Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ny forening

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvorfor i alverden skulle psykiatrien gøre noget som helst for os?
    det er jo faktisk ikke os der er syge - det må da om nogen, være dem der har misbrugt os der har brug for psykiatrien.

    jeg syntes det en sørgeligt at tænke på psykiatrien, som en løsningsmodel til at kommer igennem incest, ret mig hvis jeg tager fejl, men det virker som om i betragter jer som psykisksyge, hvor i alverden har i fået den idé fra ?

    selvfølgeligt skal psykiatrien sende os hjem, lige såvel som herberg for hjemløøse skal gøre det !! vi er ikke deres målgruppe og det ændre en naiv forening ikke på.

    det der er brug for er gratisk kompetente psykologer, så det syntes jeg i skulle tage at bruge jeres tid på i sedet...
  • Indstillinger
    Nej, det er ikke os, der som incestramte er psykisk syge. Dog bliver mange psykisk syge som følge af incest!
    Nogle mennesker bliver hjulpet af psykiatrien men ingen tvivl om, at der mangler flere og bedre behandlingstilbud, for det er bestemt ikke alle, der kan hjælpes af denne vej.
  • Indstillinger
    Hej.
    Nu blander jeg mig lige... Jeg ved fra mig selv at jeg OVERHOVEDET INTET har tilovers for systemet. Hverken psykiatri eller kommune. Det eneste jeg virkelig har savnet er mennesker der gad tage mig seriøs!
    Jeg kom til ungdomspsyk og jeg vil selv sige jeg var meget selvmordstruet. De smed mig bare hjem og den aften forsøgte jeg at tage mit liv, og det var tæt på at lykkes. Jeg savner måske også at psykiatrien afhjælper folk som er selvmordstruet, ikke bare smider dem hjem. Jeg syntes det var åbenlyst i mit tilfælde og jeg tror endda jeg sagde at jeg vil gøre det og blev alligevel smidt hjem. Det er jeg kanon gal over den dag idag, og det har ødelagt mit tillid til systemet fuldstændigt...

    Nu sidder jeg så og venter på at få bevilget nogle psykolog timer. Og systemets konklussion er at jeg ikke udnytter mine muligheder da jeg ikke tager su lån. Tage su lån og betale for psykolog med det. Ja flot. Hvad tror de selv. Desuden er det bare svært for mig at låne penge på den måde, for det får mig til at føle mig indespæret. Selvom min psykolog har skrevet det, så reagere de ikke på det og fastholder at jeg skal tage et lån. Det syntes jeg er dårligt!...

    Derfor har jeg intet tilovers for systemet... Derfor har jeg mistet alt tillid til ungdomspsykiatrien som jo også er en greb af psykiatrien.

    Det gør mig bare vildt frustrerret at der ikke bliver gjort mere for os... Det skal ikke lige som om jeg klager mig helt vildt. Men jeg er bare så skuffet og så gal over det som systemet har gjort mod mig!...

    Derfor denne hjemmeside. Jo hvis den kan give mig et svar på alt det jeg har kæmpet for i over ½ år nu med flere psykologtimer så fint. Men ellers så har jeg bare mistet tillid til alt! Psykiatri, social forvaltning osv...

    Mvh Fnuggi
  • Indstillinger
    Jeg skrev til den side for at blive medlem. Det er over en måned siden og jeg har ikke hørt tilbage fra dem.
    Så den virker ikke ret seriøs
  • Indstillinger
    Hej,

    Som andre så rigtigt har skrevet, er det, at man har været udsat for overgreb absolut ikke ensbetydende med, at man er/bliver psykisk syg/udvikler en psykiatrisk lidelse.

    Det er vigtigt at skelne mellem at være psykisk syg/have en psykiatirisk lidelse og det at have det psykisk dårligt. Langt størsteparten af os, der har været udsat for overgreb har/får det psykisk dårligt af at bære på hemmeligheden og lukke af for følelserne, ligesom selve overgrebene sætter spor og begrænsninger i voksenlivet, men vi kan hjælpes gennem terapi hos kompetente terapeuter/psykologer samt snak med andre i "samme båd".

    Landet over er der foreninger og centre, hvor seksuelt misbrugte kan henvende sig og få hjælp, rådgivning og vejledning.

    Christine Centeret i Århus har en række tilbud, bl.a. også et debatforum, vi yder også økonomisk støtte til til terapi og det gør også en del andre centre også.

    Klik ind på http://www.christinecenteret.dk og se vore tilbud og links til de andre støttecentre i Danmark.

    Dorte
  • Indstillinger
    Hejsa
    Som leder af Foreningen Incest og Psykiatri vil jeg gøre opmærksom på, at vi på ingen måde som en selvfølgelighed forventer at seksuelt misbrugte bliver psykisk syge. Det som kan være et problem, er, at vi i perioder har det så psykisk dårligt at vi stifter bekendtskab med det psykiatriske system.

    Foreningens intention, er, at de der har behov for psykiatrisk hjælp også bliver mødt, set og hørt på en forstående måde. Dette kan være medvirkende til at den enkelte kan komme hurtigere igennem den svære proces.

    Foreningen forsøger derfor at indsamle erfaringer fra incestoverlevere der har været i berøring med det psykiatriske system. Ideen er at vi kan bruge vores viden til en dialog med det psykiatriske system.

    Lige nu er vi ved at få kontakt med specalister der har viden om emnet. Det vil derfor være flot hvis endnu flere vil dele ud af deres erfaringer. Klik ind på vores hjemmeside på www.incestogpsykiatri.dk

    Med venlig hilsen Bjørg Helen Biseth, Foreningen for Incest og Psykiatri.
  • Indstillinger
    Jeg manler stadig svar på hvem der er i den forening. hvem består den af ud over formand og æremedlem. hvorfor svarer de ikke på det - der er måske ikke flere
  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg kan fortælle at vi er en håndfuld mennesker i foreningen. Vores ide, er, at incestoverlevere har behov for at blive mødt på en god måde når de kommer i kontakt med psykiatrien.

    Det er muligvis nogle der tænker at det er for idealistisk, samt at de der kaster sig ud i dette projekt må brænde utrolig meget for sagen og for incestoverlevere. Muligvis er det for idealistisk, men sandheden er at vi brænder rigtig meget for denne sag.

    Venlig hilsen
    Bjørg Helen Biseth
    Formand for Foreningen Incest og Psykiatri
  • Indstillinger
    en håndfuld. det svar er intet værd.
  • Indstillinger
    Jeg ved, at der skal min. 5 medlemmer til for, at man kan stifte en forening.
    Det er jo højst tænkeligt, at det er mennesker, der ikke har lyst til at stå frem offentligt med navn. Ikke fordi der er noget odiøst i det, men fordi det svært at stå frem i forskellige sammenhænge.
    Jeg er selv med i en anden forening, hvor det af samme grund har været meget svært at få tilstrækkeligt med bestyrelsesmedlemmer.
    I det hele taget er det meget svært at tiltrække medlemmer til foreninger, der beskæftiger sig med problemer i den tunge ende.

    Så når foreningen er etableret, må der være min. 5 medlemmer, der så udgør bestyrelsen.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.