Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Tynd mave ofte, maven rumler mv.

2»

Kommentarer

• Jeg spiser HUSK dagligt og har gjort det i halvanden måned nu, derudover har jeg ændret kost fuldstændigt og spiser nu så sundt som overhovedet tænkeligt og dog alligevel hjælper det ikke.

Jeg har talt med lægen og fået lavet prøver på mave-tarm afdelingen på herlev samt blodprøver, infektionsprøver osv og alt er negativt.

Men det er så hæmmende og det er HVER eneste dag at det er helt galt. Og så endda endnu værre hvis jeg en enkelt aften skulle have været ude.

folk omkring mig mener at det kan være psykisk og stress-fremkaldt eftersom det er startet nærmest den dag jeg flyttede i lejlighed med min kæreste og har stået på i snart 9 måneder..

Alle råd eller gode idéer er værd at prøve for jeg er simpelthen så desperat nu.
  • Hej Agnete..

Jeg kender det for godt!!! Mit startede i 2004 og har det stadigvæk...Jeg har prøvet ALT simpelhen alt, er ked af at sige det til dig men tror du også skal lære at leve med det som jeg :(( Selvom det er utrolig svært og lige så utroligt at der ikke kan gøres noget. Jeg venter også på at en her inde finder en **mirakelkur** ;O)
  • Please sig du ikke mener det?
    ih.. har du det også sådan at du fokuserer på det HELE tiden og konstand og hele tiden er opmærksom og nervøs omkring det?
    For jeg tænker at det måske blev bedre hvis jeg ikke var så obbs på det.
    Jeg er 18 år gammel jeg vil ikke hele sådan!
    Det ødelægger min dag hver eneste dag.
  • Hejsa

Til Momse og Agnete,
    Jeg kørte galt for ca 3år siden og er nu lam fra brystet og sidder i kørestol.

Indtil for 6 måneder siden havde jeg meget "nervøs" mave og mange uheld med ufrivillig tømning af tarmen på grund af tynd mave.

Jeg har både prøvet samtlige produkter fra apoteket men uden held.

Det var først da jeg blev præsenteret for et produkt der hedder YUMI som er en gele agtig pure som bla indeholder ekstrakt af brun havtang og det skulle så være den brune havtang som går ind og renser i tarmen og hjælper til et afbalanceret immunforsvar.

Stedet hvor det kan købes er www.lps.myberryen.com
    Der kan i også læse meget mere om deres produkter.

Det skal altså ikke opfattes som en reklame men det har virkelig hjulpet mig meget i min i forvejen anstrengte hverdag.

God bedring til jer :o)
  • Hej alle sammen.

Håber virkeligt en af jer kan hjælpe mig, end jeg begår selvmord.
    Jeg er 19 år, og jeg arbejder som mur, fritid træning.
    Hver dag arbejder jeg fra kl. 6:00 til kl. 16:00 efter arbejde går jeg til træning.
    Jeg ryger ikke, drikker kun en gang imellem jeg er meget stærk og sund glad og krudt i røven.
    Siden jule ferie, jeg fik diare og så fik jeg sindsyg ondt i maven.
    Hver gang jeg fik ondt i maven skulle jeg hurtig på toilet.
    Jeg havde 17 dage diare, begyndte være træt og svimmel, tog til læge mange gange men de ved ikke hvad jeg fejler.
    Jeg har fået en slags pulver som hed husk og den fik mig til at stoppe diare mere, siden jeg begyndte spise det..
    men desværre, der er gået snart 2 måneder, som jeg spiser ik særlige meget mere, har mistet alt min styrke, jeg kan slet ik tag til træning, og heller ik arbejde.
    jeg bliver snart fyret fra arbejde på grund af den her lort..
    jeg var løber, fysisk stærk, og Idag er jeg i kørestol snart.. jeg er blivet træt af mit liv, jeg ved ik hva jeg skal gør med mig..
    når jeg får mad, så skal jeg bare til toilettet og det skal bare gå hurtige..
    min lort de er mærkelige, nogle gang er de gule og de hænger ik samme..
    stinker af helvedes til , så begynder det at ryste i benene og følger mig meget svag og utilpas over det helle,
    når jeg sover om aften så til morgen har jeg ondt maven, og min tunge den biver helt hvid og har dårlige smage.

fuck alt om maven, men jeg hader når jeg gå en lille tur, så bliver jeg endnu mere svag i benene , og føler mig træt, og har det varm som om jeg har feber . jeg bliver snart sindssyg , det underligt man kan ik få hjælp ..
    jeg har ik stress , det eneste jeg tænker, det synd for mig at jeg trænet hele livet så mister jeg det hele på grund af af ondtmaven..

