Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

NU ER EUTHYROX HER FOR ALLE

Redigeret 20 februar, 2010, 10:21 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg tillader mig at kopiere tekst fra forsiden på Thyreoidea Landsforeningens hjemmeside, for teksten er bare så vigtig (har selv kæmpet næsten 7 mdr. med Ny Eltroxin og alle de op og nedture - skiftet til Euthyrox, som er bedre - alt dette har kostet meget på livskvalitetsiden - smæk til Glaxo og tak til Merck for Euthyrox):

THYREOIDEA LANDSFORENINGEN SKRIVER:

December 2009 Euthyrox nu på landets apoteker
Karin og jeg aflagde den 28. december et lille kontrol-besøg på hver vores lokale apotek. Karin på et apotek i Odense og jeg i Glostrup for at høre om Euthyrox nu også var tilgængelig på apotekerne som lovet af Merck, og det kunne begge apoteker bekræfte ved et tjek i deres landsdækkende database. Dog havde de det ikke på lager endnu på Glostrup apotek, men det kommer inden så længe.

Så tøv ikke - nu er det bare at få en recept hos lægen og så af sted til jeres apotek.

Til Jer hvor lægen er genstridig, henvis da til Thyreoidea Landsforeningens hjemmeside eller print og medbring Bentes beretning om Eltroxinsagen (Printikon forefindes i menuen øverst til højre).

En anden mulighed er også at bede lægen om at ringe til lægemiddelstyrelsen.

LÆGEN KAN IKKE/MÅ IKKE NÆGTE AT UDLEVERE RECEPT PÅ EUTHYROX !

Læs her indlægsseddel på dansk på apoteket.dk

Godt Nytår til jer alle

Karin & Margrethe
TLs bestyrelse
«134

Kommentarer

• KÆRE KAREN OG MARGRETHE
    TLH:S BESTYRELSE.

Jeg var på Albertslund apotek d.29 december for at hente euthyrox, men fik desværre at vide at der var tilskud på alle dosis undtagen mine, (150 microgram).
    Hvis jeg ville have tilskud måtte jeg tage en med 100micr + 1 med 50 micr.,
    men det havde lægen jo ikke skrevet, så jeg måtte tage en æske med 150 micrgr. til kr.191,25, dette er et 100 dages forbrug.
    Da jeg hentede gammel eltroxin betallte jeg ca.75kr for samme mængde.
    Jeg føler mig efterhånden grundigt til grin på grund af min livsvigtige medicin.

MANGE HILSNER FRA ALBINI.
  • Uha 150 mg er også min dosis.

Det er da lige en smal haste sag for L.T. foreningen at få klaret med det store arbejde de har haft????og alle forbindelserne...
  • Redigeret 3 januar, 2010, 12:30
    Kære Euthyroxbrugere.

Jamen, så må vi jo bare lige tage to piller i stedet for en. Vi kunne jo heller ikke få Eltroxin i 150 mikrogramstabletter. (I hvert fald indtil der gives tilskud til alle). Vi er jo også mange, som får et "skævt" talt og må dele o.s.v. Men fint hvis det bliver ordnet med tilskud til alle størrelser. Men med 25, 50 og 100 mikrogramstabletter kan alt jo løses, da der er delekærv (deles i fire dele) i alle. Tabletterne er de letteste at dele - selv i 1/4. De knækker så let og lige. Op på hesten og derudaf...der er en løsning på alt nu, hvor Euthyrox kan nås og fås af alle. Jubii!!!!!!!!!!!! Selv får jeg 762½ mikrogram om ugen, det løser jeg ved at tage 5 dage med 112½ mikrogram og så 2 dage (mandag og torsdag) med 100, ja så på den måde fordeler jeg mine 762½ mikrogram bedst muligt (derved deles 25 mikrogramstabletter i to dele godt et par gange) Jeg ordner dosis til hele ugen hver søndag og kommer i to "dåser", derved er det let. Jeg mener bestemt at justering af dosis fra dag til dag er bedst, så man tager lige dosis (så godt det kan lade sig gøre). Tillige kan jeg ikke tage tabletterne på tom mave om morgenen - det kan min krop bare ikke - så jeg tager dem kl. 18 og ofte med ret meget mad i maven (sådan har jeg gjort med stofskiftetabletterne siden 1993). Vi må mærke efter selv, hvad der er bedst og stole på, at vores krop guider os!! Vi er ikke ens - derfor kan der være andre måder, som er bedst (andre den dem, som "eksperter" anbefaler).
  • Ja det er jo dejligt at de er tilgængelige nu for alle og det vil selvfølgelig også være det bedste om alle pillestørrelser bliver med tilskud for man skal jo indtage færre hjælpestoffer hvis man kan nøjes med en pille. Og nogle mener jo at det er hælpestofferne i ny eltroxin som vi er blevet syge af så selvfølgelig skal man have så lidt af den slags som muligt. Kom nu bare i gang med Euthyrox så løser det sig forhåbentlig hen af vejen med tilskud til det hele. vh Petra
  • Ja, men det er ikke godt for alle. Jeg fik det endnu værre med Euthyrox og måtte gå tilbage til Ny Eltroxin.

