Du ar fuldstændig ret med belasning af kropen. Jeg gør alt for at aflaste den.
Jeg har ikke spist søde ting, cola,kartofler osv. Det eneste der er tilbage er nikotin. Det hjælper faktisk. Jeg bliver mere klar i hovedet. Det har jeg erfaret efter en Candida Albicans kur for 5-6 år siden. Jeg prøver at holde en sukker/kulhydrat fri livsstil, men få flip en gang imellem og så få jeg det dårligt.
Så længe jeg holder mig til "stenalder kur" går det lidt bedre, men mit stofskifte er faldet så meget lige nu, så der skal ikke meget til før jeg har det mega dårligt.
Selv maden belaster - det kan jeg mærke. Kropen skal bruge energi til at fordøje maden og problemet er bare i mit tilfælde at jeg ikke har nogen energi i overskud.
"Jeg kører nu på 5. uge på Eltroxin (p.g.a. for lavt stofskifte)
- og har det skidt....på en "ny måde" :-/
Jeg får en meget lav dosis - så jeg tror næppe, at jeg er overdoseret...
Er der nogle af Jer derude - som er bekendt med, at der dukker en masse symptomer op, når Eltroxin'en begynder at virke?
Jeg har muskelsmerter som aldrig før - og føler mig meget svag.
Jeg har ondt i nakken - med dertil hørende hovedpine i baghovedet.
Jeg har stikkende/prikkende/sovende fornemmelser i ansigtet.
Jeg har en trykkende fornemmelse i brystet.
Jeg har tørre og sviende øjne.
Jeg har nogle underlige "varme-fornemmelser" i arme og ben.
Jeg er tit svimmel.
Jeg sover utrolig dårligt om natten.
Kan dette være tegn på, at Eltroxin'en er begyndt at virke...eller ??
Har I andre haft lignende symptomer under opstartning at Eltroxin ??"
Ja...sådan starede jeg denne tråd for ca. 1 mdr. siden.
Nu vil jeg blot fortælle, at der kommet klarhed over mine daværende rædselsfulde symptomer.
Det viser sig nemlig, at jeg fra Dag 1 på Eltroxin - har været overdoseret :-/
Nu er jeg sat ned på 3X25 microgram pr. uge - og meget tyder på, at det endelig går den rigtig vej nu...
Så med andre ord...Alle ovenstående symptomer var hos mig et tegn på overdosering og ikke underdosering....
Kære Pia.
Dit stofskifte må have været temmelig forhøjet, ikraft af at du skal nedsættes med 75 mkg pr. uge.
For mig lyder doseringsændringen af ret meget!!!!
Ved doseringsændringer siger man 25 - 50 mkg pr. uge.
Så jeg håber ikke, at du i sidste ende, oplever at dit stofskifte bliver for lavt.
Jeg selv ændrer med højst 25 mkg pr uge. Så oplever jeg heller ikke de bivirkninger, som det kan give, når doseringen går "for stærkt".
Held og lykke.
Kærlig hilsen Anemonen
Du er startet i 2009, hvor de nye Eltroxin begyndte at komme på markedet. Jeg har været på Eltroxin i snart 5 år. Bortset fra opstartsvanskeligheder med at finde rette dosis - ingen problemer. Den nye Eltroxin kan jeg IKKE tåle, jeg får mange af de samme symptomer som dig, derudover hjertebanken - hvilket er ekstremt generende og en så dårlig mave, at jeg ikke kan gå ud med hunden, før der er gået ca. 1/2 time efter spisetid - det hele kommer ud igen.
