Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kolesterolnedsættende middel

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej persille1

    Ja, statiner er virkelig en stor synder og bliver taget af alt for mange. Mange tager dem endda fordi de forventer at få det bedre eller for at undgå at blive syge. Desværre er der mange der bliver syge af dem.

    Jeg hører fra tid til anden læger udtale, at alle over 50 bør få statiner for at forebygge forhøjet kolesterol. Jeg har også engang hørt udtalelsen, at man bør tilsætte statiner til drikkevandet. Jeg må bare sige, at disse læger er direkte farlige for folkesundheden. Der er faktisk ingen beviser for, at det hjælper at tage statiner forebyggende, og derfor er det helt hen i hegnet at give raske folk kolesterolsænkende medicin.

    Men som jeg skrev, så er det et virkelig stort problem, at folk ikke overvejer Q10 som en del af standarden, hvis ikke kan komme udenom statinbehandling. Mangel på Q10 er jo linket til træthed, muskelsmerter, hovedpine. ect. Mange af disse ting får folk, der tager statiner.

    Det er godt vi har sidder som disse, så vi kan prøve at sprede budskabet
  • Indstillinger
    Jeg har også engang hørt udtalelsen, at man bør tilsætte statiner til drikkevandet. Jeg må bare sige, at disse læger er direkte farlige for folkesundheden. citat slut


    Det har jeg også læst. Hvordan kan nogen dog få sådan en ide. Ærlig talt må de være småt begavede eller meget griske. De skulle tvinges til selv at indtage statiner. Den "medicin" har fanden skabt. Det er det værste "medicin" jeg nogensinde har fået. Jeg tror kun den bringer død og ulykke. Og det mener jeg.
  • Indstillinger
    Så er der kommet et nyt indspark til debatten om hvorvidt vi skal tage statiner eller ej. Hjerteforeningens forskningschef, Gunnar Gislason, mener, at alt for få danskere er på kolesterolsænkende medicin. Herimod mener læge, Uffe Ravnskov, at det dårlige kolesterol i virkeligheden er godt. Læs mere her

    http://healthandscience.eu/index.php?op ... 69&lang=da
  • Indstillinger
    Aktivt kul har vist sig at kunne nedsætte kolesterol.

    Prøv evt at få testet dit kolesteroltal. Derefter tag 1 spiseskefuld aktivt kul i et glas vand hver dag i en måned, hvorefter du kan få målt dit kolesteroltal igen. Derved kan du se om metoden har nogen virkning for dig.

    NB: Undgå at tage aktivt kul sammen med kolesterol sænkende medicin/kosttilskud. Lad der gå 2 timer imellem.

    Kilde:

    http://naturligmedicin.com/aktivt-kul-a ... ehandling/


    Læs mere ved at søge på "Aktivt kul alternativ behandling"
Log in eller Registrér for at kommentere.