Savner virkelig de gamle tider , hver gang jeg kigger mig på spejlt så ser jeg mig ung, for jeg tror jeg er blevet 10 år gammel ..

Hvad skal jeg gør, kan ik hjælp mig, I redder mit liv .. jeg er helt væk
    jeg skudt hoved snart..

om aften min mave rumler, og knurre..

Har givet blod prøve.. der var ik noget galt.
    har givet affald prøve...der var ik noget alt.. siger lægerne ..

Hvad er det så galt med mig?
    hjælp mig så er i søde<3;)
  • Jeg kan ikke fortælle hvad der kan være galt - desværre.
    Jeg kan kun sige, at du skal tage til lægen igen, og insistere på at blive undersøgt igen. GRUNDIGT. Bogstaveligt talt i hoved og røv.
    Gul stærkt lugtende afføring kan være tegn på problemer med galdeblære, bugspytkirtel eller leveren...
    Afsted til lægen igenigen. Gå ikke derfra uden at lægen har henvist dig til undersøgelse på hospitalet.
    Der er jo et eller andet helt galt, og jeg kan godt forstå, at du er fortvivlet.
  • Hej alle.
    Jeg er lige blevet medlem her og har læst om alle dem der lider frygteligt af tynd mave. Vil blot fortælle at jeg selv har haft det nu i godt 3 uger og ingen medicin har hjulpet mig. Hverken " mave i form" eller emodium, anbefalet af min læge. Men nu kære venner har jeg fundet opskriften der hjalp mig fra dag eet.Ja det lyder utroligt, men mig hjalp det. Jeg starter dagen med at drikke et stort glas lunken havresi. Det er bare en stor kop havregryn der er kogt godt i 1 l. vand vand og fortyndet så det er drikbart.Tilsættes en teskefuld salt og 2 teskefulde sukker.Det smører mavens slimhinder. En times tid efter har jeg drukket et stort glas cocacola. Kun 3 gange i løbet af dagen. Og det SKAL være rigtig cocacola, ikke light eller pepsi. Du må ikke overdrive med colaen for så virker det modsat.Det har jeg prøvet.Nu kan jeg holde min mad i mig og toiletbesøget med tynd mave er næsten lig nul. Håber der er nogen der kan bruge dette råd og at det også vil virke for jer. Venlig hilsen og rigtig god bedring. Eva
  • Jeg er selv en høj og tynd mand der af af til har lidt utroligt meget af mavekneb og tynd mave. På et tidspunkt havde jeg også ekstreme smerter og gul afføring pga. irriteret bugspytkirtel og stressrelateret mavesår.

Siden har jeg blandt andet fundet ud af at hvis jeg får for meget kulde på ben og fødder så får jeg med næsten 100 procent sikkerhed mavekneb og tynd mave i løbet af nogle timer.

Jeg har oven i købet ofte brugt at sidde med bare ben og fødder foran PCen for at holde mig vågen, - eller haft tendens til at tage for tynde nylon bukser på i koldt vejr.

Siden er jeg også begyndt at spise groft rugbrød som basis til de fleste af mine måltider.

Det smagte i starten af h til med efterhånden er jeg blevet så glad for dets beroligende og langtidsvirkende energi tilførsel til kroppen at jeg syntes det smager godt hvis man finder der rigtige tilbehør - pt har jeg købt Irmas Bordesholmer rugbrød i nogle år.

Jeg har også en god dyne, og sokker der holder mave, ben og fødder varme om natten.

Min mave er næsten 100 procent i orden, med forholdsreglerne om at holde ben og fødder varme er jeg slupper for en ekstrem stor del af mine tidligere mave problemer - selv om jeg skal undgå mælk og forskellige grøntsager og frugter.

Grunden til at besøgte netdoktoren i dag er at jeg desværre spiste mig igennem en dåse sardiner i tomat med en til sidst meget salt smag - og jeg har nu haft varierende mavekneb i 24 timer - men er tilsyneladende ved at få det bedre.

Med hensyn til kolde ben og fødder kaldes resultatet vist mave forkølelse.
Log in eller Registrér for at kommentere.