Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hej Anemone

13»

Kommentarer

• Ja ha ha Birgit, godt vi har hinanden selvom det ikke lige er her vi ønsker at være ;o))))

Mit skifte fra ny Eltroxin til Euthyrox gik jo heller ikke smertefrit. Jeg tror, at når stofskiftet først er blevet 'trigget' sådan som det blev, da vi blev rigtig syge af ny Eltroxin, så bliver kroppen endnu mere sart. Og det vil derfor tage rigtig lang tid at få indstillet det på et nyt præparat. Vi bliver nok nødt til at væbne os med tålmodighed. Jeg tror vi får det helt supert igen, det tager 'bare' meget længere tid, end vi troede.

Jeg sprang jo også lige over til Euthyrox og på samme dosis, men efter 3 uger, hvor bivirkningerne sådan set lige præcis var gået væk, kom nogle af dem jo igen omend i MEGET mildere grad. Og så var det jeg fik 2 dage medicinfri og herefter på halv dosis. Jeg har lige talt op, at det har jeg været på i 16 dage og 9 af disse dage har jeg haft det superdupert, de andre dage har der været lidt med mave og hovede og hår taber jeg altså stadig hver dag.

Jeg er dog fortrøstningsfuld, og håber på at blive på denne dosis indtil jeg er helt bivirkningsfri igen.

Kh Gitte
  • Ja, det er utroligt dejligt, at vi har denne debat, så vi også kan få "luftet" vore tanker og frustrationer.

Mod uro i kroppen vil jeg anbefale Propranolol - det gives ofte i forbindelse mod for højet stofskifte.

Ja, det er drøn hamrende svært, at blive reguleret ordentligt ind igen. Det tager desværre sin tid for mange. Vi bliver også frustrede over, når stofskiftet kører i den forkerte retning - det føles for højt, men tallene viser at det er i den lave ende!!!!

Gad vide hvor mange der er ude i en rutchetur p.g.a. bl.a. præparatskift??
    Dette er faktisk værre, end at have et stabilt forhøjet stofskifte ell. for lavt!!!!

Jeg sidder selv her, og føler mig som et helt alderdomshjem!!! Umådelig træt. Jeg syntes snart, at det er skruen uden ende. Jeg har trods alt været sygemeldt fra den 22.12.08. Ja, jeg bliver virkelig træt af mig selv, og føler at jeg spilder min kostbare tid, ved intet at gøre!!!

Til Birgit: Jeg ville nok se tiden an til næste blodprøve. Det lyder egentligt til at det er forhøjet!!!

Nå, jeg får nok mit TSH tal elektronisk fra e.l. i dag og øvrige tal i morgen. Så må jeg handle ud fra dette!!!

God bedring til jer alle :-)

Kærlig hilsen Annemarie
  • Ja, så har jeg været en tur ved Endo'en.
    Skulle, i mit eget tempo forhøje til 100 micgr. om dagen, dvs små 50 jeg skal ha subleret med over en uge.

Alle reagerer forskelligt, men medicinen gør jo at det sætter stofskiftet lidt mere igang -og ved os, der startede med for højt stofskifte, da "tricker" det lidt til de symptomer vi havde, fordi kroppen ikke har "glemt" dem.
    Det havde intet at sige, hvornår på dagen man indtager medicinen, blot man ikke gør det sammen med kalk eller afføringsmidler.
    Ja, det var det nyt jeg havde med fra hende. Så nu er det på med vanten igen og tage det som det kommer, men føj hvor de skift hænger en langt ud af halsen:-)

Til Annemarie. Bruger Propranolol i nødstilfælde, tager bare ikke så meget af gangen, men det skulle jeg måske gøre når det er værst:-)

Til Gitte. Tror bestemt også at de grimme ture vores kroppe har været ude i, gør dem endnu mere sarte. Tror da pokker kroppen går i forsvarsstilling ved ændringer.

God bedring til alle:-)

Kærlig hilsen Birgit
Log in eller Registrér for at kommentere.