Jeg har klage til Lægemiddelstyrelsen over bivirkninger via det skema, man bruger. Da jeg fik ekstra symptomer kunne jeg ikke komme ind. Det var et gæt fra min side, hvilken dato startede symptomerne, og jeg kunne ikke huske, hvad jeg skrev, så jeg har bare sendt dem en 5-6 almindelige e-mails med ekstra klager og skæld ud. Og jeg er normalt ikke et "brokkehoved"
Det tog lægerne på Frederiksberg Daghospital et år at få gjort mit stofskifte normalt, men det var kun i indledningsfasen de første 3-4 måneder, at pillerne generede, og et var fordi, de gerne ville have mit stofskifte op på normalt i en fart og kom til at trappe mig for hurtigt op, så jeg skulle trappes ned igen, og så gik det laaaaaangsomt med optrapning og uden bivirkninger, men det var med den gamle Eltroxin.
Hvis du går på Lægemiddelstyrelsens side, kan du også finde sammenligningen af indholdet af gammel og ny medicin - øverst til højre - har GlaxoSmithKline, som er producent indtil juli givet opskriften.
Jeg har bare fået at vide, at jeg har TSH 0,5. Je ghar hjertebanken, men kender ingen andre tal. Nævnte for min læge, at jeg havde problemer med de piller, men det lød ikke som om, at han tog det alvorligt. Han er 85 år - men ellers meget dygtig og omhyggelig og hurtig med at henvise til specialbehandling.
Ingen hundeluftere, vi møder i området, og spørger, om de kan anbefale ny læge, kan lide deres egen læge, så det er lidt svært at skifte.
Ja, jeg ryger. Men som nævnt ingen problemer i forbindelse med den gamle udgave af Eltroxin - først da den nye kom til.
Hvis du på Lægemiddelstyrens hjemmeside søger eltroxin, kan du øverst til højre finde en link, der angiver ændringer i pillerne, og de ser for en lægmands øjne ud til at være væsentlige.
Det tog godt nok min krop ca. 6 måneder at vænne sig til fuld dosis gammel Eltroxin, men vi gik også langsomt frem, og efter 1 år var mit stofskifte normalt. Det er 5 år siden. Nu med ny Eltroxin har jeg problemer. Det, jeg hader mest, er som nævnt hjertebanken og dårlig mave.
For jeg synes nu at det lyder som om, at dit stofskifte er alt for lavt stadigvæk. På endokrinologisk dag ambulatorie på Rigshospitalet hvor jeg går til kontrol, der mener de, at det er bedst hvis ens TSH værdi ligger omkring 1.
Min TSH ligger på 0,5, og det siger lægen, er OK. Jeg har hjertebanken, dårlige mave mv.
Jeg havde ingen problemer med den gamle Eltroxin, først nu med den nye - får jeg for lidt, eller kan jeg ikke tåle det nye produkt?
Kommentarer
Du ar fuldstændig ret med belasning af kropen. Jeg gør alt for at aflaste den.
Jeg har ikke spist søde ting, cola,kartofler osv. Det eneste der er tilbage er nikotin. Det hjælper faktisk. Jeg bliver mere klar i hovedet. Det har jeg erfaret efter en Candida Albicans kur for 5-6 år siden. Jeg prøver at holde en sukker/kulhydrat fri livsstil, men få flip en gang imellem og så få jeg det dårligt.
Så længe jeg holder mig til "stenalder kur" går det lidt bedre, men mit stofskifte er faldet så meget lige nu, så der skal ikke meget til før jeg har det mega dårligt.
Selv maden belaster - det kan jeg mærke. Kropen skal bruge energi til at fordøje maden og problemet er bare i mit tilfælde at jeg ikke har nogen energi i overskud.
Mvh Adam
- og har det skidt....på en "ny måde" :-/
Jeg får en meget lav dosis - så jeg tror næppe, at jeg er overdoseret...
Er der nogle af Jer derude - som er bekendt med, at der dukker en masse symptomer op, når Eltroxin'en begynder at virke?
Jeg har muskelsmerter som aldrig før - og føler mig meget svag.
Jeg har ondt i nakken - med dertil hørende hovedpine i baghovedet.
Jeg har stikkende/prikkende/sovende fornemmelser i ansigtet.
Jeg har en trykkende fornemmelse i brystet.
Jeg har tørre og sviende øjne.
