Overgangsalder og svagt brunligt udflåd
Hej.
Jeg er skrækslagen for at sige det mildt - er i overgangsalder og har ikke haft en blødning i 2 år. Pludselig i lørdag kom der en smule farvet udflåd (lidt brun/lyserødt agtigt, meget svagtfarvet og ikke sådan at det kommer ud på mit trusseindlæg - der er kun lidt når jeg tørrer migpå papiret). Straks er alle skrækscenarier oppe - livmoderhalskræft, livmoderkræft osv..... Har kontaktet lægen som har givet mig en henvisning til en gynækolog, skal dertil næste uge, men kan næste ikke tænke på andet - prøver at søge lidt info på nettet, om der dog ikke kan være andre grunde end de mest fæle, der kan være årsag?
Nogle der har prøvet tilsvarende - prøver at sige til mig selv, at det kan være så meget andet, men det er svært.
Mange hilsner
Pia
Jeg er skrækslagen for at sige det mildt - er i overgangsalder og har ikke haft en blødning i 2 år. Pludselig i lørdag kom der en smule farvet udflåd (lidt brun/lyserødt agtigt, meget svagtfarvet og ikke sådan at det kommer ud på mit trusseindlæg - der er kun lidt når jeg tørrer migpå papiret). Straks er alle skrækscenarier oppe - livmoderhalskræft, livmoderkræft osv..... Har kontaktet lægen som har givet mig en henvisning til en gynækolog, skal dertil næste uge, men kan næste ikke tænke på andet - prøver at søge lidt info på nettet, om der dog ikke kan være andre grunde end de mest fæle, der kan være årsag?
Nogle der har prøvet tilsvarende - prøver at sige til mig selv, at det kan være så meget andet, men det er svært.
Mange hilsner
Pia
Kommentarer
Disse trusseindlæg suger jo temmelig kraftigt, hvorfor du bliver mere tør end godt er, og så kan der let optræde noget irritation.
Jeg ved godt at sælgere af dette ret så unødvendige produkt reklamerer kraftigt om, at det jo er vældig hygiejnisk, men særlig sundt er det altså ikke at gå konstant med noget kraftigt sugende et sted, hvor der gerne skulle være naturligt fugtigt, så jeg går ud fra, at der er en årsag til, at du bruger det?
Jeg må bare vente til jeg skal til undersøgelse i næste uge. Tak for svar i hvert fald.
Pia
Derfor kom der en lille bitte smule blod, brunligt.
Jeg fik hormonstikpiller, så forsvandt det.
Om det er det samme med dig kan jeg jo ikke sige. Så det er godt lige at blive undersøgt. Jeg var også bange, dengang, for en del år siden og var til undersøgelse hos en gynækolog.
Pia