Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Rillede negle

2»

Kommentarer

• Jeg sidder lige og læser i et blad. Der står om lavt stofskifte.

Nogle symptomer er træthed, tab af energi, vægtøgning svært ved at tabe sig , kuldeskær og muskel og ledsmerter. o.s.v.

Jeg har ondt i mine muskler og jeg fryser altid, så jeg læste hele artiklen. Og så er det jeg bliver forundret.
    I artiklen står der ( skrevet af en læge) : Ud over mangel på jod, som gør at skjoldbruskkirtlen ikke kan producere hormonerne, er der andre faktorer, der hæmmer dannelsen.
    For at understrege , hvor centralt jod er i dannelsen af stofskiftehormonerne, kan man faktisk sige, at mangler man jod,så svarer det til , at man prøver at lave en kyllingeret uden kylling eller kaffe uden kaffe.

citat slut

Jeg opfatter det, som man skal have jod, når stofskiftet er lavt, men måske misforstår jeg et eller andet.
    Jeg vil være taknemmelig , hvis nogen kan svare, da jeg er født nysgerrig.
  • Fuldstændig rigtigt.. ( har jeg læst mig til)
    Man mener at mange har for lavt stofskifte, grundet for lidt jod i maden.
    Så mere jod til for lavt og mindre ved for højt..
    ( sådan meget kort) beskrevet..

Men ved ikke lige om det, har noget med rillede negle at gøre??

Hilsen Tanya
  • Joe, som jeg har forstået det kan man få rillede negle at lavt stofskifte.

Og så er spørgsmålet jo om man skal have jod eller ikke. Hvilke naturmidler der er gode og hvilke ikke.

I trådstarten handler det om rillede negle og lavt stofskifte.
  • Nej man må ikke indtage mere joduanset om stofskiftet er for højt eller lavt, det kan være direkte farligt ligesom det også er skadeligt for stofskiftet at spise tang og soya. Og mine rillede negle er pist væk efter at jeg er blevet velreguleret på Euthyrox. vh Petra
  • Jeg siger da bestemt tak for svar. Det skader ikke, at blive klogere.

Venlig hilsen. Persille
Log in eller Registrér for at kommentere.