Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid - eller ej?

Redigeret 2 november, 2013, 19:31 i Snart gravid
Hej

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe med lidt erfaring. Jeg stoppede med mine p-piller for et par måneder siden og skulle have haft min menstruation i fredags (for fire dage siden) men den er ikke kommet endnu. Jeg har siden fredag taget tre test, som alle har været negative. Jeg har i en lille uge haft menstruationslignede smerter i underlivet. Kan jeg være gravid, selvom testene er negative?
Damen på apoteket fortalte mig, at nogle piger ikke danner så meget graviditetshormon det første stykke tid, og at der derfor måske stadig er en chance..... er der nogen, der har lignende erfaringer?

Jeg ser frem til at høre fra jer.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det mener jeg sagtens at du kan. Hvis jeg var dig ville jeg tage op til lægen som kunne give mig et sikkert svar.

    Men det kan også være at din menstruation er forsinket. Mens kan nemlig være meget ureglmæssig lige efter p-piller, og der kan også nogle gange gå et par måneder før den kommer.

    Min veninde holdt op med p-piller i juli mdr, for at skifte til mini-piller. Hun har stadig ikke fået menstruation men hun er heller ikke gravid. Hun har været til lægen, som fortalte hende, at det er meget normalt ikke at have menstruation de første 3-4 mdr efter p-piller, for kroppen skal lige "finde sig selv"
    Min veninde skal dog til flere undersøgelser, da der nu er gået ret lang tid.
  • Indstillinger
    Hej Baby 21
    Tak for dit svar. Jeg har haft menstruation siden p-pillestoppet. Dog ikke i denne måned. Jeg ved dog ikke om min sidste menstruation var styret af p-pillerne. Jeg har hørt, at det kan sidde i kroppen noget tid. Men jeg krydser fingre og håber på det bedste. Jeg håber, det går godt med din veninde.
  • Indstillinger
    Det lyder godt :-) Jeg har læst et sted at der kan gå op til 1 år før ens menstruation finder sig selv igen og bliver nogenlunde regelmæssigt (efter p-piller)

    Jo tak, jeg håber også det bedste for hende.
  • Indstillinger
    Æv æv- Så kom den alligevel, så ingen graviditet i denne omgang. Men jeg er glad for, at den trods alt er kommet.
  • Indstillinger
    hej jeg har det samme problem lige nu, jeg stoppede min p-piller første januar og jeg skulle have haft det onsdags men fik det ikke jeg tog en test fredag som var negativ men jeg skal til læge i morgen, for at høre om jeg er gravid krydser finger :)

    jeg har stoppet med mine p-piller en gang før det er ca 5 år siden og der kom den første menstruation en uge før og derefter regelmæssig jeg var af dem i 9 måneder for jeg følte ikke de var de rigtige for mig.

    denne gang er jeg stoppet fordi min kæreste og jeg gerne vil have børn :)
  • Indstillinger
    Hej Peddy84
    Jeg håber, det gik godt ved lægen, og at du var mere heldig end mig?
    Vi er i gang igen og har denne gang allieret os med ægløsningstest. Så må vi se, om det lykkes denne måned. Jeg krydser fingre.
    Held og lykke til dig og din kæreste.
  • Indstillinger
    Kære Nielsen,

    Så vidt jeg kan se på trådstarten, så er du stoppet med de p-piller for kun et par måneder siden.

    Så længe du har alle antenner ude, gør du det faktisk mere svært for dig selv.

    Hvad med at slappe fuldstændigt af, nyde jeres samliv, der skal være, når I føler lyst til det, og ikke når en eller anden test siger, at nu kan det være - muligheden er størst lige nu, "og egentlig er jeg slet ikke oplagt, men nu SKAL vi"? Tror du i bund og grund ikke, det vil være rarere at tænke tilbage på, at jeres barn blev avlet i dyb lyst og varm elskov, fremfor på et tidspunkt, hvor en test sagde, NU!!

    Smid alle de der tests ned i en skuffe, glem dem et halvt års tid, slap af, nyd hinanden stille og roligt. Det skal vel forhåbentligt være et elskovsbarn og ikke et projekt, vel???

    Jeg er ikke ond, tvært i mod, men du blokerer faktisk selv ved at være så fokuseret på det. Den der cyclus er faktisk vældig sensibel, så den har bedst af at være i fred.

    I langt de fleste tilfælde kommer "lille ny" når "lille ny" er parat, så prøv nu at tage det roligt, ikke?

    Der er kun gået et par måneder - prøv at putte lidt andre tanker ind i dit liv, så skal du se, så kommer det sikkert stille og roligt - og helt af sig selv.

    Jeg er ret overbevist om, at medmindre der er noget galt, så er både du og Peddy lykkelige med mave på i september, så rolig nu. :-)
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Du har fuldstændig ret og tak for de gode råd. Der skal vist lidt ro på igen.
    Tankerne, de mange forventninger og den krillende fornemmelse i maven har de sidste par måneder haft det med at overmande mig, og jeg ved jo egentlig godt bedre. Men man gør bare desværre ikke altid det, som fornuften siger er det rigtige. Og hvorfor er det egentlig sådan?

    Det er en rigtig stor beslutning, vi har taget, som allerede har ført os meget tættere sammen som par. Og vi nyder det. Det skal der ikke herske nogen tvivl om. Men du har ret i, at det skal ikke være et stressende projekt, men en oplevelse, som vi kan se tilbage på med glæde.
    Det hele er bare så nyt, og jeg tror, at det lige tager lidt tid, inden vi har fundet vores egen "rytme". Men jeg vil bestemt have dine råd i baghovedet, for jeg tror, du har helt ret i, at man på et ubevidst plan selv kan stoppe processen, hvis man er for fokuseret.

    ... en dyb indånding, en kop te og masser af hygge. Det er vist mine planer for i aften. Mon ikke, det hele nok skal gå. :o) Det tror jeg.

    Rigtig god aften til dig.
  • Indstillinger
    Hej

    Desværre jeg var ikke mere heldig ved lægen, jeg blev sendt hjem og bedt om at vente et par dage og tage en ny teat det gjorde jeg så i dag men stadig igen ting, jeg er nu gået en uge og 2 dage over tiden og jeg har aldrig gået mere en 1/2 dage over tid før så forstår intet af hvad der sker. Må vil bare bestille ny tid...... desværre
  • Indstillinger
    Hej Peddy

    Håber, det er gået godt?
Log in eller Registrér for at kommentere.