Hvis du presser lidt ud hver dag, så har du en overvejende sandsynlighed for, at der går betændelse i det, så jeg vil foreslå dig at lade det være i fred.
Hvis du har smerter, så skal du lade lægen se på det.
Mælkekirtlerne sidder ikke i vorterne, de er inde i selve brystet. Vorten er barnets "sut", og jeg mener da at kunne huske, at da jeg ammede, så kom der ikke kun mælk ud af et lille bitte hul, men flere steder på vorten, - jeg havde rigtigt meget mælk, og kunne således godt lave et helt "springvand", så det er sikkert et af disse små huller, du nu er i gang med at skabe betændelse i.
Prøv at lade det være en uges tid, og se om det ikke falder helt til ro af sig selv.
Men hvis du har en hævelse, der er øm, så få kigget på det.
Det lyder som om, det bare er en talgkirtel, som har været tilstoppet, at du har fået tømt ud. Lad være med at røre mere ved det, ellers kommer der betændelse i, som andre også skriver.
Kommentarer
Hvis du har smerter, så skal du lade lægen se på det.
Mælkekirtlerne sidder ikke i vorterne, de er inde i selve brystet. Vorten er barnets "sut", og jeg mener da at kunne huske, at da jeg ammede, så kom der ikke kun mælk ud af et lille bitte hul, men flere steder på vorten, - jeg havde rigtigt meget mælk, og kunne således godt lave et helt "springvand", så det er sikkert et af disse små huller, du nu er i gang med at skabe betændelse i.
Prøv at lade det være en uges tid, og se om det ikke falder helt til ro af sig selv.
Men hvis du har en hævelse, der er øm, så få kigget på det.