Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Graviditet og p-piller?

2»

Kommentarer

• Nu er det en debat, hvor sidste indlæg ligger mere end to år tilbage i tiden, og jeg må give dig ret; også jeg er i mellemtiden blevet klar over, at man godt kan blive gravid, selv om man tager p-piller - og tager dem korrekt.

P-piller beskytter ikke 100%, hvilket jeg troede for to år siden; jeg har i mellemtiden hørt om gentagne tilfælde, hvor man er blevet gravid til trods for korrekt brug af p-piller - en information jeg siden flittigt har meldt ud her på siderne.

Så - der var ingen grund til at råbe af mig. :-)
  • Har faktisk også et spørgsmål ang det.

Jeg kan godt glemme 1 p pille engang imellem, og tager så derfor 2 dagen efter, kan det gøre jeg kan blive gravid?
    Jeg har fået min mens som jeg skulle, men min mave har været meget oppustet de sidste par dage også inden jeg fik min mens, men er sku lidt nervøs da jeg før har hørt om folk blev gravid på p piller, men ville jeg så kunne få min mens? Håber i kan hjælpe.
  • I indlægssedlen til dine p-piller står der givetvis, at p-pillerne bliver mindre sikre, hvis du glemmer en p-pille i mere end 12 timer.

Ergo: Ja, der er større risiko for at blive gravid når man ikke tager p-pillerne rigtigt. Og at glemme dem og først tage dem dagen efter er at tage dem forkert.

I indlægssedlen står der også hvad du skal gøre når du glemmer en pille. Det afhænger af hvornår i pakken man glemmer den.

Oppustet mave kan skyldes mange ting, men når du har glemt en pille og har haft sex syntes jeg at du skal tage en test.
  • Tak for det.. Men det er som regl inden for 12 timer, for tager dem om aften inden jeg går i seng, og opdager om morgen jeg har glemt den og tager den glemte der og den jeg skal have om aften..
    Men hvad hvis jeg er gravid, og jeg fortsætter på p-pillerne efter menses?? er det så en ''abort'' eller hvad man kan sige?
  • Nej, det er det ikke.
    At blive ved med at tage p-piller selvom man er blevet gravid skader ikke fostret.
    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/p-piller.htm

Og det er for sent at tage en fortrydelsespille.
  • Ja, men når jeg har fået min mens, burde jeg vel ikke være gravid?
  • Næppe.
    Nogen oplever dog blødning i starten af graviditeten.

Jeg har bare opfordret dig til at tage en test, fordi du er nervøs for at du er gravid.
  • Af interesse læste jeg afsnittet om p piller.
    Der står: Hvis du vil fortsætte graviditeten, tager barnet ikke skade af, at du har spist RESTEN af p-pillerne i pakken, fordi du ikke vidste, at du var gravid.
    citat slut

Man kan have menstruation under graviditet, men den vil være ændret.
  • Jeg vil lige spørge..
    Jeg har taget mine ppiller ordenligt og så når der var 3 tilbage var jeg sammen med kæresten .. men den dag glemte jeg at tage den om morgenen, men så tog jeg den om aftenen.. men der er gået 4 dage siden jeg tog min sidste pille og jeg har stadig ikke fået min mens. kan jeg være gravid??
  • Der kan sagtens gå 4-5 dage fra din sidste p-pille til du får den menses :-)
    Men hvis den udebliver burde du nok tage en test.
Log in eller Registrér for at kommentere.