Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Susen for øret

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej igen

    Du nævner ikke noget om, du vil prøve en fysioterapeut. Læg mærke til det link jeg lagde, hvor der står at hyletone og spændinger ved kæben kan hænge sammen.
    Massage omkring ørerne og kæben var virkelig det bedste, jeg har prøvet mod propper i ørerne. Tænk, hvis nu det kunne fjerne hyletonen samtidig.
    Venlig hilsen.
  • Indstillinger
    Hej igen.

    Jo tak det læste jeg hende jeg skal til imorgen kan begge dele så jeg vil fortælle lidt af dit svar så må jeg se hvad hun siger?
  • Indstillinger
    Jeg ved, at fysioterapeuten ikke må blande zoneterapi ind i sin konsultation, der gives jo tilskud fra sygesikringen.
    Jeg ved også mange reklamerer med fysiurgisk massage. Det kan slet ikke sammenlignes med fysioterapeutens arbejde.
    Du må undskylde, hvis jeg blander mig i noget, du ikke mener kommer mig ved, men jeg ville ikke undlade at give dig oplysningen.
  • Indstillinger
    Det gør da ikke noget, jeg er glad for råd og tips.

    Men hun er Fysiurgisk massør, zoneterapeut og stresskonsulent + øreakupuntør og laserterapi som jeg fik begge dele idag men der kan gå timer eller dage hvis det hjælper så jeg må håbe ellers skal jeg have engang mere.

    Men tak for din venlighed.

    Hilsen.
    Jan.
  • Indstillinger
    Du skriver: Hun er fysiurgisk massør. Men det er ikke at være fysioterapeut.

    Det lyder, i mine ører, som om du har misforstået mig. Det er ikke den samme uddannelse. Jeg har prøvet begge dele og der er forskel. Men måske har du fundet en, der er dygtig. Der er jo også forskel på fysioterapeuter.
    Held og lykke med forsøget.


    http://www.fysioterapeutuddannelsen.dk/udd/generelt.htm
  • Indstillinger
    Nej jeg forstår godt hvad du mener men jeg ville bare prøve om det hjalp men det er det sammen, men synes efter jeg selv har brugt zoneterapi på lille tåen i 5 dage er hyletone blevet mindre, og det er det der hjælper eller om det er MÅSKE forkølse i øret som ørelægen sagde kan tage 2-6 uger inden det kan forsvinde men han kunne intet se i øret.

    Men jeg skal til fysioterapeut i Maribo gennem mit arbejde som giver tilskud henne hos en som skulle være dygtig. Ringede til ham og fortalte mit problem og fortalte om det med kæben og rundt om ørene. Det kan godt give mere hyletone hvis man er anspændt men han vil lige se og mærke mig og håbe han kan hjælpe mig til mindre hyletone kan ikke love noget men jeg vil forsøge det.

    Hilsen.
    Jan.
  • Indstillinger
    Skrev vist noget for tidligt igår at hyletonen var blevet mindre det har den også været i nogen dage, men igår aftes var den højer igen æv man kommer hurtigt ind i en ond cirkel, jeg gjorde det sammen med lidt zoneterapi men jeg har nok været anspændt så det virkede ikke dennegang. Så jeg har kun et håb tilbage det er fysioterapeut i Maribo imorgen.
  • Indstillinger
    Hej

    Det var dog frygtelig ærgeligt. Men et håb er der dog. Du skriver, du var anspændt , hvis tonen kommer af spændinger, så vil massagen hjælpe. Men det rigtige sted skal rammes. Jeg håber virkelig for dig, det er en meget dygtig fysioterapeut.
    Men en behandling er sikkert slet ikke nok.
    Det ladet jo til, at zoneterapi også har en virkning, så du kan jo tage begge behandlinger.
    Jeg er også ved at få propper i ørerne, så jeg vil snart have massage igen.
    Jeg spænder altid i kæben og det giver spændinger.
    Men hyletonen, den er heldigvis ikke kommet igen.
    Jeg håber det vil gå dig godt. Jeg ved, hvor irriterende det er.
  • Indstillinger
    Hej.

    Så har jeg været hos ham det tog 10 min. Han kunne se jeg var skæv i ryggen han pressede med sine finger der fandt meget ømt sted og hev og flåede i min ryg til det sagde knæk. Du er anspændt i skulderne han fandt stedet med det sammen drejede lidt til det også sagde knæk der, så skulle jeg ligge på ryggen og han kunne se mine skulder pege fremad, de skal tilbage så dem satte han på plads.
    Han sagde at mit hovede hang skævt lidt til højre side og dermed har presset mit øre og der kan være kommet væske inde bagved det burde måske gå væk efter nogen dage sagde han, det er det tryk man kan mærke som propper men det er næmere væske.
    Zoneterapi giver han ikke meget for det kan jeg godt holde op med.

    Jeg spurgte om jeg skal komme igen?, ja kun når jeg har behov for det, så dermed er der nok ikke meget at gøre nu anden end at afvente og håbe trykket ligger sig så lyden bliver lavere eller måske helt forsvinder ved man ikke.

    Men det er da godt du ikke har hørt mere til den dumme lyd, den ene dag har man det ok, næste aften hyler det som om man har 10 tv tændt.

    Jeg skal nok skrive igen hvis jeg får det bedre eller forhåbligt det forsvinder med jeg tror bare ikke på det, men som du skriver kan det være man skal have flere gange endnu, så må jeg bestille tid til ham igen i næste uge.

    Hilsen.
    Jan.
  • Indstillinger
    Det var dog en forunderlig behandling. Den ville jeg ikke have affundet mig med.
    Jeg bliver behandlet en halv time og det med massage omkring ørerne og kæben.
    Var det en ikke fysioterapeut du skulle hos og ikke en kiropraktor.

    Jeg har en gang prøvet en fys, som "brækkede" min nakke.
    Det tog mig 10 måneder med hjælp af en anden fys, før jeg havde det nogenlunde.
    Det er er 25 år siden og jeg har stadig svært ved at dreje hovedet så langt til den ene side, som jeg kan til den anden.
    En anden gang var jeg hos en massør. Han gav mig et knæk i ryggen.
    Det tog også lang tid før jeg var ovre det.

    En læge, jeg kender, som giver zoneterapi, undersøgte min ryg og sagde, der var opstået en skade, men den skulle nok forsvinde igen.
    ALDRIG MERE SKAL NOGEN BRÆKKE I MINE KNOGLER.

    Jeg fatter ikke den behandling. Men hvis du er tilfreds, tjae

    Men som det mindste ville jeg da vælge en kiropraktor, som er udannet til at "brække" knogler.
    Men naturligvis skal jeg ikke kunne sige om hans behandling er helt OK. Det vil jeg da håbe.
Log in eller Registrér for at kommentere.