Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

bums i brystvorte? : )

Redigeret 15 september, 2010, 09:20 i Åben debat for kvinder
Hejsa.
her i dag trykkede jeg tilfældigvis på min brystvorte ( på selve dutten) og der kom sådan noget hvidt ud der lignte en bums ( ikke væske ) og efterfølgene blødte det så..
har også set at der er MEGET små væskende bumser udenom dutten..

har aldrig prøvet det før.
er der nogen der ligger inde med en logisk forklaring?
er det normalt? eller? :)

mange tak for hjælp
«1

Kommentarer

• Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om du rent faktisk har noget infektion omkring dine brystvorter, men hvis man tilfældigt(??) trykker ret så hårdt og voldsomt på sin brystvorte, så kan der godt komme noget ud fra mælkekirtlen. At det bløder bagefter, kan skyldes at du tilfældigt (??) har været enten ret så voldsom, eller dine mælkekirtler er lidt mere følsomme, hvilket i øvrigt er normalt.
    De små bitte knopper rundt om brystvorten er nogle vi alle har - og dem skal du også lade være i fred.

Afhængigt af hvor lang tid du har trykket hul på disse knopper, kan du jo sagtens have fået en infektion.
  • Hej tak for svaret :)
    mælkekirtler? mener du at der kommer mælk ud?
    men når jeg tænker mælk, så tænker jeg jo at det er sådan noget væske? det her var helt tørt..
    lige nu er det hele ømt..

hmm.. det er kun i dag jeg har rørt de knopper..
  • Hej,

Det du beskriver lyder ret alvorligt. Det er normalt at have bumser på brystet, men hvis du bløder ud ad brystvorten hvor du pressede bumsen, har du sandsynligvist en infektion i brystet.
    Det kan bekæmpes ved at smøre brystvorten med Tigerbalsam.

Hvis det sker igen, anbefales du at søge hjælp hos din læge, da korrekt vejledning er svært at give online.
  • lotte123lotte123
    Redigeret 17 april, 2009, 08:06
    Tigerbalsom på et åbent sår????

God fornøjelse.

Men ellers er jeg da enig - hvis man er i tvivl om noget er galt, bør man naturligvis gå til læge - et debatforum hvor almindelige mennesker skriver om diverse erfaringer kan aldrig erstattes af lægebesøg, hvis der er noget galt.
  • tigerbalsam virker faktisk rigtig godt svier måske bare lidt :)
  • Det er et klart faktum at Tigerbalsam hjælper på lukning af sår.
  • Fint nok - jeg har prøvet - det svider ad h....... til, men åbenbart kun på mig og dem jeg kender.
  • ja ok. men det er stoppet med at bløde.. det var kun da jeg trykkede det hvide snask ud at hele vorten begyndte at bløde.

men igen, det er aldrig noget jeg har prøvet før, så tager det med en mulig infektion til mig, og prøver at snakke med lægen
  • Hej.. Jeg tror jeg har lidt samme problem.

Jeg opdaget et lille "hul" 5mm ved siden af midten på nipplen hvor der var lidt hvidt i. Jeg prøvede at presse i det og der kom noget helt hvidt stads ud, som minder lidt om en bums men det er lidt mere "gummi" agtigt og bløder slet ikke.

Jeg kan ikke finde ud af om det er noget fra mælkekirtlen og om min mælkekirtel så ikke sidder i midten på nipplen hvor den burde sidde eller hvad?

Jeg kan presse lidt ud hver dag og opdagede det ca for 3uger siden..

Hver er det?!?!

hilsen maria
Log in eller Registrér for at kommentere.