Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

for lavt stofskifte tal

2

Kommentarer

• Hej Lollipop. Ja det er vigtigt at få tallene selv og så forholde sig til dem, så man kan være en lille smule kritisk over for sin læges vurdering, især når man har det dårligt. Jeg gik i længere tid rundt med en TSH på mellem 10 og 22 og TPO antistoffer, og hele vejen igennem mente min læge at det så fint ud og at man sagtens kunne have høj TSH + antistoffer og have det fint (til trods for at jeg faktisk havde det dårligt). Selv idag mener han at min nuværende TSH som jeg har fået ned på 6 med "selv"medicinering med eltroxin er et fint niveau. T3 vil han ikke måle når min TSH er normal (og for ham er det både 6 og 22). Suk suk og dobbeltsuk, skal vist nok finde en anden læge snart. Nå men moralen er at få tallene og forholde sig selv til dem, og spørge rundt omkring hvad folk mener om det. Hilsen Euglena
  • hej euglena. tak for gode råd.har du det godt med eltroxin eller er du ved at skifte . kærlig hilsen lollipop
  • Nej jeg har det ikke godt med eltroxin men jeg er i 7 sind om det skyldes "ny eltroxin" eller om det skyldes at jeg ikke er ordentlig reguleret. Se evt den anden tråd her på debatten hvor jeg diskutere dette. Hilsen E
  • Kære Lollipop.
    Jeg tog samme dosis, da jeg ændrede fra ny Eltroxin til Euthyrox.
    Jeg fik det markant bedre allerede efter 3 dg. Du skal huske, at få taget blodprøver ca. 4-5 uger efter præparatskift, da det kan være, at du skal justeres í medicinen.
    Mit stofskifte steg da jeg droppede ny Eltroxin.
    Det blev dog senere for lavt - men det er grundet, at jeg går til afgiftning af tungmetaller og kviksølv. Der sker derved en masse i min krop, som gør at jeg har behov for mere medicin under behandlingen.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • ok endnu en stor tak for dine svar anemone.det er en stor hjælp som jeg kan bruge til noget. kærlig hilsen lollipop.
  • hej anemone.har tænkt meget over dine svar som jeg er meget taknemlig for.du siger det nok er blevet for højt. skal jeg tage mindre eller mere er stadig på ny eltroxin frivillig tvang apoteket som jeg kontaktede i mandags venter på posten det er kun også kun 10 dage siden de fik recept på euthyrox .på forhånd tak for dine altid gode svar .kærlig hilsen lollipop.
  • Kære Lollipop.
    Hvis dit stofskifte er blevet for højt, skal du nedsættes i dosis. Jeg selv ville starte med en nedsættelse på 25 mkg ugentligt. Ellers kan du nemt få regulerings bivirkninger.
    Jeg håber, at dine Eutirox snart er på trapperne. Så kan du rigtig blive finjusteret!! :-))
    God bedring.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • hej anemone. 1000 tak .dit svar giver lige humøret et tak op. kærlig hilsen lollipop.
  • Hej..
    Jeg kan desværre ikke helt finde ud af, hvad stofskifte tallet normalt skal ligge på. Jeg har fået at vide at mit stofskifte tal ligger på 1,40.. Er det for lavt?
    Jeg er altid så træt og kan ikke overskue noget.. Er ved at blive helt desperat, for at få noget energi, synes snart jeg har prøvet alt.. :( Hvis mit stofskifte er normalt, aner jeg ikke hvad det er der er galt med mig, der er så mange ting jeg gerne vil, men har sempelthen ikke overskudet til det.. :(
    Håber der er nogen af jer, der kan fortælle mig, hvordan mit stofskifte ligger?! :)
    MVH Lilo
  • Hej, Lilo.
    Dit stofskiftetal er rigtigt pænt, så det er vist ikke derfor, du er træt. Det skal ligge omkring 1, og det gør det jo ;-)
    God bedring og Venlig Hilsen
    Solsikke
Log in eller Registrér for at kommentere.