Rod i stofskiftet
Efter Canser i skjoldbruskkirtlen er jeg nu på 2. år i behandling for manglende stofskifte.
I perioder mærker jeg ikke noget, men har flere dage, hvor jeg er meget utilpas, svimmel og muskelsvag, træt og har svært ved at fastholde koncentrationen. Disse dage er der rigtig mange af de seneste par måneder -holder det aldrig op?
Jeg tager henholdsvis 200mg og 300mg dagligt og mine blodprøver viser, at mit stofskifte er som det skal være. Det er frustrerende, at gå til kontrol og få besked på at alt ser fint ud, når jeg ikke har det godt. Har du oplevet noget ligenende?
Jeg har følelsen af at være "konstant sukkerkold", sulten og varm med en frygtelig uro i kroppen. Ved I om kosten har betydning for mit velvære?
Jeg tænker om det kan være noget andet end mit stofskifte, der skaber problemer?
I perioder mærker jeg ikke noget, men har flere dage, hvor jeg er meget utilpas, svimmel og muskelsvag, træt og har svært ved at fastholde koncentrationen. Disse dage er der rigtig mange af de seneste par måneder -holder det aldrig op?
Jeg tager henholdsvis 200mg og 300mg dagligt og mine blodprøver viser, at mit stofskifte er som det skal være. Det er frustrerende, at gå til kontrol og få besked på at alt ser fint ud, når jeg ikke har det godt. Har du oplevet noget ligenende?
Jeg har følelsen af at være "konstant sukkerkold", sulten og varm med en frygtelig uro i kroppen. Ved I om kosten har betydning for mit velvære?
Jeg tænker om det kan være noget andet end mit stofskifte, der skaber problemer?
Kommentarer
Ja, min tanke falder på om du får "ny" Eltroxin??? Det lyder til, at det er blevet værre de sidste par måneder!!!!
K.h. Annemarie
Jo, jeg tager ny Eltroksin - men Rigshospitalet mener ikke, at det har nogen betydning for hvordan jeg har det!
Igennem langt tid tog jeg 200mg dagligt, men for 4 måneder siden blev det ændre til henholdvis 200mg og 300mg hver anden dag - det har jeg bestemt ikke fået det bedre af. Jeg skal til kontrol den 17. september og håber virkelig at jeg snart får det væsentligt bedre.
Hilsen Helle
Vi er virkeligt mange, som ikke tåler "ny" Eltroxin. Livet har for utroligt mange været helt ulideligt grundet medicinalfirmaets svinestreg. Mange læger og endokrinologer anerkender/forstår desværre ikke, hvorledes denne famøse tablet indvirker på os - både fysisk og psykisk.
Ekstra Bladet har fulgt en del op på vores problematik. Endvidere er der dette link:
http://www.taenk.dk/?sid=14&cid=8883
K.H. Annemarie
Tak for linket.
Jeg er bare så ked af hele tiden at være utilpas, træt, varm og allermest trist over uroen i kroppen. Håber der er håb forude.
Hilsen Helle
Hvornår mener du, at du begyndte på ny Eltroxin??
Så ikraft af, at du egentligt er blevet dårligere og dårligere - tilskriver jeg dette som værende "ny" Eltroxin!!!! Dine blodprøver er jo fine!!
Vi andre som har døjet med de nye piller - har også haft fine blodprøver - men tiltagende bivirkninger.
K.h. Annemarie
Det ved jeg ikke helt nøjagtigt - jeg fandt først ud af at indholdet af pillerne var ændret ved at læse om det i avisen!
Jeg har jo også fået reguleret min daglige dosis, så det er svært at vide hvilke bivirkninger, der kommer fra hvad.
Ved du om kosten har nogen betydning for ens velvære, når man har problemer med stofskiftet?
Jeg bliver endnu mere "sukkerkold" hvis jeg ikke holder mine spisetider - har du nogle erfaringer du kan dele ud af?
Hilsen Helle
Jeg synes du skal lytte til Annemarie og alle os andre herinde der har døjet med bivirkninger af den nye Eltroxin.
Jeg synes også det er meget nærliggende at det er bivirkninger af den nye formulering af pillen som du har. Vi er mange der i løbet af 2009 har fået det dåligt af den grund, så hvorfor ikke dig ?
Mange velmente hilsner og god bedring Prik
Det er faktisk helt befriende at vide at jeg ikke er alene...,,,har du nogle erfaringer med kostens indflydelse på hvordan vi har det?
Jeg tror absolut at kosten OGSÅ har indflydelse på stofskiftet-næsten som hos diabetikere.
Hvis jeg går får længe uden mad , kan jeg begynde at "ryste" og få det dårligt, men så hjælper det en halv times tid efter, at jeg har spist.
Jeg har det også bedst efter middag og har ofte svedeture ved 5 tiden om morgnen , samt en underlig sitren (rysten) i brystkassen. Troede først det var hjertet, men pulsen slår normalt. Får dog hjertebanken HVIS stofskiftet ikke er ok.
Mange hilsner Ellen
Jeg mener, at det med at gå "sukkerkold" skyldes medicinen, uanset hvilken medicin vi får. Jeg klarer det ved at tage en druesukkertablet, Dextro, som jeg køber i supermarkederne eller på tanken. Et par minutter efter har jeg det bedre.
Kh Gitte