stofskifte el angst
Hey alle.. håber folk har det nogenlunde godt:-)
Jeg er 27 år og fik her for 2 mdr siden et angst anfald, simpelthen fordi jeg havde gået med nogle symptomer i for lang tid og lægen sagde jeg intet fejlede, men disse symptomer forsvandt ikke, desværre.. og blev derfor meget nervøs en aften og fik et angst anfald med indlæggelse osv, har nu gået til kognitiv psykolog 5 gange og det har hjulpet på det med angst, psykologen siger jeg næsten ingen angst har tilbage men har stadig alle disse symptomer som Indre uro, ryster, ondt i øjne, træt, en så´n snorrende fornemmelse i venstre side af halsen, men kan ikke rigtig se om noget er hævet, dårlig balance, nogle gange er det ligesom om hvis man går sukkerkold, hvis nogen har prøvet det, er blevet tjekket for sukkersyge og det var ikke det, kan det måske være mit stofskifte??? håber der er nogle der vil svare, da jeg har fået nogle lykkepiller for en uge´s tid siden, men ikke har taget dem endnu, da jeg gerne lige vil have det med stofskiftet ud af verden...
rigtig god bedring til alle
Jeg er 27 år og fik her for 2 mdr siden et angst anfald, simpelthen fordi jeg havde gået med nogle symptomer i for lang tid og lægen sagde jeg intet fejlede, men disse symptomer forsvandt ikke, desværre.. og blev derfor meget nervøs en aften og fik et angst anfald med indlæggelse osv, har nu gået til kognitiv psykolog 5 gange og det har hjulpet på det med angst, psykologen siger jeg næsten ingen angst har tilbage men har stadig alle disse symptomer som Indre uro, ryster, ondt i øjne, træt, en så´n snorrende fornemmelse i venstre side af halsen, men kan ikke rigtig se om noget er hævet, dårlig balance, nogle gange er det ligesom om hvis man går sukkerkold, hvis nogen har prøvet det, er blevet tjekket for sukkersyge og det var ikke det, kan det måske være mit stofskifte??? håber der er nogle der vil svare, da jeg har fået nogle lykkepiller for en uge´s tid siden, men ikke har taget dem endnu, da jeg gerne lige vil have det med stofskiftet ud af verden...
rigtig god bedring til alle
Kommentarer
Den eneste måde hvorpå du kan få konstateret om det er stofskiftet er, at få taget blodprøver. D.v.s. TSH, T4, T3.
Jeg ville fluks tage til læge og få dette gjort!!!!!
Det er jo ulideligt at gå og formode, at du måske har en stofskiftesygdom, og i givet fald ikke bliver behandlet for dette!!!!!
Under alle omstændigheder kunne der måske falde lidt ro på kroppen!!! Uvisheden er altid det værste....
Kærlig hilsen Annemarie
tak for dit svar...
ja skal have en tid i denne uge her, har bare hørt at lægerne er ret hurtige til at sige der intet er galt med ens stofskifte, kan det godt være bare lidt for højt el lavt men så lidt så lægen siger der er intet, men kan man alligevel mærke dei i hverdagen, selvom det kun er lidt for højt el lavt???
endnu engang tak for svar..
Dejligt at du har tid hos din læge i denne uge.
Ja, det er helt korrekt, at der er læger der accepterer stofskiftetal, som ligger udenfor "normalen". Ja, vi er alle individualister, så derved har nogle det dårligt, hvis stofskiftetallene ligger lidt for højt ell. for lavt.
Jeg ville absolut vente med lykkepillerne, indtil du har fået svar på, om det er stofskiftet der "driller".
Når du får svar på dine blodprøver, skal du simpelthen bede om alle dine stofskiftetal!!!!!! Dette er meget vigtigt.
Du kan skrive igen (selvfølgelig gerne før) når du har dine blodprøvetal.
Held og lykke.
Kærlig hilsen Annemarie
nu har jeg fået svar på mit stofskiftetal, mit tal var på 1.67?? det var det eneste tal jeg fik... er det nogetd er kan give mig diverse symptomer eller er det "bare" angst jeg har..
