Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP - gode råd og vejledning søges mht sygelig jalousi

Redigeret 23 juli, 2009, 11:05 i Samliv
Jeg er en pige på 22, som bor sammen med min forlovede. Jeg lider af sygelig jalousi og venter på at komme i behandling for det.
Min kæreste og jeg har været sammen i 2 år og det er først her det sidste halve år at min jalousi er gået over og fylder alt i mig.
Jeg elsker min kæreste overalt på jorden, men snakker han med en anden pige så er mit hoved overbevist om at han vil eller har have/haft sex med hende. Det er blevet så voldsomt at jeg er gået til lægen af egen vilje for at få en henvisning til en psykolog, men der er op til et års ventetid, så hvad kan jeg gøre for at dæmpe det i mens jeg venter?
Mine "anfald" er blevet så voldsomme så jeg begynder at ryste over hele kroppen, mit hjerte sidder oppe i halsen, jeg græder og desværre er jeg nået til det punkt hvor jeg har skåret i mig selv.
Jeg ved ærlig talt ikke hvad der sker oppe i mit hoved når disse "anfald" kommer, og jeg har absolut intet at have det i, da min kæreste viser mig sine beskeder på mobilen, giver referat af en telefonsamtale og præsenterer og fortæller disse piger hvem jeg er, når han kan se at jeg er ved at få et "anfald. Han kommer altid direkte hjem fra arbejde, byen og sørger for at skrive jævnligt hvad han laver, han har aldrig sovet ude hos nogle hvis ikke jeg har været med.

Så er der nogle der vil være søde at hjælpe mig med nogle råd og noget vejledning, som jeg kan tage i brug indtil at der er plads hos psykologen? Det vil jeg blive lykkelig over, for jeg elsker ham virkelig overalt på jorden og vil ikke miste ham for noget i verdenen.

MV
Gizmo87

Kommentarer

  • Indstillinger