Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjertebanken efter måltid

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg gaber altså også selvom jeg ikke er træt. Det er sundt at gabe, siger man; det giver ilt til hjernen!

    Måske er det en person der ved noget hvad mennesker TÆNKER om deres forskellige symptomer og fornemmelser, du skulle snakke med. En psykolog måske.
    Umiddelbart (men jeg er jo ikke læge) lyder det som om din læge har lidt ret: du har haft høj puls til en undersøgelse fordi du var nervøs.
    Hvis din puls i øvrigt er normal (og forhåbentlig høj når du løber el. går til fitness) er der måske ikke noget i vejen. Så glem den éne gang du havde høj puls. Hvis det tit kommer igen, må du jo gøre noget ved det.
  • Indstillinger
    TAK FOR SVARET IGEN ! JEG HÅBER AT DET KUN VAR PÅ GRUND AF NERVØSITET AT MIN PULS DEN VAR SÅ HØJ. JEG BLIVER BARE SÅ NERVØS NÅR SÅDAN NOGET DET SKER. JEG ER OGSÅ GLAD FOR AT DU SIGER AT DET ER SUNDT OG GABE OG AT DET IKKE BEHØVER AT VÆRE TEGN PÅ SYGDOM. JEG BLIVER BARE SÅ NERVØS, NÅR JEG MÆRKER ALLE MULIGE FORSKELLIGE SLAGS SYMPTOMER. MEN TAK SKAL DU HAVE FOR SVARET !
    MARTINE !
  • Indstillinger
    JEG HAR IGENNEM NOGET TID, HAFT TØRHED I MUNDEN HER I VINTER MÅNEDERNE. DERFOR FIK JEG MÅLT MIT BLODSUKKER FOR NYLIG, SAMT TAGET EN URIN PRØVE, FORDI AT JEG ER BANGE FOR OM JEG HAR SUKKERSYGE. JEG FIK AT VIDE AF LÆGEN, AT BLODSUKKERET, SKAL LIGGE MELLEM 4 OG 6.4. MIT BLODSUKKER VAR PÅ 5,3 OG JEG HAVDE IKKE SUKKER I URINEN. LÆGEN SAGDE AT MIT BLODSUKKER VAR HELT NORMALT. MEN JEG HAR I DAG LÆST I EN ARTIKEL SOM EN OVERLÆGE FRA HVIDOVRE HOSPITAL HAR SKREVET, AT VED VÆRDIER OVER 5, KAN MAN GODT RISIKERE AT HAVE SUKKERSYGE, OG MIN VÆRDI ER JO PÅ 5,3. SÅ NU ER JEG BANGE FOR OM JEG ALLIGEVEL HAR SUKKERSYGE :o( ER DER NOGLE DER VED NØJAGTIGT HVAD DEN NORMALE BLODSUKKER VÆRDI ER ? MARTINE !
  • Indstillinger
    Hejsa..