Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skizofreni kunne jeg være det :(

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der kan være mange årsager til, at du oplever det du gør. Jeg kan blot fortælle lidt om mig selv og mine egne oplevelser. Da jeg var inde i en depressiv periode hørte jeg både stemmer og så ting som ikke var "virkelige". Isolerede mig selv osv. Det betød dog ikke, at jeg led af skizofreni.
    Nu ved jeg ikke hvad der sker i dit liv for tiden men på baggrund af din alder så kan jeg kun tilføje, at du er inde i en periode hvor din krop er under maksimalt ubevidst pres om man vil. Puberteten.... ;-) Sammenholder man det med udefra kommende faktorer er det ikke unormalt, at opleve det du beskriver fra tid til anden.

    Hvis du bliver mobbet bør du fortælle nogen om det.
  • Indstillinger
    nu har jeg fået at vide min tante( min mors søster) er skizofren det forøger vel mine chancer for at være det ?
  • Indstillinger
    jeg vil gerne lige tilføje nolge ting.... jeg har også megen søvn besvær om drømme/mariet.... det kan være jeg forstiller mig et liv imens jeg sove men det ender altid galt på den ene eller anden måde.....
    jeg ved ikke om jeg har skrevet det men jeg føler mig meget overvåget som om der sidder en person ved siden af mig eller noget eller nogle kigger på mig hele tiden... for også at vide at jeg er skapt til noget større og prøver at forstille mig en verden hvor jeg er den "største" eller noget ikke jesus men nærmer en "kendt" eller noget i den rating..... har nok heller ikke så meget lyst til at leve på en eller anden måde.. føler mit liv ingenting betyder mere.... ser også ting som ingen andre ser har jeg fundet ud af med engen hjælp alså jeg tager min mobil og prøver at tage et billede af det... (på displayt er den ting jeg tro der er der) men når billedet er taget der det der ikke ? ser også nolge personer som også taler til mig.... også vis nogle visker eller griner så tro jeg altid det er af mig...

    men jeg ville skrive det her fordi jeg nu har mod nok til det

    vis der er nogle der kan fortælle mig noget om at være skizofren og fortælle om noget af det jeg skriver passer med dem ville jeg gerne det på forhånd mange tak!! :)
  • Indstillinger
    Hej
    Der er nogle af de ting du beskriver der godt kunne være symptomer på skizofreni, men som oftes vil lægen først skulle udføre en grundig fysiologisk undersøgelse for at finde ud af om det kunne være noget somatisk du fejler.
    Men hvis du er henvist til en psykiater skulle han/hun kunne svare på alle dine spørgsmål samt foretage yderligere undersøgelser i forhold til om du lider af en psykisk lidelse.
    Jeg håber du finder svar på alle dine spørgsmål

    Mvh.
Log in eller Registrér for at kommentere.