Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan overdreven motion forværre blodtryksproblemer?

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Niels

    Det er meget spændende. Måske kunne du give mig nogle links, så jeg selv kunne læse om det?

    Jeg har længe vidst, at der er nogle komplicerede sammenhænge, som jeg på en eller anden måde måtte sætte mig ind i. Jeg tror, at det hele hænger sammen. Jeg har for ca. 6 år siden haft et lavt kolesteroltal (4,3), men det er steget voldsomt i de senere år. Samtidig er mit blodsukker også steget. På sygehuset målte de begge tal (kolesterol og blodsukker) som meget forhøjede, men de mente, at jeg skulle have det målt igen snarest, for der kunne være tale om en fejl i forbindelse med min abnorme hjerterytme. Jeg er bange for, at der ikke er tale om en fejl, men derimod at der er en eller anden mystisk balance, der er gået helt kuk i!

    På sygehuset begyndte de at prædike om, at jeg ikke måtte spise fedt kød, men da jeg stort set er vegetar (spiser dog fisk), faldt den prædiken til jorden, og med hensyn til blodsukkeret, kunne jeg også forklare dem, at jeg ikke spiser slik eller kager eller hvidt brød.

    Jeg kunne da i hvert fald begynde at spise mere D-vitamin og se, om det ville hjælpe på mit blodtryk og min tilstand i det hele taget!

    Mange hilsner

    Kameliadamen

    P.S. Det hedder angiotensin II-antagonist og IKKE ”angonist II”, som du skrev! Er du sikker på, at vi taler om det samme?
  • Indstillinger
    Hej igen

    Jeg tror eller er næsten overbevist om at det vi bliver syge af er at vi mangler D-vitamin. Det er jo også det som førende amerikanske forskere er kommet frem til. Den medicin vi bliver proppet med er simpelthen kun en op og ned regulering af nitrogenoxid (NO). D3-vitamin som er et steroidhormon styrer over 2000 gener i kroppen og er regulator af NO produktionen. NO i de rigtige mængder bekæmper bakterier, betændelsestilstande, celleforandringer og har en stor betydning for regulering af vores blodkar ved udvidelse/sammentrækning etc.. Men NO er giftig hvis niveauet er for højt og har ikke den beskyttende effekt hvis det er for lavt.

    Jeg har skrevet en blog som omhandler NO ifm. Hortons hovedpine. Kan læses her: http://theclusterheadachecure.blogspot. ... dache.html

    Angonist II og angiotensin II-antagonist har de samme aktive stoffer, så jeg går udfra de har samme effekt.
    Jeg finder lige nogle links til dig, men vi skal lige have julen overstået først. 

    Hilsen Niels
Log in eller Registrér for at kommentere.