kære annemarie ja så kan jeg bedre forstå det. nu tager jeg på ferie i 14 dage og når jeg kommer hjem skal jeg have taget blodprøver så håber jeg at mit t4 er mere end 11 jeg skal sådan passe på hvad jeg spiser jeg tager på af næsten ingenting. og så er det jo spændene om mit tsh på 17 har været en fejl.mvh. jytte
Kan det være frit t4 de har målt? Det skal ligge omkring de der 20 du skriver om. Det er vist forskelligt hvordan de måler det alt afhængigt af hvorhenne det er i landet?
Totalt t4 er vist ml 60 og 140 så vidt jeg husker og så passer 139 jo med at være i den høje ende af normalområdet.
kære annemarie ja jeg tager kun 50 mere om ugen. jeg spurgte på apoteket hvordan jeg skulle gøre når lægen havde sat mig op til 100 om dagen, de mente at jeg skulle tage 50 den ene dag og 100 næste dag over 14 dage, men jeg tager kun 50 mere om ugen skulle ikke gerne blive syg på ferien som ikke er i danmark.mvh. jytte
Hej Jytte
Man måler TSH, T3, T4 og frit T4. Normalområderne er lidt forskellige for de forskellige laboratorier. Det er T4 der skal ligge omkring 60-160 og frit T4 omkring 10-20, så deri er forskellen. I taler om noget forskelligt. Det ser ud til at du ligger fint.
Min erfaring er også at dosis skal nedsætte med mindst 25 mikrog. om ugen i forhold til Eltroxin.
Hilsen Sia
hej sia jeg ligger da ikke fint,min t4 skulle da gerne op fra 11 til 20 og mit tsh på 17 er da alt for højt . t3 er 3,5 og min læge har sat min eltroxin op fra 50mkr. til 100mkr.........mvh. jytte
Kommentarer
Rigtig god ferie.
Ja, det kunne godt lyde som om, at dit stofskifte er for lavt. Tager du de 50 mkg mere pr. uge??
Kærlig hilsen Annemarie
Totalt t4 er vist ml 60 og 140 så vidt jeg husker og så passer 139 jo med at være i den høje ende af normalområdet.
MVH Lene
Man måler TSH, T3, T4 og frit T4. Normalområderne er lidt forskellige for de forskellige laboratorier. Det er T4 der skal ligge omkring 60-160 og frit T4 omkring 10-20, så deri er forskellen. I taler om noget forskelligt. Det ser ud til at du ligger fint.
Min erfaring er også at dosis skal nedsætte med mindst 25 mikrog. om ugen i forhold til Eltroxin.
Hilsen Sia