Fås Levaxintabletter i 25 og 100 mikrogram til udlev. i Dk.?
Vil prøve at få udleveringstilladelse af min læge til Levaxin. Men kan huske at bl.a. Anemonen havde problemer med kun at kunne skaffe 100 mikrogramstabletter i Dk. Hvad er status med det. Kan I få både 100 og 25 mikrogramstabletter i Dk. nu?
Kommentarer
Hilsen Sia
Jeg afleverede min recept samt udleveringstilladelserne på henholdsvis 100 samt 50 mkg en fredag.
Apoteket kontaktede grossisten, at jeg kunne have de 100 mkg Levaxin om tirsdagen. M.h.t. de 50 mkg ville der gå ca. 1 uge.
Da jeg skulle hente de 100 mkg Levaxin fik jeg at vide, at grossisten havde ringet, at de ikke kunne skaffe de 50 mkg her i landet. Øh...
Jeg kontaktede efterfølgende Nycomed, og de sagde at de faktisk kunne levere fra dag til dag. Så apoteket skulle kontakte Nycomed og ikke grossisten!!! Der gik heller ikke mange dage, førend jeg kunne afhente de 50 mkg på apoteket.
Ja, Levaxin findes fra 25 mkg op til 200 mkg. Du skal bare have udleveringstilladelser til både 25 mkg samt 100 mkg.
Så det var hurtig ekspedition :-))
Kærlig hilsen Annemarie
Jeg får min Levaxin fra apoteket Rosengården.
Ja, du skal simpelthen "tage dig sammen" for at får udleveringstilladelse til Levaxin :-)) Lad være med at tilsidesætte dig selv. Det er bare her og nu!!!
Jeg tror egentligt, at jeg har det godt med Levaxin. Mine sidste blodprøver så også fine ud. Men som jeg har skrevet før, har det været enormt svært for mig at vide: Er det Levaxinen som er skyld i min træthed og hovedpine eller mine afgiftninger. Jeg er nok nået til det sidste!!!!
Da jeg startede Levaxinen tog jeg 25 mkg mindre ugentligt - og det har åbenbart vist sig at være den korrekte dosering. Dog kun 3 uger efter præparatskift!!!
Fortsat god week-end.
Kærlig hilsen Annemarie
Du er vel nok bare informativ - tak for du så velvilligt deler ud af dine "guldkorn". Ja, jeg må få taget mig sammen. Men bliver nok nødt til at vente til min egen læge kommer tilbage efter sygemelding (primo september).
Du skriver..da jeg startede Levaxinen tog jeg 25 mkg mindre ugentligt. Dog kun 3 uger efter præparatskift!!! - betyder det, at du tog 25 mindre de første 3 uger og så satte dig op med de 25 igen?
JEG TAKKER AF HELE MIT HJERTE. NU KAN MIN HJERNE SNART OVERSKUE AT PRØVE AT FÅ SKIFTET. Jeg har ikke haft det så godt de seneste måneder og oveni dette, har jeg haft store problemer med en person på mit arbejde og diverse andre trængsler, så mine kræfter er bare sluppet op. Har selv meget let til hovedpine, så jeg håber ikke man kan få ekstra hovedpine af Levaxinen? Min datter er også gået over til Levaxin (bor i SVerige), og hun er bare glad for det og siger, at hun kan mærke, at hendes underlige følelser i benene/musklerne m.m. er væk.
Godt du får Levaxin, Anemonen. Det er det bedste mærke, tror jeg på. Nu ved jeg også, at det kan lade sig gøre med at skaffe, tilskud m.m. Nu mangler modet bare - men.................det må komme. Har mange flere bivirkninger ved Ny Eltroxin end jeg havde på Gammel Eltroxin.
Hvordan mon det vil gå Ny Eltroxin fremover. Mon ikke man kommer til at sande, at tabletten skal laves om.
Er ikke på face book - kan ikke finde ud af sådan noget, så det er godt, at du gider skrive her og hjælpe. Tak!!!!!!
Jeg prøver lige igen :-))
Da jeg startede med Levaxinen tog jeg 25 mkg mindre pr. uge. Dette gør jeg stadigvæk.
Efter 3 uger på Levaxin fik jeg taget blodprøver, og alle tal var fine.
TSH: 0,60 - T4: 139 - T3: 2,20. Jeg vil så igen få taget blodprøver, når jeg har været på Levaxinen i 5 uger.
M.h.t. hovedpine er dette helt almindeligt ved kviksølvsafgiftning, så derfor tillægger jeg ikke Levaxinen dette.
Nej, jeg tror personligt ikke selv på, at den gl. Eltroxin kommer på markedet igen.
Rigtig god bedring.
Kærlig hilsen Annemarie
Jeg kan se, at "vores" laboratorie kører med forskellige ref. værdier.
Mine ref. værdier på T4 er: 70-140. Og T4 må gerne ligge i den høje ende ell. lidt højere.
Så jeg kan godt forstå, at du syntes at mit var temmeligt højt :-))
Kærlig hilsen Annemarie