Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhud meget stram ved rejsning

Redigeret 23 oktober, 2013, 09:18 i Mandlige sexproblemer
Hej alle (:


Min forhud har nemt ved at blive trukket tilbage så længe min penis er "slap", så snart den bliver stiv får jeg svært, hvis ikke umuligt, ved at trække min forhud tilbage. Min selvtillid er ikke den største eftersom jeg ikke ved hvad der er galt :)

Jeg er en meget normal dreng socialt, spiller fodbold osv. Men det trækker sq lidt ned her :(

nogen der kan hjælpe eller som har haft problemet :S.s ?
«134

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes, du lige skulle smutte hen og få en snak med lægen om det, inden det bliver et for stort problem for dig.
  • Indstillinger
    kunne godt være, men har aldrig rigtig brudt mig om det med at tage til lægen osv :D men det kunne være jeg skulle prøve at gå derned en dag.

    Skal man bestille tid hos en læge, eller går man bare ned til sit lokale "sygehus" ?? :s:S


    og udover det, min glans er også meget følsom, er det normalt, det er faktisk ubehageligt når den rammer noget "nøgen"
  • Indstillinger
    Ja, undskyld, men du må da vist være meget, meget ung?

    Men, du er åbenbart gammel nok til at have styr på stiv penis, glans osv.

    Hvis du er så ung, at du ikke har dit eget sygesikringsbevis, så er det nok meget fornuftigt, at du lige taler med din mor eller din far, og der er intet pinligt i det her - bare lige så du ved det. Der er er en lille sandsynlighed for at du har noget forhudsforsnævring, og det skal der da gøres noget ved, jo før jo bedre, så enhver bare nogenlunde fornuftig mor eller far vil da selvfølgelig hjælpe dig - det er sådan set slet ikke rimeligt, du skal gå med noget sådant helt alene.

    På sygesikringsbeviset står der navn og telefonnummer på familiens læge, og der henvender du dig. Der er normalt almindelig tidsbestilling fra kl. 09.00 - 12.00. Hvis du ringer op på nummeret på andre tidspunkter, vil du givet vis få en telefonsvarer, der fortæller dig, hvornår du kan ringe og bestille tid.

    Sygehus/skadestue henvender man sig til, hvis man har akut, alvorligt opståede sygdomme eller skader der ikke kan vente til egen læge har åbent, og det er ikke tilfældet hos dig.
  • Indstillinger
    komme an på hvad du betegner som meget meget ung :D er en 14 år ung dreng :)


    har mit eget sygesikringsbevis, men kan godt være jeg skal snakke det igennem med de gamle :) Har fået fortalt af en der havde nogenlunde det samme problem som mig, at han "voksede" fra det, da han var omkring de 15-16 år gammel. Kan det egentlig ske :D ?
  • Indstillinger
    Ja, når du stiller spørgsmål om, hvordan "man gør" for at komme til læge, så betragter jeg dig som meget ung.

    Det kan da godt være, du vokser fra det - det kan også være, du ikke gør. derfor skal der lige kigges på det.

    14 år ER ung, og det er slet, slet ikke rimeligt, du skal gå med sådan noget selv, så selvfølgelig er det en god ide at tale med dine forældre om det, og så smutte til læge. Forhåbentlig har du forældre, som du kan tale med om meget mere, end du umiddelbart tror.

    Rigtigt mange unge går rundt og tumler med problemer, de slet ikke behøver at have, hvis de lige kunne vende det med en voksen. For selv om det er vældigt moderne at lade som om man er voksen, når man er teenager, så er man det altså ikke, og der er mange ting, man ikke behøver gå at være urolig for, hvis bare man tør tale med en voksen omkring det.

    Desværre er det sådan, at mange unge tror, de er de eneste i verden, der måske ikke er helt perfekte, hvorfor de nærmest kan udvikle en psykisk sygdom, fordi de ikke tør tale om det.

    Bare rolig - der er du ikke, det har jeg heller ikke opfattet hos dig - det var mere at hip til eventuelt andre unge, der komme ind her.

    Jeg synes også, det er meget fornuftigt, at du lige kommer forbi her på disse sider, hvis du har tvivlsspørgsmål, som andre måske kan hjælpe med.
  • Indstillinger
    hej, jeg er 15år og har faktisk akkurat det samme problem!, jeg har engang for nogen år siden været til lægen og fik noget for det(fordi min forhud var ret strem), men det hjalp ikke, og har også det problem med glans, men har ikke helt mulighed for at tale med min mor om det, så ved ikke om jeg kan gøre noget andet? ville være en stor hjælp :-)
  • Indstillinger
    Nu kan jeg jo ikke vide, hvrofor du ikke har mulighed for at tale med din mor om det, men du har da været ved lægen, og der synes jeg, du skal tage hen igen.

    Du skal der fortælle om dit problem - selvfølgelig - men du skal også fortælle, at du altså er helt alene om det, hvorfor du gerne vil have en god information.
  • Indstillinger
    Jeg har Akkurat det helt samme problem, jeg tror det bliver bedre med årene. og jeg også 14 :)
  • Indstillinger
    Hej drenge.

    Jeg havde samme problem da jeg var 12-13 år og grunden til at glans (hovedet) er meget følsomt er fordi det ligesom altid er beskyttet af hud. Hvis man er omskåret bliver det mindre følsomt fordi det derved altid er udsat for direkte kontakt med andre overflader. Jo mere direkte berøring, jo mere normalt bliver det.

    Det med at huden er for stram går ikke væk af sig selv med alderen, men man kan selv være med til at udvide huden så den til sidst ikke længere er for stram. Hud kan strækkes utrolig meget over tid (tænk på de tykke der igen har tabt sig)
    Men altså hvis man vil undgå operation kan man forsøge at strække huden selv. Start med at trække huden tilbage mens penis er slap og få så rejsning. Hold huden tilbagetrukket så længe du kan holde det ud, og prøv så igen senere hvor du holder den fx 2 sek længere. Efter nogen tid vil du så kunne have rejsning i lang tid med huden trukket tilbage hvorefter du kan begynde at trække huden frem og tilbage over glans på den rejste penis. Man kunne også trække huden tilbage inden man ligger sig til at sove.
    Endvidere kan man få noget salve ved lægen som gør at huden udvider sig lidt hurtigere og nemmere, men den kræver stadig at man "træner"

    Kan man ikke trække huden tilbage når penis er slap så er det kun en læge der kan hjælpe.

    Og husk nu det er altså alligevel federe at føle sig lidt til grin overfor en læge end over for den første person man skal i seng med!
  • Indstillinger
    status01

    tusind tak for svaret (-: jeg håber det hjælper.
Log in eller Registrér for at kommentere.