Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fået min udleveringstilladelse...

Jubii...Jeg har fået min udleveringstilladelse på Euthyrox :-)

Fra ansøgningen var sendt af sted - og til tilladelsen
lå der, gik der 9 dage...

Til min historie hører, at jeg er MEGET afhængig af,
at kunne ta' 25 mkg. om dagen, og at min læge kunne se den
kæmpe forandring der skete, da jeg - i påsken - skiftede
Eltroxin'erne ud med Euthyrox...købt via nettet.

Jeg er meget lettet over, at jeg nu endelig kan få en ordentlig
pille, uden at skulle købe dem på nettet...eller ta' turen over sundet.

Pøj, pøj...til alle Jer andre !!!

*Pia
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tillykke med udleveringstilladelsen.

    Jeg har også lige fået min. Men min læge havde glemt at søge om enkelt
    tilskudsbivilling, så første gang får jeg ikke tilskud. Men det bliver udlignet næste gange jeg skal hente på apoteket hvis jeg gemmer bonnen.

    Jeg var på apoteket med recepten i onsdags og de regner med at de har pillerne i morgen. De ringer når de har fået dem fra sønderjylland.

    Mange hilsner
    Sunrose
  • Indstillinger
    Tillykke til jer begge. Det skulle jeg måske bede min læge om med alle de bivirkninger, jeg har fået af de nye Eltroxin. Har I virkelig fået det bedre og ingen bivirkninger?
  • Indstillinger
    Hej alle sammen
    Jeg skal på endokronologisk afd på fredag og der håber jeg at jeg kan få min udleveringsstilladelse - jeg har været i Tyskland for at hente Euthyrox og taget dem i 16 dage - kan mærke en lille forbedring men hvornår er man helt på toppen igen ? - er er vist lidt utålmodig men når man nu aldrig har været dårlig af de gl eltroxin tabletter er det svært at accepterer at være dårlig. Samtidig har jeg fået konstateret B12 mangel og får pt tabletter - det kan jo også spille ind på kroppen - lider stadig af svimmelhed og lidt rundt på gulvet. Er der andre som ved om mangel på B12 kan give symptomer på svimmelhed? Mvh glad36
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har også fået min udleveringstilladelse, men der vil gå ihvertfald 14 dage før de har dem. Fordi de skal sendes til et mellemled før de havner på Dk apotek. Det er simpelthen for langt ude. Er de nogle der ved hvem det mellemled er?
    Jeg fatter det ikke og sådan vil det være hver gang jeg skal hente min medicin. Så det er med at være i god tid sagde de på apoteket.
    Apoteket nævnte en anden medicin for nedsat stofskifte er der nogen som ved havd det kan være. ( jeg har ikke lyst til at skifte for har fået det meget bedre med euthyrox) jeg troede kun man kunne få eltroxin i DK?
  • Indstillinger
    Man kan kun få Eltroxin i DK. Det er humlen ved det hele
  • Indstillinger
    Hej freemann !

    Alle os - som har fået en udleveringstilladelese på "Euthyrox"
    - må alle vente på, at vores apotek skaffer det hjem til os.

    Da "Euthyrox" jo ikke markedsføres i Danmark, skal det skaffes
    hjem fra et af vores nabolande.
    "Mellemleddet" er muligvis der hvor indlægsedlen skal oversættes til dansk.

    Det andet medicin du har hørt om er nok "Levaxin"...(?)
    Men det markedsføres nu altså heller ikke i Danmark.....

    *Pia
  • Indstillinger
    Hejsa med jer.

    Når der bliver søgt om udleveringstilladelse, er det så en enkelt? mener der var èn på et tidspunkt, hvor der var blevet søgt forkert (flergangs)! og de måtte efter det igen. Måske mærkeligt spørgsmål, men kan ikke lige gennemskue det;-)
    Og hvordan forholder det sig så, kan man så kun få medicin på den èn gang?
    Kan forstå der samtidig skal søges om tilskudsbevilling, er det korrekt?

    Spørgsmål til Glad: Da du hentede i Tyskland, havde du da kun en dansk recept med, -ingen udleveringstilladelse, eller andet?

    Mit ønske er nemlig også at få dem på legal vis:-)
    Mvh Birgit
  • Indstillinger
    Hej Birgit !

    Din læge skal ansøge om både "enkelt"-udleveringstilladelse og tilskudsbevilling. "Enkelt" betyder til en enkelt patient....
    Udleveringstilladelsen gælder i 5 år. Derefter skal der søges på ny.

    *Pia
  • Indstillinger
    Hej Birgit
    Jeg havde en dansk recept med til Tyskland og fik udleveret Euthyrox til 3 mdr - havde også produktresume med af Euthyrox men det skulle jeg ikke vise så det var meget let at få det udleveret- held og lykke - jeg skal på Endo imorgen og det bliver spændende at se hvad de siger til det men jeg tør simpelthen ikke tage Eltroxin mere - en frygtelig hjertebanken og uro samt svimmelhed og mange andre bivirkninger havde jeg håber de er forstående og vil lave en udleveringstilladelse til mig
    Mvh Glad
  • Indstillinger
    Hej Pia og Glad

    1000 tak, så blev jeg lige en del klogere:-)
    Held og lykke til dig i dag Glad. Jeg skal til Endo mandag og håber nemlig også at jeg der har held med mig til at få en udleveringstilladelse.
    Mvh Birgit
Log in eller Registrér for at kommentere.