Rillede negle
Hej
Jeg har i rigtig mange år haft riller på langs af neglene og på mine tommelfinger negle dybe riller på tværs. Jeg fik engang at vide det ses ved stofskifte lidelser. Kan nogen genkende det ?
Kh Lis
Jeg har i rigtig mange år haft riller på langs af neglene og på mine tommelfinger negle dybe riller på tværs. Jeg fik engang at vide det ses ved stofskifte lidelser. Kan nogen genkende det ?
Kh Lis
Kommentarer
Se for øvrigt denne tråd:
viewtopic.php?f=136&t=18427
*Pia
Tak for dit svar - kan læse på linket du henviser til, at man ikke må spise Silica fordi det indeholder tang. Gælder det både for lavt og forhøjet stofskifte ?Jeg er i behandling for forhøjet stofskifte og får Eltroxin og Thycapzol.
Kh Lis
Kh Gitte
Jeg har læst på en kinesisk akupunktur hjemmeside at riller på tværs kan skyldes A vitamin mangel. Men det er svært at få lægen til at undersøge det hele.
Hilsen Rasmus
Hilsen Tvillingen
Negleforandringer kan være et symptom af flere forskellige ting og sygdomme. Altid en god ting at få kigget på. Jeg ville spørge læge eller dermatolog..
Men de kan jo selvfølgelig også ændre form og udseende, alt efter traumer udefra ( arbejde, alder, kemikalier osv).
Jeg har også riller på langs af neglene, B12 vitaminmangel og lavt stofskifte.
Desuden lider jeg meget af revner i fingrene.
Hilsen albini.