Lige nu afprøver jeg Levaxin, er blevet meget træt og stemningslejet daler, maven og spsierøret svier, øv.

Er der noget med at hvis man osse har diabetes2 og Graves, at så skal man ikke have det samme som dem der har for lavt stofskifte? Jeg får osse Thycapzol.
  • Har idag fået at vide på apotekerne i mit lokal område, at de først har Euthyrox på hylderne om ca 14 dage. Indtil da skal det stadig bestilles magistrelt eller med special tilladelse. Er der mon forskel på, hvad landets apoteker kan skaffe???

Mvh Alicia
  • Med det helvede nogen af os har haft, er der ingen grund til at man nu ikke skulle kunne få dem i 150 mg, når de netop produceres.
    Det må da være en fejl som skal fanges op. Det er både billigere og nemmere kun at skulle tage en pille, hvis det er ens dosis.
  • Har været hos lægen idag og fået recept på euthyrox. Lægen havde først for kort tid siden fået oplyst om de nye hjælpestoffer i eltroxin.
    Da jeg bad om at få euthyrox i stedet, fik jeg det svar, at han ikke kunne give mig noget ,der ikke fandtes i danmark. Kun fordi jeg har fået oplysningen her gennem jer, kunne jeg oplyse om, at medicinen er frigivet her i det nye år.Lægen kunne ikke finde oplysningerne i de nye lægemiddelkataloger , men fandt dem så på nettet.Jeg tænker så ,hvor mange patienter ,der ikke må være ,der ikke aner ,at der er kommet et alternativ til eltroxinen.
    Er nu meget spændt , men også lidt nervøs over,hvordan det vil gå med at starte på euthyrox. Jeg kan dog næsten kun tro på, at det kan blive bedre end det er nu.
  • hej vera
    jeg skiftede til euthyrox for ca.14 dage siden, min læge kendte heller ikke noget til det, men han var glad for at jeg gjorde ham opmærksom på det, jeg sagde også at han skulle give folk ca. 100 mik. mindre om ugen da de åbenbart er stærkere, den oplysning var han glad for, han sagde lige ud at han ikke havde noget kendskab til euthyrox. jeg skal have taget blodprøver om 4 uger så det er spændene, har vrøvl med tsh. den er 0,07 og den skulle jo gerne op på 0,5 el. mere.
    mvh jytte
  • HEJ JYTTE 60 OG VERA 51

Der siges godt nok at man skal gå ned i dosis, men det er altså ikke alle der skal det, jeg har i 5 år fået eltroxin og de sidste 4 år taget 150 micrgr. om dagen.
    Jeg har nu taget euthyrox i 3 mdr med samme dosis fra første dag og har ikke haft problemer, tværtimod aldrig haft det bedre, mine blodprøver er også blevet fine igen.
    De læger jeg har mødt kender heller ikke noget til euthyrox.
    Jeg har 2 andre bekendte som også har fået euthyrox i 4 og 6 mdr, de har heller ikke nedsat dosis. '
    Hermed held og lykke med euthyrox, det kan kun blive bedre.

HILSEN ALBINI.
Log in eller Registrér for at kommentere.