Hjem Diabetes Åben debat om diabetes

diabetes 2

Redigeret 12 februar, 2010, 07:06 i Åben debat om diabetes
jeg er mand 72 år har haft diabetes 2 i ca 3år jeg har fået hexaglucon 3,5 mg i den tid og midt blodsukker har hele tiden været for højt mellem 8,0 og 14,0 jeg har nu fået nye tabletter metformint actavis 500 mg og mit blodsukker ligger nu over 20 er der nogen der har et godt råd da jeg nødig vil til at have insulin
«1

Kommentarer

  • jeg ved ikke om jeg har et godt råd ---men det lyder lidt mærkeligt at det stiger når du får medicin----me mit spørgsmål lyder på --hvad med din kost ----hvad spiser du --for du må vl være på en diæt --og holder du den
    lad os høre lidt mere fra dig
  • Der skal gøres noget hurtigt, hvis dit blodsukker er over 20.
    Den bedste behandling for diabetes type2 er sund kost og motion.
    Men det er samtidig heller ingen mirakel kur, og måske er motionen svær når man ikke er helt ung længere.

    Jeg tror du skal snakke med din læge og lægge en plan for fremtiden, så I sammen kan finde ud af, hvordan du undgår insulin. :)
  • jeg skriver igen i eftermiddag var blodsukkeret over 32 jeg har siden sovet og spis og gået en tur med hunden kl er nu 21-45 og midt blodsukker er faldet til 17 jeg syntes selv jeg spiser sundt morgen havregryn middag rugbrød med sild og andet mageret pålæg spiser en skål bl.grøntsager og kød og kartofler alt bliver lavet med becel plantemargerine og ingen smør på brødet drikker 2 kopper kaffe om dagen ellers vand for resten og spiser et æble og mandariner her hvor de er fremme skal til læge igen 6-1 hvor vi skal snakke om eventuelt insulin motion bliver det ikke så meget til da jeg har ploblemer med mine hænder og skulder oghofter skal til undersøgelse ved gigtlæget i febuar er ellers blevet undersøgt for alt min kone mener jeg skal gå tilbage til de gamle tabeletter da mit sukker ikke var så højt dengang men det tør jeg ikke hvad kan jeg ellers gøre
  • hvis du har flere af de gamle tabbeletter --hvorfor tør du så ikke gå tilbage til dem---det ville jeg gøre hvis det var mig ---hvad mener du der vil ske hvis du gør det ----når bare du holder den kost plan du skal ---er der noget om at man skal spise og tage sine piller på fast tid hver dag ---for at blodsukker balancen skal holde sig stabil--
  • jeg tror nok at vi har fået ham overtalt til at prøve at gå tilbage til de gamle tabletter så ser vi hvad tallene siger så har vi i det mindste noget at samligne med vender tilbage om et par dage
  • det lyder som en god ide --med skift til den første medicin --så kan i også få det afprøvet til manden skal til læge den 6.januar ---han må ikke blive ved med det høje blodsukke----
  • Hej

    Sund kost og motion er bestemt gavnligt ifm. diabetes 2 og på helbredet generelt. Men mere vigtig er et D3-vitamin og calcium tilskud. Der er publiceret en del beviser for at D3-vitamin i store doser forbedre og muligvis regenerer insulinsekretionen og insulinaktionen. Men det kræver sandsynligvis et D-vitamin niveau mellem 125-200 nmol/l for at processen for alvor bliver aktiveret. Førerne amerikanske forskere er kommet frem til at hvis man ligger under 125 nmol/l har man D-vitamin mangel, hvorimod sundhedsstyrelsen siger 50 nmol/l. Den primære årsag til udvikling af diabetes 1 og 2 er efterhånden blevet linket sammen med et for lavt niveau af D-vitamin.

    I følgen artikel er beskrevet en reduktion af forekomsten af metabolisk syndrom når niveauet er på 100 nmol/l. Et højere niveau giver naturligvis en større reduktion.

    http://www.mpl.dk/composite-266.htm?ArticleId=9196

    http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/p ... 8_34_54416

    http://jcem.endojournals.org/cgi/conten ... /6/2017/T1

    Hilsen
    Niels
  • jeg fik jo min mand til at gå tilbage til di gamle tabletter den 28-12 var tallet 20,8 i morges den 29-12 kl 9,24 var den 8,2 nu er han lige gået med hunden og efter spisetid skal han tage målet igen er der ikke noget der tyder på at de nye tabletter han har fåer ikke er gode en 3 dage før han skal til læge skal han gå over til de nye for at have et samligningsresultat jeg ved ikke om det er en god ide nu må vi se
  • jeg mener helt klart at i skal skrive disse tal ned og tage med til lægen ---for det viser jo at de nye piller var ikke gode for din mand
    blodsukkeret svinger i løbet af dagen ---men har i prøvet og lavet et fast dagskema --over hvornår i måler blodsukker----før mogenmad og efter morgenmad----det samme gør i til frokost ----og igen til aftens mad --og hvis i gør det hver dag --kan i bedre få et overblik over hvordan hans status ligger---i har nogle dage hvor i kan nå at afprøve de gamle piller ----og så er der de sidste dage til at afprøve de nye piller
    og i skal overhoved ikke lave om på jeres døgn--rytme--jeg ønsker jer alt vel
  • min mand har nu været ved læge og skal på insulin da lægen ikke mener der er andre muligheder jeg spurte til hans d.vitamintal men de var over 50 så det mente lægen var godt nok selv om jeg henviste til den artikkel hvor det skulle være højere nu må vi så vente og se hvad der kommer ud af det når han har prøvet det en uges tid han skal starte med 10 en gang om dagen
Log in eller Registrér for at kommentere.