Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Farligt at bløde efter sex?

Hej alle sammen..

Jeg er en ung pige på 18 og er i et skønt fast forhold med en rigtig dejlig fyr.

Mit problem er imidlertid, at jeg ofte bløder efter, at vi har haft sex. Det skal lige nævnes, at vi er meget glade for hinanden og ligeledes for tit at have sex, også hård sex (det er uden kondom, men jeg tager p-piller) – kan det have noget med det at gøre, at vi tit har sex?

Jeg ved, at I højst sandsynlig vil sige, at jeg burde gå til lægen og spørge. Jeg har bare lige været ved lægen, fordi jeg skulle tjekkes for klamydia (testen var negativ). Jeg fik samtidig at vide, at det hele så fint ud der nede, så jeg undrer mig meget over, hvorfor jeg alligevel bløder. Er det virkelig så ualmindeligt og er det farligt at bløde efter sex? Kan det på ingen måde være normalt, eller bare være mig der nemt får små rifter?

Jeg har endda haft skrevet til min læge efter det sidste besøg og forklaret mit problem og min bekymring omkring dette. Svaret var ikke just brugbart og min læge mente ikke at der var noget der lød foruroligende. Dog er jeg stadig ikke rolig, da jeg også har søgt svar på nettet andre steder og har læst (stort set alle steder), at det ikke er normalt.

Håber meget, at der er nogle mere erfarne her inde der kan hjælpe mig og give mig nogle svar.

Er meget fortvivlet :(
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu skriver du ikke hvor meget, du bløder, men jeg tror bestemt, det handler om nogle små rifter.
    Du har lige været ved læge, og det hele ser fint ud.

    Du skriver, at I også dyrker hård sex og meget sex, hvis I begge kan lide det, så er det da helt fint, fortsæt bare med det og nyd det; der er ikke noget forkert i det, men det kan da sikkert ske i "kampens hede", at der kan komme lidt rifter. Jeg tror ikke man kan dyrke for meget sex. Man dyrker det, man har lyst til.

    Så med mindre du bløder meget, så er der som ikke nogen problemer i det. Du skal dog være opmærksom, for når man har rifter, bestyder det jo naturligvis også, at man har lidt åbent sår, og har måske lettere ved infektioner, så selvfølgelig skal du være opmærksom, og gå til læge hvis der kommer yderligere ubehag, men det er der jo også noget, der tyder på, du gør.
  • Indstillinger
    Jeg havde selv for et par år siden problemer med at jeg blødte efter samleje. Jeg gik også til lægen, og blev henvist til en gynækolog. Alt så fint ud, og se kunen ikke finde årsagen. Efter jeg skiftede p-piller ( to p-pille mærket Gynera), stoppede jeg med at bløde efter samleje. Har en veninde der han haft samme problem, som også stoppede da hun skiftede p-piller.
  • Indstillinger
    Hej!, jeg synes ikke det er ok at bløde efter sex, hverken blød eller hård sex, selv har jeg rigtig god erfaring i at søge hjælp hos en fysioterapeut i underlivsproblemer.
    Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, Men Birthe Bonde er fysioterapeut, hun arbejder med seksuelle problemer af forskellig art, har klinik i København.
    GynObs klinikken har tlf.nr. 35383465.
    Hilsen Anni
  • Indstillinger
    Har selv haft det samme problem siden jeg begyndte at have sex for 6 år siden og har også lige været ved lægen og få lavet en underlivsundersøgelse for en anden ting, hvor hun sagde at alt så fint ud. Ved mig er det ikke meget, men kan godt være et par timer efter og det værste er nok, når man kan se det på kondomet bagefter. Det er jo ikke ligefrem vildt sexet.
    Jeg nævnte det for min læge da hun undersøgte mig sidst, men hun sagde ikke noget til det, så jeg tror, at så længe man er blevet undersøgt for ting som kan blive blødninger, er alle farer udelukket.

    Men som alle de andre spørger om, handler det meget om hvor meget du bløder!
  • Indstillinger
    Hejsa....jeg oplever ofte selv at jeg bløder en smule under/efter sex...det samme sker meget nemt når jeg får lavet underlivsundersøgelse hos min læge. Jeg har spurgt min tidligere og nuværendelæge hvad det skyldes, og de har begge sagt, at jeg har en sårbar livmoderhals, som gør at jeg let kommer til at bløde under sex. Det er ganske ufarligt, men dog en smule irriterende, når en sex partner tror man pludselig har fået menstruation, eller at han har været for voldsom. Men sådan er min krop nu engang indrettet, og det kan jeg ikke gøre noget ved. Men det kunne da være noget du skulle bede din læge undersøge dig, for at se om du kunne have samme ufarlige "problem" som mig. Håber du kunne bruge mit svar. Knus:-)
  • Indstillinger
    Hej alle