Jeg har nogle underlige "varme-fornemmelser" i arme og ben.
Jeg er tit svimmel.
Jeg sover utrolig dårligt om natten.
Kan dette være tegn på, at Eltroxin'en er begyndt at virke...eller ??
Har I andre haft lignende symptomer under opstartning at Eltroxin ??"
Ja...sådan starede jeg denne tråd for ca. 1 mdr. siden.
Nu vil jeg blot fortælle, at der kommet klarhed over mine daværende rædselsfulde symptomer.
Det viser sig nemlig, at jeg fra Dag 1 på Eltroxin - har været overdoseret :-/
Nu er jeg sat ned på 3X25 microgram pr. uge - og meget tyder på, at det endelig går den rigtig vej nu...
Så med andre ord...Alle ovenstående symptomer var hos mig et tegn på overdosering og ikke underdosering....
*Pia
Dit stofskifte må have været temmelig forhøjet, ikraft af at du skal nedsættes med 75 mkg pr. uge.
For mig lyder doseringsændringen af ret meget!!!!
Ved doseringsændringer siger man 25 - 50 mkg pr. uge.
Så jeg håber ikke, at du i sidste ende, oplever at dit stofskifte bliver for lavt.
Jeg selv ændrer med højst 25 mkg pr uge. Så oplever jeg heller ikke de bivirkninger, som det kan give, når doseringen går "for stærkt".
Held og lykke.
Kærlig hilsen Anemonen
Jeg har ikke sat min dosis ned med 75 mikrogram om ugen...
De 3 x 25 mikrogram er min samlet uge-dosis !!
Når man kun har behov for Eltroxin i så små mængder, kan 25 mkg. for meget gøre "stor skade" og få en til at føle, at man er "døden nær".
*Pia
Jeg har klage til Lægemiddelstyrelsen over bivirkninger via det skema, man bruger. Da jeg fik ekstra symptomer kunne jeg ikke komme ind. Det var et gæt fra min side, hvilken dato startede symptomerne, og jeg kunne ikke huske, hvad jeg skrev, så jeg har bare sendt dem en 5-6 almindelige e-mails med ekstra klager og skæld ud. Og jeg er normalt ikke et "brokkehoved"
Hvis du går på Lægemiddelstyrelsens side, kan du også finde sammenligningen af indholdet af gammel og ny medicin - øverst til højre - har GlaxoSmithKline, som er producent indtil juli givet opskriften.
http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... elID=14939
virker linket ikke, skal du først søge på Eltroxin, så kommer det.
Ingen hundeluftere, vi møder i området, og spørger, om de kan anbefale ny læge, kan lide deres egen læge, så det er lidt svært at skifte.
Hvis du på Lægemiddelstyrens hjemmeside søger eltroxin, kan du øverst til højre finde en link, der angiver ændringer i pillerne, og de ser for en lægmands øjne ud til at være væsentlige.
Det tog godt nok min krop ca. 6 måneder at vænne sig til fuld dosis gammel Eltroxin, men vi gik også langsomt frem, og efter 1 år var mit stofskifte normalt. Det er 5 år siden. Nu med ny Eltroxin har jeg problemer. Det, jeg hader mest, er som nævnt hjertebanken og dårlig mave.
For jeg synes nu at det lyder som om, at dit stofskifte er alt for lavt stadigvæk. På endokrinologisk dag ambulatorie på Rigshospitalet hvor jeg går til kontrol, der mener de, at det er bedst hvis ens TSH værdi ligger omkring 1.
Min TSH ligger på 0,5, og det siger lægen, er OK. Jeg har hjertebanken, dårlige mave mv.
Jeg havde ingen problemer med den gamle Eltroxin, først nu med den nye - får jeg for lidt, eller kan jeg ikke tåle det nye produkt?
Dengang kroppen skulle vænnes til medicinen, så trappede de mig nogle gange for hurtigt op, så hjertet stod 5 meter ud af blusen.