Hjem Kvinder Overgangsalder

Overgangsalder og svagt brunligt udflåd

Redigeret 17 februar, 2010, 15:35 i Overgangsalder
Hej.

Jeg er skrækslagen for at sige det mildt - er i overgangsalder og har ikke haft en blødning i 2 år. Pludselig i lørdag kom der en smule farvet udflåd (lidt brun/lyserødt agtigt, meget svagtfarvet og ikke sådan at det kommer ud på mit trusseindlæg - der er kun lidt når jeg tørrer migpå papiret). Straks er alle skrækscenarier oppe - livmoderhalskræft, livmoderkræft osv..... Har kontaktet lægen som har givet mig en henvisning til en gynækolog, skal dertil næste uge, men kan næste ikke tænke på andet - prøver at søge lidt info på nettet, om der dog ikke kan være andre grunde end de mest fæle, der kan være årsag?

Nogle der har prøvet tilsvarende - prøver at sige til mig selv, at det kan være så meget andet, men det er svært.

Mange hilsner

Pia

Kommentarer

  • slap nu a ---det er ikke ualmindeligt at man kan få lidt udflåd --de første år---hvornår er man midt i overgangs alderen---nogle kommer i overgang tidligt andre lidt senere ---hvor ligger du på skalaen----
  • Jeg er 51 år og har ikke haft menstruation i 2 år - ingen blødning og heller intet farvet udflåd, hverken brunligt eller lyserødt, så jeg aner ikke en dyt om det. Men synes det er mærkeligt at der pludselig er noget nu. Derfor søger jeg bare lidt info, om der mon er andre, der kan have lign. - som er ubetydeligt?
  • Du skriver ikke, hvorfor du bruger trusseindlæg? Og nej, man får ikke brunligt udflåd af at bruge noget sådant, men der må jo være en grund til at du bruger det, og måske kan forklaringen ligge i den grund, som hverken jeg eller andre læsere kender til.

    Disse trusseindlæg suger jo temmelig kraftigt, hvorfor du bliver mere tør end godt er, og så kan der let optræde noget irritation.

    Jeg ved godt at sælgere af dette ret så unødvendige produkt reklamerer kraftigt om, at det jo er vældig hygiejnisk, men særlig sundt er det altså ikke at gå konstant med noget kraftigt sugende et sted, hvor der gerne skulle være naturligt fugtigt, så jeg går ud fra, at der er en årsag til, at du bruger det?
  • Jeg går kun med trusseindlæg efter jeg har observeret dette. Ellers bruger jeg det aldrig. Og de har hele tiden været aldeles tørre - som sagt er der kun kommet en smule på papiret når jeg tørrer mig.

    Jeg må bare vente til jeg skal til undersøgelse i næste uge. Tak for svar i hvert fald.

    Pia
  • Jeg har prøvet det. Det var mine slimhinder i skeden der var blevet sarte.
    Derfor kom der en lille bitte smule blod, brunligt.
    Jeg fik hormonstikpiller, så forsvandt det.

    Om det er det samme med dig kan jeg jo ikke sige. Så det er godt lige at blive undersøgt. Jeg var også bange, dengang, for en del år siden og var til undersøgelse hos en gynækolog.
  • Tak for svar Persille - godt at høre trods alt. Jeg ser bare frem til at få den undersøgelse, og ja man bliver bange.

    Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.