Willy
Umiddelbart ser det ikke ud til, at du har en stofskiftesygdom. Har din læge taget andre blodprøver - for at udelukke andre sygdomme??
Føler du selv, at du er inde i en depression, siden der er udskrevet lykkepiller til dig???
Kærlig hilsen Annemarie
tak for din tid til at svare..
altså jeg har noget angst, og går tit med vejrtrækningsproblemer og svimmel osv, var indlagt for en mdr siden, grundet mit angst troede det var mit hjerte.. der var jeg så heldig at jeg virkelig blev testet, fik taget ekg, ct scanning og mr scanning, der var ingen af dem der viste noget.. men ja jeg er nok ved at blive lidt depri fordi jeg nu i 2 mdr slet ikke har haft det godt, det er min fødselsdag i dag og jeg tænker slet ikke over det, vil sgu bare have det godt... de lykkepiller sku vist være gode mod angst også, er startet til kognitiv psykolog og det har været godt, jeg vil sige det værste er nok det med vejrtrænings problemer lige p.t.. men må vel prøve at tage de piller så..
mange tak for svar..
HIP HIP HURRA.
tillykke med fødselsdagen.
Sender dig lige et meget interessant link, som måske kan hjælpe dig i din søgen efter hvorfor du har det så skidt.
Håber du kan bruge det til noget.
Held og lykke og god bedring
Hej fra Luna
binyre.blogspot.com
han sikrer sig en gave for,
som han har ønsket sig i år
med dejlig chokolade og kager til.
Hip hip hurra.
Hjertelig tillykke med dagen.
Kærlig hilsen Annemarie
Er du blevet tjekket for jernmangel?
”Symptomerne ved jernmangel kan ud over træthed typisk være bleghed, hjertebanken, hovedpine, svimmelhed og åndenød.”
Ovenstående er et citat fra følgende link:
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/jern.htm
Mange hilsner
Kamelia
Kunne se på dit indlæg, at dine symptomer og problemer lyder meget ligesom mine. Jeg har dog for godt 2 uger siden fået konstateret 2 godartede knuder i den tilbageværende halvdel af min skjoldbruskkirtel (blev opereret for det samme i 1998). Mine symptomer tilbage i 98 begyndte med uro i hele kroppen, nevøsitet og ekstra systoler. Mit humør var temlig svingende og jeg var tit træt og meget ked af det. Jeg troede, at jeg havde en depression. Efter operationen har jeg haft det rigtig godt indtil for ca 1½ år siden, hvor symptomerne begyndte igen - denne gang i form af panikangst og uro samt spændinger og snurren i hele kroppen.
Jeg slog det hen med at jeg nok bare var stresset (hvilket jeg faktisk også var!), men givet min forhistorie var jeg obs på, hvad der skete i min halsregion. Jeg gik til læge, fordi jeg konstant var nervøs og bange for at få flere panikanfald. Fortalte også om min bekymring for min skjoldbruskkirtel - fik taget ekg og blodprøve - alt var fint - også stofskiftet. Men jeg havde en fornemmelse af, at der var noget galt i min hals. Lægen mente, at jeg var presset (jeg er lærer, så ja - det er jeg tit i perioder), og at jeg derfor var anspændt. Så jeg accepterede, at jeg var stresset og derfor reagerede med angst. Jeg gik og går stadig til psykolog, men symptomerne blev ved.
Gik så bevidst op til min læges ferieafløser i forsommeren efter et mega-angstanfald. Han sendte mig til scanning og scintigrafi på sygehuset. Og bingo! To knuder i nederste del af den tilbageværende kirtel, - men mine stofskiftetal er stadig fine!
Jeg ved ikke, om du på nuværende tidspunkt har det bedre, fordi du tager dine lykkepiller, men jeg vil da gerne vide om de hjælper, for jeg er selv på grænsen til at give op over for den evige indre uro. Grænsen mellem angst og depression og (stofskifte)sygdom synes for mig at være flydende - og lægerne (selv om jeg kun har haft positive oplevelser med dem alle), holder sig tit kun til, hvad deres "tal" og grænseværdier fortæller dem. De er trods alt også kun mennesker.
Håber på det bedste for dig.