Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjertebanken efter måltid

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg gaber altså også selvom jeg ikke er træt. Det er sundt at gabe, siger man; det giver ilt til hjernen!

    Måske er det en person der ved noget hvad mennesker TÆNKER om deres forskellige symptomer og fornemmelser, du skulle snakke med. En psykolog måske.
    Umiddelbart (men jeg er jo ikke læge) lyder det som om din læge har lidt ret: du har haft høj puls til en undersøgelse fordi du var nervøs.
    Hvis din puls i øvrigt er normal (og forhåbentlig høj når du løber el. går til fitness) er der måske ikke noget i vejen. Så glem den éne gang du havde høj puls. Hvis det tit kommer igen, må du jo gøre noget ved det.
  • Indstillinger
    TAK FOR SVARET IGEN ! JEG HÅBER AT DET KUN VAR PÅ GRUND AF NERVØSITET AT MIN PULS DEN VAR SÅ HØJ. JEG BLIVER BARE SÅ NERVØS NÅR SÅDAN NOGET DET SKER. JEG ER OGSÅ GLAD FOR AT DU SIGER AT DET ER SUNDT OG GABE OG AT DET IKKE BEHØVER AT VÆRE TEGN PÅ SYGDOM. JEG BLIVER BARE SÅ NERVØS, NÅR JEG MÆRKER ALLE MULIGE FORSKELLIGE SLAGS SYMPTOMER. MEN TAK SKAL DU HAVE FOR SVARET !
    MARTINE !
  • Indstillinger
    JEG HAR IGENNEM NOGET TID, HAFT TØRHED I MUNDEN HER I VINTER MÅNEDERNE. DERFOR FIK JEG MÅLT MIT BLODSUKKER FOR NYLIG, SAMT TAGET EN URIN PRØVE, FORDI AT JEG ER BANGE FOR OM JEG HAR SUKKERSYGE. JEG FIK AT VIDE AF LÆGEN, AT BLODSUKKERET, SKAL LIGGE MELLEM 4 OG 6.4. MIT BLODSUKKER VAR PÅ 5,3 OG JEG HAVDE IKKE SUKKER I URINEN. LÆGEN SAGDE AT MIT BLODSUKKER VAR HELT NORMALT. MEN JEG HAR I DAG LÆST I EN ARTIKEL SOM EN OVERLÆGE FRA HVIDOVRE HOSPITAL HAR SKREVET, AT VED VÆRDIER OVER 5, KAN MAN GODT RISIKERE AT HAVE SUKKERSYGE, OG MIN VÆRDI ER JO PÅ 5,3. SÅ NU ER JEG BANGE FOR OM JEG ALLIGEVEL HAR SUKKERSYGE :o( ER DER NOGLE DER VED NØJAGTIGT HVAD DEN NORMALE BLODSUKKER VÆRDI ER ? MARTINE !
  • Indstillinger
    Hejsa..

    Det er tydeligt at læse sig frem til du har sygdomsangst. Mht de hjerte symptomer er tydeligvis angsten der kigger frem. Jeg har prøvet at ligge på sofaen med en puls på 170, og dette var altså kun angsten!!
    Jeg ligger også med hjertebanken i dette øjeblik, og det eneste det kan skyldes er for lidt søvn=stress=angst=hjertebanken, og så kører det hele helt op i en spids.
    Bed din læge henvise dig til en psykiater hvis ikke du benytter sådan en i forvejen
  • Indstillinger
    Hej til jer alle.

    Først vil jeg bare sige at jeg også "lider" af hjertebanken. Det kan komme efter måltider, men især efter vin, alkohol generelt (dog ikke så meget øl, kun hvis den virkelig har fået en over nakken :)) , kaffe, og for meget slik.
    I går var jeg for eksempel ude med venner og drak en del hvidvin og idag vågner jeg op med hjertebanken. Jeg tror simpelthen det er hjertet der reagere på det. Jeg er selv MEGA bange for det og må hver gang tale mig selv ned med et "det er ok", "det er normalt" etc etc. Men det gør alligevel at jeg afholder mig fra at drikke for det meste, og drikker aldrig kaffe længere. Men jeg kan løbe og motionere og der sker ikke noget, så kan man jo ikke være hjertesyg! Jeg er også for 4 år siden blevet tjekket med ekg og blodprøver og alt var fint!
    Så nogle af os har bare et relativt lystigt hjerte som reagere på stimulanser...

    Og til Martine:
    Lad nu være med at læse om alt på internettet for du bliver bare mere bange.
    Jeg gjorde det samme da jeg troede jeg havde et sygt hjerte og jeg læste om en dame på ca 31 der fortalte at hun blev meget syg til en fest med kvalme og hjertebanken og måtte gå hjem. Og det viste sig at være et hjertestop som var på vej, og ved du hvad det resulterede i for mig? Jeg gik og var super bange for at få kvalme og opkastning!! Og jeg kan stadig have det sådan!!! Selvom at det er en enkelt situation, så tager jeg symptomerne til mig.
    En anden gang læste jeg i en avis/blad at Eran DD(ham sangeren) ´s bror var faldet om i en 7/11 dagen efter en druktur og var død, hvad gjorde det ved mig? Jeg tror at hvis jeg drikker mig meget fuld og jeg nu har det her hurtige hjerte dagen efter så falder jeg nok også om , og derfor drikker jeg næsten aldrig alkohol mere.
    Ok nok om alt det her nu, jeg ville vel bare sige at det ikke er sundt for dig at gå og bekymre dig for meget og slet ikke om noget du læser på internettet! Nettet er farlige for os som er lidt angste!
    Jeg synes du skal tage kontakt til en kognitiv-psykolog og snakke ud om alt du går med. Og måske endda en anti-stress massage så du kan få arbejdet det ud af kroppen :)

    Held og lykke derude og husk ikke at slå alt op på nettet ;)
  • Indstillinger
    Jeg har det præsic ligesådan når jeg får bl.a. brød og især, hvis jeg drikker alkohol. Det kommer næsten hver gang jeg spiser aftensmad. Jeg er blevet undersøgt for fødevareallergi, men der var intet, så jeg ved ikke rigtig hvor jeg nu skal henvende mig. Min læge mener ikke det er noget særligt, men det generer mig meget, hvis man skal spise andre steder.
Log in eller Registrér for at kommentere.