Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

løb og vægttab???

Redigeret 19 februar, 2012, 22:59 i Motion
jeg er for 2 månder siden begyndt igen at løbe.jeg løber 2 gange 5 km pr ugen..

hvor længe går der før jeg kan se resultater??? ved godt man ikk kan se det på vægten... men hvad med mål..

ved du nogte om løb så være sød og skriv
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa...min historie ligner din.
    1 juni 2007, begyndte jeg at løbe 2x 4,5 km om ugen - ikke for at tabe mig, men for at få en bedre kondition og velvære. Jeg gik alligevel på vægten, og de første 3½-4mdr, "skete der ikke noget" på vægten - men noget må alligevel have sket, for pludselig i december 2007 - vejede jeg alligevel 8-10kg mindre.....jeg lavede intet om ved min kost, så det var på ren løb, det gav resultater - udholdenhed er kodeordet, og lad være med at fokusere for meget på vægten, det er så ulideligt!
    Held og lykke, og giv ikke op !
    Mvh Anna
  • Indstillinger
    tak for dit svar..lige hvad jeg kunne bruge lige nu..mange tak.skriv enlig hvordan det vider går dig
  • Indstillinger
    Hej Inter og Anna,

    Det er vist tit sådan, at man forventer resultater med det samme, når man begynder at træne. Jeg har snart trænet i et par år. (Men løber dog ikke udendørs om vinteren). For mig er det blevet et spørgsmål om livskvalitet at bevæge mig. Jeg kan mærke, at jeg har meget mere overskud i hverdagen, når jeg får trænet og min krop har det meget bedre. Vægten er ikke så væsentlig - og måske er det bedst at lade være med at fokusere for meget på den side. Så kan man jo blive positivt overrasket som Anna, når man alligevel stiller sig på vægten :-)
    Selv om der ikke lige er nogen synlige tegn de første par måneder, så skal det nok komme. Jeg synes, det er helt vildt sejt, at Inter løber 2x5 km om ugen bare efter to måneders træning - mon du har løbet tidligere siden det går så stærkt?

    :-)
    B
  • Indstillinger
    Hej.

    ja jeg løb i sommers.
    men desværre skal jeg i morgen have et spark i r..... da jeg ikk var ude i sidste uge, og ikk har været det i denne uge INU...men det har været så skide koldt....

    hvor meget løber i????
  • Indstillinger
    Hej Inter,

    Mon det lykkedes for dig at komme ud i går eller i dag? Jeg må indrømme, at jeg ikke løber om vinteren. Jeg synes simpelthen, at det er for mørkt og koldt. I stedet holder jeg mig i form ved at bruge fitnesscentret flittigt. Det er nu også meget rart at få trænet armene osv. Og så satser jeg på, at jeg er fit til at begynde at løbe igen til april. Jeg løber max 5 km ad gangen og oftest omkring 3 km. Men jeg er heller aldrig rigtig kommet ind i en god rutine. Synes det er lidt svært.

    :-)
    B
  • Indstillinger
    Hej Inter, Anna og Abugge

    Godmorgen med jer!:-)
    Ville lige kommentere på jeres løbe-debat her. Jeg løber ikke særlig meget i vinterperioden heller - det strækker sig til, hvad jeg kan nå/gider i fitness-centeret, så man ogås kan kombinere løbebåndet med andre maskiner. Det aller aller bedste synes jeg er, hvis man kan kombinere løbet med noget yoga bagefter, så man rigtig kan få strukket ud og styrket mave-ryg, balancen og til sidst med afspænding. Det er virkelig et hit - det kan jeg varmt anbefale alle - og yogaen kan man bruge som guleroden, for at komme godt igennem løberutinen:-) jeg var ikke den store yoga-fan før for meget nylig, men så kom der virkelig hul igennm, og nu kan jeg ikke få nok!! det er bare bedst, hvis man har svedt først og fået trænet godt i gennem, så der kan man bruge løbet til det.

    Det var i hvert fald min historie :-)

    Fortsat god træning til jer - kærlig hilsen Cykelmyggen
  • Indstillinger
    HEJ INTER16. JEG VED NÅR JEG LØBER RIGTIGT GODT TIL OG LANGT, FOREKSEMPEL 18 KILOMETER HVER DAG I EN KORT PERIODE, DER FORBRÆNDER JEG CIRKA 2000 KALORIER NÅR JEG LØBER MED EN GENNEMSNITSFART PÅ 9 KM I TIMEN. OG HVIS DU FORBRÆNDER DET KAN DU TILLADE DIG OG SPISE 10 KG RADISER, 5 KG FRUGT, ELLER 500G SUKKER. DET SIDSTE SVARER TIL 500G SLIK.
  • Indstillinger
    DER ER 20 KALORIER PER 100G I RADISER, 40 KCAL PR 100G FRUGT, OG 400 KCAL PER 100G SUKKER.
  • Indstillinger
    For at tabe dig skal du forbrænde mere end du spiser, MEN det er meget vigtigt at du ikke stoppper med at spise du skal spise sundt og spise det mad du har brug for..

    :D
  • Indstillinger
    Man siger, at man forbrænder ca. 9 kalorier pr. minut ved at løbe, så kan du selv regne ud, hvor meget du forbrænder på dine 5 km. Du er vel omkring en ½ time om det!
    Jeg løber 3 x 5 og 1 x 10 km om ugen året rundt, må tænke mig om, hvad jeg spiser for at holde vægten. De korte ture er tempoløb (holde en høj jævn fart turen igennem) eller intervaller (vekslende roligt tempo og spurt). 10 km er jog, da man er længe ude. Det er en hyggetur, hvor jeg når langt omkring og oplever ting undervejs.
    Nå man bliver glad for at løbe og det bliver en livsstil, så synes jeg at man gør mere ud af at spise sundt. Det er surt at gå sukkerkold 5-7 km hjemmefra på vej op af en sej bakke, eller få halsbrand undervejs af noget junkfood, man kom til at spise inden.
    IForms hjemmeside har mange gode råd og du kan finde mere på Motiononline. Via Adidas kan du får din egen løbedagbog, hvor du få pokaler og medaljer, når du gennemfører dit program.
    Et sidste tip - jeg bruger pulsur, så kan jeg presse mig selv ud over magelighedsgrænsen. Et sådan ur fås i alle prisklasser og en simpelt et er godt nok til en begynder.
Log in eller Registrér for at kommentere.