Man kan da ikke sige så skråsikkert at andre ikke har problemer med stofskiftet. Der hvor jeg får målt har man normalt stofskifte hvis TSH ligger inden for 0,3 til 4,5 men jeg har det bedst når mit TSH ligger lige under 0,3. Andre steder bruger de andre tal, men det vigtigste er at man mærker efter hvordan man selv har det. vh Petra
hej. mit tsh er 0,07
t3 er 4,1
t4 er 19
jeg får 600mik. om ugen, min læge siger at det gør ikke noget at tsh er så lavt, jeg har det også rimeligt godt..
mvh. jytte det er eltroxin...
Kære Jytte.
Jeg er dybt uenig med din læge.
Om TSH nederste grænse skal "hedde" 0,3 eller 0,5 kan også diskuteres.
Men de fleste endokrinologer mener den skal være 0,5, da man ellers har øget sandsynlighed for at udvikle osteoporose.
Jeg har "sakset" følgende fra Sundhedsstyrelsen under "sekundær osteoporose".
"Kvinder, som behandles med syntetisk skjoldbruskkirtel hormon pga for lavt stofskifte, må ofte have dosis justeret efter menopausen.
Hvis dosis er for høj, øges knogletabet med risiko for osteoporose og knoglebrud."
hej inge
tak for oplysningen som jeg vil printe ud og vise min læge. jeg har fået skannet mine knogler og jeg afkalkede ikke mere end andre 60 årige fik jeg at vide. jeg er ikke så nem at regulere i medicin , når jeg får mindre medicin stiger tsh ganske lidt men t3 og t4 bliver betydeligt lavere , jeg har haft for højt i 4 år så radioaktiv jodbehandling, og nu et år med for lavt....mvh. jytte
hej inge
det sidste år har mit stofskifte været for lavt, tsh har i det år ligget på 0,01 til nu 0,07. jeg får 600 mik. eltroxin om ugen, håber euthyrox snart kommer på markedet så kunne jeg jo håbe at tsh ville stige. mvh. jytte
Kære Jytte.
Når din TSH ligger "dernede" omkring 0,01-0,07 har du højt stofskifte og ikke lavt.
Men jeg ved ikke, om der er andre regler, når dit stofskifte har været højt!
Jeg har taget Euthyrox i knap et år, og jeg er udemærket tilfreds.
Så lad os håbe, de snart kommer på markedet!
Hilsen Inge
hej inge
har lige set her på nettet at euthyrox skulle komme på markedet den 28 december. jeg troede at når tsh er på 0,07 så er det meget lavt...mvh. jytte
Kommentarer
t3 er 4,1
t4 er 19
jeg får 600mik. om ugen, min læge siger at det gør ikke noget at tsh er så lavt, jeg har det også rimeligt godt..
mvh. jytte det er eltroxin...
Jeg er dybt uenig med din læge.
Om TSH nederste grænse skal "hedde" 0,3 eller 0,5 kan også diskuteres.
Men de fleste endokrinologer mener den skal være 0,5, da man ellers har øget sandsynlighed for at udvikle osteoporose.
Jeg har "sakset" følgende fra Sundhedsstyrelsen under "sekundær osteoporose".
"Kvinder, som behandles med syntetisk skjoldbruskkirtel hormon pga for lavt stofskifte, må ofte have dosis justeret efter menopausen.
Hvis dosis er for høj, øges knogletabet med risiko for osteoporose og knoglebrud."
http://www.sst.dk/publ/Publ2001/Osteporose/inde0018.htm
Hilsen Inge
tak for oplysningen som jeg vil printe ud og vise min læge. jeg har fået skannet mine knogler og jeg afkalkede ikke mere end andre 60 årige fik jeg at vide. jeg er ikke så nem at regulere i medicin , når jeg får mindre medicin stiger tsh ganske lidt men t3 og t4 bliver betydeligt lavere , jeg har haft for højt i 4 år så radioaktiv jodbehandling, og nu et år med for lavt....mvh. jytte
Så om din TSH må "ligge" dernede eller ej, ved jeg faktisk ikke.
hilsen inge
det sidste år har mit stofskifte været for lavt, tsh har i det år ligget på 0,01 til nu 0,07. jeg får 600 mik. eltroxin om ugen, håber euthyrox snart kommer på markedet så kunne jeg jo håbe at tsh ville stige. mvh. jytte
Når din TSH ligger "dernede" omkring 0,01-0,07 har du højt stofskifte og ikke lavt.
Men jeg ved ikke, om der er andre regler, når dit stofskifte har været højt!
Jeg har taget Euthyrox i knap et år, og jeg er udemærket tilfreds.
Så lad os håbe, de snart kommer på markedet!
Hilsen Inge
har lige set her på nettet at euthyrox skulle komme på markedet den 28 december. jeg troede at når tsh er på 0,07 så er det meget lavt...mvh. jytte