Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vand-eksem/vandallergi.

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej i det vand du bader i er der feks . tilsat klor. fra vandforsyningen hvis det er byvand du har i huset, det kan være tilsat forskellige stoffer. så synes du skal kontakte den vandværk hvor du får vandet fra og få en kopi af hvad dit vand inderholder. du kan også tage en prøve af dit vand og gå på et labotorie og få dit vand undersøgt hvad det indeholder, måske der er nogle stoffer i vandet , som feks, klor. og fluor du er overfølsom for. dernæst henvender du dig ved lægen og får en tid hos en hud læge og får taget test om du reagere på klor. og flour. nitrat. mm eller en blodprøve. du skal bare forlange at lægen tager de blodprøver og sender dem til undersøgelse. men når du vasker dig skal du så ikke bruge sæbe . for så kan grunden være en anden, og stamme fra shampo og sæbe. håber det lykkedes for dig.
  • Indstillinger
    Heysa..
    Tusind tak.. Det vil jeg gøre =) Jeg håber de vil tage det seriøst denne gang..
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg er en pige på 23 der desværre også har denne dumme ting.
    jeg har erfaret at bade i koldt vand hjælper rigtig meget, jeg får små sår på hele koppen, efter et bad, og sår mellem fingerne og mellem tærerne, der i værste tilfælde væsker og bløder. og ellers nu her om sommeren hvor hænder og fødder er mere fugtige end normalt får jeg væskende små blærer over alt på hænder og fødder.
    jeg har prøvet alle creamer fra apoteket med uden held.
    min mor er sælvstændig hos et firma der laver cream og mange andre ting og de er specielle i aloe vera og har en cream der hedder consentrat med 70% aloe vera og heler mine sår og sørger for det ikke brænder og svier, plus jeg bruger en anden antibactiel cream med micro sliver, der holder blærerne nede og sørger for de "tørrer" ud og ikke væsker. jeg mærker næsten ikke til mit vandallergi mere, andet end her om sommeren har jeg tør hud men det brænder og svier ikke som før og om vinteren mærker jeg det kun når jeg tager et dejligt varmt bad :D

    så mit er blevet til at holde ud! håber nogen kan drage glæde af det :)

    Mvh
  • Indstillinger

    Kære lidelsesfæller. Der er en stor forskel på vand allergi og vandeksem, det sidste har jeg ingen kendskab til. Min vand allergi startede med kløe, måske et par år, uden jeg kendte til vand allergi overhovedet. Efter adskillige besøg hos hudlægen blev jeg henvist til hospitalets hudafdeling. Efter forskellige forsøg med indsprøjtninger og medicin endte jeg med to typer piller Telfasf 180 mg og Bilaska 20 mg, som jeg tager 1 time før jeg skal i bad. Det fjerner ikke kløen helt, men til et acceptabelt niveau, som forsvinder helt efter ca. 1/2 time. Efter bad og jeg har tørt mig tager jeg en langærmet undertrøje på, som har en dæmpende virkning på kløen på krop og arme.
    Som en sidste oplysning kan jeg bekræfte at alt vand, selv destilleret vand og vandbaserede cremer giver kløe. Vand allergi kan ikke kurrers.

  • Indstillinger
    Redigeret 5 december, 2022, 13:54

    Salve mod eksem - https://aliexpress.com Veldig bra produkt!

  • Indstillinger

    Har du ikke et direkte link til about.com siden, hvor artiklen er? for jeg kan ikke selv finde den, og tror også jeg lider af denne sygdom/allergi

Log in eller Registrér for at kommentere.