Delvis følelsesløshed i underbenet

Redigeret 23 september, 2013, 15:38 i Urolige ben
Jeg har i 2-3 år (vurderet) haft et sted nederst på venstre underben - ca 5-15 cm over den markante knogle på ydersiden af anklen som har været delvist følelsesløs.
De sidste 1½-2 dage har det været værre end normalt, kombineret med at jeg har haft svært ved at løfte venstre fod ret meget (i stående tilstand). Det er ikke kommet som følge af idræt.
Jeg har længe undret mig over tilstanden; ikke mindt lige nu.

Er der nogen der ude som har prøvet noget lignende, eller har nogen idé om hvad det kan skyldes?
«1

Kommentarer

  • Jeg er gammel, 77 år. Jeg har holdt øje med om du fik svar, fordi jeg har det samme i højre ben, endda værre, da tæerne nærmest sover, og det føles, somom jeg går på en vatpude.
    Så, hvis nogen ser dette: Er det et tegn på en bestemt sygdom eller hvad ?
    Det startede voldsomt for 4-5 mdr. siden med et lyn i hele benet, men da lægen havde konstateret, at det ikke var en blodprop, fik jeg en henvisning til fysio. Samt jeg har købt dyre indlæg (2300 kr). Men intet hjælper.
    Jeg afprøver kolloidt sølv, som jeg har læst om på dsg.net
    mvh
  • Er i blevet undersøgt for en diskusprolabs ?

    Jeg blev opereret for sådan en i 1998 mellem 3 og 4 lændevirvel, og havde de samme symptomer. Både føleforstyrrelser i ben og tæer. Det startede som om et lyn slog ned i min højre hofte. Jeg havde da ondt i min ryg, men det værste var smerterne i højre ben og den her nedsatte kraft og følelsesløsheden. Når man har nedsat kraft, har man svært ved at løfte benet når man ligger på ryggen og holder det strakt. Jeg kunne slet ikke løfte det.

    Der skal henvises til en neurolog og der bør MR scannes.
  • Hej Kathinga

    Jeg læger mærke til, at du skriver: ”det føles som om jeg går på en vatpude.”

    Netop det symptom er karakteristisk for B12-vitminmangel. Er du blevet undersøgt for det?

    Du kan læse her, hvad Carsten Vagn-Hansen skriver om det:

    http://www.overgangsalderen.net/forum/s ... php?t=9163

    Jeg tænker især på følgende: ”Desuden er der ofte myrekryb, føleforstyrrelser med nedsat følelse fx under fødderne med en fornemmelse af at gå på puder, stikkende smerter.”

    Jeg synes altså, at det kunne ligne den tilstand, du beskriver.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej Kathinga

    Hvordan går det med dit problem med benene/fødderne? Jeg synes, at det kunne være dejligt, hvis du ville skrive og fortælle, om du har fundet en løsning. Jeg kan jo ikke vide, om det faktisk er B12-vitaminmangel, der er problemet. Men jeg synes, at det ville være rart, hvis folk, der har fået et råd af andre her i debatterne, ville reagere på det og fortælle, om rådet har hjulpet dem. Det ville jo også hjælpe folk med et lignende problem at høre dine erfaringer.

    Med venlig hilsen
    Kameliadamen
  • Hej Kathinga

    Jeg har igen set, at du har været på debatten. Derfor vil jeg lige bringe denne debattråd frem.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Jeg har også samme følelse i hele højre ben.

    Jeg er blevet undersøgt neurologisk. Jeg har fået scannet fra hovedet og ned til mine knæ.

    De kan intet finde. og alle siger de aldrig har hørt om det før..
  • Hej, undskyld jeg har helt glemt, at jeg havde blandet mig i denne debat. Sådan kan det gå.
    Jeg har fået at vide, at mine symptomer i fødderne kan skyldes en begyndende Diabetes 2. Så det koncentrerer jeg mig foreløbig om - med kostomlægning sådan delvis.
  • Hej Kathinga

    Det er rart at høre fra dig. Jeg var ret overbevist om, at du havde B12-vitminmangel. Det var derfor, at jeg skrev så mange gange – ikke blot her, men også i flere andre debatter, som du deltog i.

    Fik du nogen sinde taget blodprøver til undersøgelse af, om du mangler vitaminer og mineraler? Var dine tal normale?

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej Kamelia
    for en sikkerheds skyld spiser jeg B6 - B12 og D vitaminer. Det ville vel være for meget at tage en B-complex også, foruden Multitabs + Dol-C-Min og Folin + Q10. Jeg må være godt nok dækket ind, måske for meget. Når jeg nævner for lægen, at jeg er bange for at mangle visse stoffer, siger han at "det er han opmærksom på" og at jeg ikke mangler noget.
    Jeg følger interesseret med i debatten om depression mellem I tre, som nu fylder 23 sider, det er som en bog. Jeg nænner overhovedet ikke at bryde ind med kommentarer på den tråd for ikke at ødelægge jeres "rytme". Men vil lige fortælle dig, at jeg har taget Zoloft i ca. 10 år uden bivirkninger, har aldrig haft en depression men var bare "lidt ude a' den" de sidste år min mand levede, det er hårdt at passe en syg ægtefælle. Så er jeg rådet til ikke at stoppe, fordi hjernen har godt af signalstofferne i min alder (77). Og det tror jeg på.
    mkh
  • Symptomer som følelsesløshed i benet er beskrevet så tidligt som år 1907 som muligt symptom på kviksølvforgiftning.

    Schulz, H. Wirkung und Anwendung der unorganische Arzneistoffe, G. Thieme Verl. Leipzig

    Ved kviksølvforgiftning får man ofte mangel på vitamin B-12, B-6 og folsyre.

    Kviksølvforgiftning kan komme fra amalgamfyldninger i tænderne.
Log in eller Registrér for at kommentere.