Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

migræne

Redigeret 17 januar, 2011, 12:37 i Kroniske smerter
min mand har meget slem migræne som har stået på det meste af hans liv .han er fra årg 53.har efterhånden prøvet så meget forskellig medicin og prøvet zoneterapi -akkupunktur. det belaster os meget,han har imange år ikke kunne være med til børnefødselsdag,store fester og sjældent på besøg må altid kører selv .efter jeg hved er der stadig ikke kommet nyt medisin har også været på smerteklinik.har nogendet samme probem. og har i nogle forslag til bedring
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Læs mit indlæs: Sådan kan kronisk hovedpine behandles

    Jeg blev hjulpet af med kronisk hovedpine ved at tage Saroten efter anvisning fra en neurolog i Hillerød. Jeg ved dog ikke om Saroten også hjælper på migrene men det hjælp på min kroniske hovedpine. Jeg stod til at miste job og kunne intet og idag er jeg helt fri for hovedpine. Jeg skal til at trappe Saroten ned nu og ved ikke om den kroniske hovedpine så vil komme tilbage igen eller blive væk. Saroten er et antidepressivt middel men i små doser ændrer det hjernens måde af opfatte smerte og signaler på. Det er denne virkning som neurologer bruger til at behandle kronisk hovedpine. Virkningen kom først efter 3 uger i mit tilfælde.
  • Indstillinger
    Min migræne forsvandt, da jeg begyndte at tage levertran.

    http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&b ... a771423f41
  • Indstillinger
    Hey. føler emd dig og evd hvordan det er. da min kæreste ahr samme problem..

    Har i prøvet det medisin der hedder Migea Rapid? det tager de fleste gange min kæreste har det.
    Men foruden det så prøv at tjekke ¨
    http://www.glostruphospital.dk/menu/Afd ... inecenter/

    Det er en afdeling på glostrup sygehus der har speciliseret sig inden for hovedpine og migræne.. Prøv tage et kig.
    Vi er nemlig selv i gang med at lave noget forarbejde som de skal have tilsendt. og for vores vedkommende vores sidste løsning..

    God bedring til din mand.
  • Indstillinger
    Jeg led af noget, der hedder Hortons Hovedpine i 33 år (det er ikke bare hovedpine - snarere en ekstrem smertefuld form for migræne, der siges at være uhelbredelig). Jeg blev kureret v.h.a. hypnoterapi. Det er terapi under hypnose, hvilket er en meget effektiv behandlingsform til at finde årsagerne til forskellige lidelser. Det er også muligt at lære smertelindrende metoder under hypnose. Jeg har været i kontakt med flere andre, der også har prøvet hypnose mod hovedpine/migræne og i alle tilfælde har der været en effekt. Nogle har fået færre og mindre intensive anfald og i mit eget tilfælde er jeg altså blevet helt helbredt.

    Hvis din mand vil vide mere og have anbefalet en meget kompentent behandler i Københavnsområdet, så er I velkomne til at sende mig en mail på kontakt@tabuet.dk
    Hvis I selv søger efter en hypnoterapeut på nettet f.eks. så sørg for, at det er én, der også har relevant psykologisk uddannelse.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej. ved i at der er fødevare og andet man spiser eller drikker der fremmer sin migræne. i kan slå det op et sted på internet. for mig har det hjulpet. at undgå alt hvad der indeholder appelsin, lakrids, kakao. især rødvin men alkohol kan også gøre migrænen være. Hvis man er meget i stress , får for lidt søvn. eller har det for varmt kan give migræne. også hvis man får andet medicin kan bivirkninger være hovedpine. men håber i finder en løsning på problemet.
  • Indstillinger
    Nødder kan også være migrænefremkaldene
  • Indstillinger
    Alt kan i princippet være migrænefremkaldende, hvis man er disponeret for det. Også socialt samvær (det ved jeg af egen erfaring). Da den udløsende faktor kan være hvad som helst er det som at lede efter en nål i en høstak. Derfor er hypnose så effektiv, fordi man dér kan finde årsagen.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Migræne opstår som regel på grund af en mangel tilstand af vitaminer og mineraler. Om man ved hjælp af hypnose kan finde ud af hvilke mineraler og vitaminer man mangler lyder spændende.
  • Indstillinger
    Nielshs. Hvor ved du fra at migræne "som regel" opstår p.gr. af vitamin og mineralmangel?

    Jeg tror bestemt på, det kan være årsagen i nogle tilfælde, men "som regel"??

    Jeg vil spørge om du vil være sød at uddybe denne viden, for det er da interessant, og vel nærmest en revolution i forskningen omkring migræne. Du lyder som om, det er almen viden, hvorfor det undrer mig at læger overhovedet ikke har denne vinkel med i deres undersøgelse af patienter.
  • Indstillinger
    Der er lavet en del forskning der forbinder mangel på magnesium og D-vitamin som en af de primære årsager til migræne. Magnesium virker på over 300 enzymer i kroppen og virker også som en naturlig calcium kanal blokker. Læger er ikke uddannet i naturlige vitaminer og mineraler men i medicin. Derfor er Deres viden minimal på området.

    http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =8/menu=2/
Log in eller Registrér for at kommentere.