Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Symptomer ved lavt stofskifte?

13»

Kommentarer

• Hej Gitte! - tak for svar - ok, troede bare at det var sådan det begyndte - altså med en hævet skjoldbruskkirtel - 'struma-agtigt* - inden man kommer i behandling - men der behøver altså ikke altid være en knude, så ved jeg det - nu er der heldigvis snart gået de 10 dage som lægen sagde der ville gå, inden jeg blev kaldt til ultralyd - og svar på blodprøver får jeg nok også da - når jeg læser her på siden om symptomer på lavt stofskifte så passer det i hvert fald for hvordan jeg har det nu - og det er blevet værre her i løbet af ugen - jeg ryster og er svimmel, er hæs mm - jeg går på arbejde, og håber jo at jeg kan fortsætte med det - jeg har fortalt ledelsen hvordan det er fat, så de ved det hvis jeg pludselig må melde mig syg..
    Jeg har en ledig dag - det var i går torsdag, da sov jeg næsten hele dagen...

God weekend til alle.
    Hilsen Randi
  • Hej igen - nu har jeg været inde og læse igen - og altså, det er noget værre vrøvl jeg har skrevet, og at jeg har svaret på et indlæg på symptomer ved for lavt stofskifte - det er symptomerne ved for højt stofskifte jeg har og jeg har blandet det hele sammen - undskyld!!
    God weekend til alle med både for højt og for lavt stofskifte!!
    Randi
  • Hej, jeg har lige fået konstateret lavt stofskifte, har været syg i 10år nu med smerter søvnmangel hovedpine træthed osv osv, er forbavset over det først er nu jeg har forlavt stofskifte, håber da ikke jeg har taget skade i organerne efter så mange år, troede jeg havde fibromyalgi, får piller nu så håber jeg kan blive den jeg var engang, og smertefri ser frem til det.
  • hej i tråden
    Min læge forholder sig også til, at jeg lå i "normalområdet". I hans ferie kom jeg til en anden læge og han sagde at han havde gode erfaringer med at ligge OPPE MERE ØVERST i normalområdet. (jeg har lavt efter radioaktiv jodbehandling, var før for højt). På 50 mg eltroxin sagde min egen læge jeg skulle tage 2 pr dag - men denne anden læge anbefalede skiftevis 2, så 3, så 2 så 3 piller istedet. Jeg gik fra at have rigtig mange symptomer af det for lave stofskifte til rent faktisk at kunne fungere, kunne tænke osv!

Tjek også tråden ombibirkninger af det nye medicinindhold i Eltroxinen, - her har jeg fået mange symptomer jeg ikke vidste kom fra den nye medicin.

Jeg synes det er utroligt at vi som patienter ikke kan få information af vore læger - vi selvmedicinerer/doserer osv og det er da utroligt at vi skal det?

En bivirkning ved det nye eltroxin er opvågnen om natten og hjertebanken -
    (vi er flere der vågner fx kl 2 og kl 4 om natten, så måske har det med en optagelsesrytme at gøre? well, ihvertfald er jeg lige startet på at prøve at tage medicinen om morgenen, måske de kan flytte den uønskede uro/opvågning fra om natten til at være en del af dagslivet istedet.

jeg har hørt at et af de stoffer der er ændret er et stof, der skal assistere ved OPTAGELSEN af det aktive stof tsh. Fra medicinalvirksomheden oplyser man at selve det aktive stof IKKE er ændret, det er helt det samme - det er hjælpestofferne der er ændret, og næsten alle af dem.

Sagen er på sundhedsministerens bord, har været i flere medier som Tænk, Politiken osv.
    Et probem er feks at medicinalvirksomheden siger den ikke vidste der var problemer i fx australien og holland (pudsigt) før markedsføringen. Jeg synes et supplerende problem er at de hele forsommeren har anbefalet læger og apoteker om at dosis skal opfølges og evt justeres. Hvis nu det aktive stof er det samme, så er det jo to spor man arbejder i - vi skal vel som patienter have en passende dosis af DET AKTIVE STOF, altså hormonet vi har brug for - og ikke søge at få justeret bivirkningerne af hjælpestoffer. jeg kan godt forretningsmæssigt forstå at man produktudvikler på et pilleprodukt. Men jeg fik i foråret oplyst at medicinalfirmaet, at det der var ændret i den nye pillesammensætning havde at gøre med særligt pillens hårdhed.
    Det har jeg som forbruger ikke brug for, det må være et producentbehov.
    jeg synes det er problematisk at man anviser en løsning, der IKKE hænger sammen med en ordentlig adskillelse i probemstillingen: Vi kunne tåle det gamle produkt men ikke det nye. Vi kan ikke sove og vhem kan så egentlig holde til et hverdagsliv i længden. Konkret har vi brug for en måde at få det hormon på - det er det, der er sagen!

hilsen herfra
  • Hej

Jeg har i lang tid haft det dårligt og lægerne har sagt at mine tal, jeg ved ikke hvad de er på stofskiftet, men kun at det er for lavt. Jeg har mange kroniske sygdomme og jeg tror det er derfor at lægerne ikke vil behandle mit stofskifte.

Jeg har hovedpine, ret slemt, er ind i mellem svimmel og ret forviret og har svært ved at koncentrere mig. Bare det at skrive her, kræver meget. Jeg har fået ondt i ørene, noget jeg aldrig har haft, mine øjne er også irriteret, men da jeg er stærkt svagtseende på grund af en sygdom, der dog ikke giver de symptoner, men "bare" æder mit syn. Føler det nærmest som om jeg konstant har infuenza, er træt, kan ikke sove, har smerter i hver eneste muskel, men også her har jeg en anden kronisk sygdom, der kan give de symptoner. Til sidst så har jeg i løbet af få uger taget enomrt på uden at jeg har forandret min kost eller det at jeg stadig slås og selv lufter min hund, for at få lidt motion.

Jeg har haft det sådan i efterhånden mange måneder, samtidig har jeg vejrtrækningsproblemer, på grund af lunefibroyse, eller sådan noget ligenend, jeg har her i sommer begyndt at mit hjerte slår ekstra slag, og derfor får jeg også piller for det. Jeg får også Prednisolon.

Er det sådan I har det, eller skal jeg finde mine svar et andet sted.

Ps. lægen siger, ja, talene ligger forkert, men det er ikke noget vi skal behandle. Skal til lægen igen den 22, de har ikke tid før. Lige nu syntes jeg det er umådelig længe til.

Mange hilsner
    En træt, modløs
    Alice
  • Hej Alice

Det er også rigtig mange ting du må slås med, jeg føler med dig.

Håber du får snakket det hele igennem med din læge.

Kh Likeu
  • Hej.
    Jeg har nu været på euthyrox i over en måned, og det har jeg bestemt ikke fået det bedre af, tværtimod. Jeg ville ønske at jeg var bare var forsat med at indregulere mig på eltroxin!!
Log in eller Registrér for at kommentere.