    Jeg har gennem de sidste 10 år døjet med et ligende problem. Jeg er idag 34 og det er først nu at jeg føler at jeg er blevet taget alvorligt. At gå til underlivsundersøgelser er næsten det samme som at børste tænder for mig idag fordi jeg bare er blevet ved og ved med at bede om et svar og en behandlingsmulighed. Jeg er testet for alt lige fra klamydia til HIV og der er intet galt med mig. Min gynækolog siger endda til mig at jeg ser "fin ud" når hun scanner mig. Mit forløb startede med at jeg af og til vågnede op i en stor bloplet efter jeg havde dyrket sex. Den gang blev jeg testet for PCOS - testen var negativ. Det er værd at blive testet for PCOS fordi ca hver 5 kvinde i danmark døjer med det og det kan spille en stor rolle i forhold til blødningsforstyrrelser. 7 år senere med årlige undersøgelser er det bare blevet værre og værre... jeg har fået tiltagende pletblødninger og det kom som en ekstra suprize hver gang jeg blødte under samleje .. med forskellig styrke. Det er en rigtig sniger fordi jeg overhovedet ikke kan mærke det inden det sker. Da jeg endelig blev henvist til en gynækolog pga mistanke om celleforandringer (som siden er gået i sig selv igen) begyndte andre muligheder at folde sig ud. Jeg tenderer åbenbart til at opbygge en for tyk slimhinde som åbenbart nu kravler ud over livmoderhalsen. Derfor bløder jeg nu hver gang og meget. Det er pinligt og ydmygende så jeg forstår jer. Nu endelig er jeg blevet behandlet ved at min søde gynækolog har brændt ydersiden af min livmoderhals... jeg kender ikke resultatet endnu men det vil vise sig her sidst på måneden. Det kan være at jer der har voldsomme blødninger men som hele tiden får det frustrerende budskab at i er helt normale kunne undersøge om det også var en mulighed for jer. Krydser fingre for jer derude... det er en frygtelig lidelse.
  • Indstillinger
    Hej jeg har samme problem jeg har spiral og kan havde min menstrasion i 1 til 2 uger er det normalt og hvis jeg leger med mig selv begynder jeg at bløde og under sex bløder jeg og efter min menstration blet bløder jeg op til en uge efter er det normalt jeg er bange for at gå til lægen med det hva kan jeg gøre håber der er nogen der kan hjælpe mig der ude nå ja jeg glemte at jeg også har mega kramper i underlivet mvh Joan
  • Indstillinger
    Hej joan.

    Hvorfor i alverden er du bange for at gå til lægen?????

    Har du slet ikke fået noget information da du fik spiralen sat op?

    Det er en normal bivirkning ved kobberspiral at man har kraftigere, længere blødninger og smerter ihvertfald det første halve års tid. Men ved ikke om det er kobberspiral du har...

    Det er også ligemeget, for du skal altså gå til din læge eller på en præventionsklinik når det er så slemt. Med en ultralydsscanner kan de se om spiralen sidder skævt - hvilket jeg vil tro at den gør, når du har så slemme problemer.
  • Indstillinger
    Tak for svar jeg mener det er en kover spiral jeg har jeg har haft den i snart3 år og jeg kan ikk lig at gå til lægen Da jeg er blevet misbrugt som lille og ikk kan lig at blive kigget på for neden men min forlovede har sagt at han vil gå med til lægen så jeg vil prøve at tage mod til mig en gang i næste uge da min forlovede kun kan om tirsdagen men er det ellers normalt at havde de symtomer som jeg har mvh Joan :(
  • Indstillinger
    Jeg stoppede på p-piller for ca. 3 måneder siden (min kæreste og jeg er stadig sammen). Jeg blødte næsten hele tiden! Jeg blev så undersøgt hos min gynækolog, og han fortalte mig at det var mine p-piller som gjorde det. Nu ved jeg godt at det er noget helt andet end en Kobber spiral, og den har jeg aldrig prøvet, men det er da helt klart værd at blive tjekket for det. Og hvis du ikke er glad for at blive undersøgt dernede af en anden mand end din forlovede, så bed om at komme ind til en kvindelig gynækolog.
    Jeg har det selv svært ved fremmede mænd (af andre årsager) og derfor beder jeg altid om at komme ind til en kvinde uanset hvad jeg skal.. om det så bare er at snakke eller blive undersøgt.

    Held og lykke med det :)
Log in eller Registrér for at kommentere.