Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Fået min udleveringstilladelse...

13»

Kommentarer

• Kære Skov.
    Du husker helt korrekt. Jeg importerede Eutirox via Goldpharma. Min endokrinolog søgte om generel udleveringstilladelse til Euthyrox (gælder pågældende sygehus).
    Denne tilladelse har de åbenbart ikke kunnet få. Men de har fået tilladelse til udlevering af Levaxin????
    Ja, der er mange ting, som jeg slet ikke fatter.
    Men han spurgte om jeg havde mod og overskud til at overgå til dette produkt, for så kunne han lave en recept med det samme.
    Dette sagde jeg så OK til.
    Ja, mine rutsjeture henleder jeg til mine afgifningsbehandlinger. Der sker jo enormt meget, så alle disse "herligheder" skal ud af kroppen.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Anemonen.

Tak for dit svar og rigtig god bedring. Ja, er også spændt - skal have taget blodprøve om 1 uge (mandagen). ER nu 100 på de Nye Eltroxin - 800 mikrogram - om ugen. Føler sådan en muskelsvaghed i mine lårmuskler og benmuskler i det hele taget. Småryster ligesom lidt og har det bare ikke optimalt (også noget hov0e og lidt kvalme). Havde gl. Eltroxin, som jeg tog sammen med de Nye. Men siden 22/4 har jeg været konverteret helt over til de Nye. Øv, er ked af, at det er blevet et problem. Før skulle vi bare reguleres en gang imellem- så var det ikke noget. Er sådan i tvivl, men vil lade en blodprøve tale.
  • Jeg har d.d. talt med Lægemiddelstyrelsen. Jeg forstod ikke hvorfor OUH havde fået udleveringstilladelse til tbl. Levaxin, jeg havde fået at vide, at de havde søgt om Eutirox.
    Men jeg fik at vide, at Lægemiddelstyrelsen giver udleveringstilladelse på det ansøgte. Så det vil sige, at OUH at ansøgt om tbl. Levaxin!!!
    Ja, jeg sagde også, at dette var snart en ret indviklet sag.
    Jeg følte, at Lægemiddelstyrelsen skaltede og valtede med vores liv. At de var dommer over, hvem der skulle have et ny præparat.
    Jeg sagde, at mange havde fået afslag, de skulle LIGE prøve ny Eltroxin noget længere, selvom de var dårlige. Jeg spurgte om vi ikke levede i et frit land, hvor vi selv kan bestemme hvilken medicin vi propper os med. Men ny Eltroxin skulle afprøves inden der kan gives tilladelse til andet præparat. Og ellers var det et lægeligt spørgsmål. Hverken hun eller jeg var læge. Så det må dreje sig om, hvorledes vors læger skriver, når de udbeder sig om en udleveringstilladelse.
    Hun sagde, at hvis vi ikke følte os ordentligt behandlet, kunne vi skrive en klage til dem.
    Men hun sagde: Ja, vi bliver også klogere!!
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.