Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg er blevet RASK

Redigeret 26 december, 2011, 15:25 i Vulvodyni
jeg har haft vulvodyni i rigtig rigtig mange år (tror 15 år) og nu er det slut.
Jeg har været alt igennem indtil jeg kom ind til verden sødeste og bedste læge KNUD DAMSGAARD. sikke et dejlig menneske.
jeg har fået botox 3 gange. første gang hjalp men så blev jeg gravid og smerten vente tilbage. 2 gange virkede ikke men så fik jeg en lidt hører dosis og 1 time efter kunne jeg bare mærke i underlivet at han bare havde ramt rigtigt. Ret hurtigt efter begyndt smerten at forsvinde og nu er den VÆK. så det kan lykkes
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tillykke! Botox har også gjort det for mig - det er ubeskriveligt fantastisk og uvirkeligt, at det er gået væk. Lidt skræmmende at høre, at det kan komme igen, men så må man jo bare krydse fingre for, at botox virker hver gang. Hvor lang tid virkede botox første gang for dig?
  • Indstillinger
    der gik kun 3 til 4 mdr før jeg blev gravid efter jeg fik botox første gang. så det virkede ikke så længe. fik afvide af Knud damsgaard at det var sjældent at en graviditet gik ind og gav en negativ virkning på botoxen. jeg valgtet så at få lille mand med kejsersnit, da jeg ikke ville have flere ting som kunne ske med underlivet.
  • Indstillinger
    Jeg tror også, at jeg er blevet rask. Kan kun give dig ret knus er bare den bedste læge og sikke en stort hjerte han har. Han er altid parat med at hjælpe - prøve noget nyt. Jeg fik botox 1 år inden jeg fødte min datter og som det ser ud nu har fødslen hjulpet på min vulvodyni. Knud havde også sagt at mange fik det bedre, men hældte selv meget til kejsersnit, men lægerne ville ikke give lov, så det blev en vaginal fødsel. Men tror også jeg er rask:o)
  • Indstillinger
    Kan også kun sige gode ting om Knud Damgaard, og den behandling jeg har fået i Holbæk. Har lidt af Vulvodyni i 6 år. I løbet af de 6 år, har det virkelig været en kamp, at få min læge og gynækolog til at forstå, at smerten ikke er psykisk, men fysisk. Da jeg en dag tilfældigvis læste om vulvodyni viste jeg med det samme, at det var det jeg fejlede. Derfra fandt jeg frem til Knud Damgaard. Siden der er der så gået 1 1/2 år med undersøgelser, og til sidst en botex behandling, som jeg fik her i sommers. Det virkede nærmeste allerede sekundet efter. Idag 6 måneder efter er jeg fuldstændig smertefri.
    Det er fantastisk når man tænker på, hvormange smerter man tidligere har haft. Har hverken kunne cykel uden smerte. Har ikke kunne ha sex eller bruge tampon. Har ingenting kunne der forgik i det område.

    Så skylder Knud Damgaard, en kæmpe tak for at han lyttede til mig, og hjalp mig. Og at han kunne bekræfte mig i at jeg var et slemt tilfælde af vulvodyni, det betød alt, endelig at få det bekræftet. Så til alle jer derude der stadig kæmper en kamp for at komme i gennem det, det skal nok lykkes. Og håber i alle finde vejen til det dygtige og rare menneske Knud Damgaard. Han er virkelig vores gud :)
  • Indstillinger
    Kan jeg nogensinde blive rask? Det spørger jeg mig tit om. Jeg kunne ikke lade være med at græde, da jeg læste indlæggene ovenfor. Jeg har haft "ondt i mit underliv" i over 6 år. Jeg er 27 år gammel og føler mig slet ikke som en kvinde. Det er blevet værre og værre med årene, og jeg har været utallige af behandlere, læger, psykologer og terapeuter igennem. De har alle stukket mig et ark med øvelser for bækkenbunden, som ikke hjælper en dyt. De har alle haft deres mening om, hvad jeg fejler.
    Jeg har lænmge troet, at jeg havde vulvodyni, men pt er meldingen, at jeg har et muskelproblem/vaginisme i min bækkenbund, at jeg har været til alle de store indenfor området, og jeg trods 1½ års ventetid på at komme for ved vulvaklinikken på Holbæk Sygehus nok ikke skal regne med, at de kan hjælpe mig! Det var, hvad min læge sagde til mig. Jeg er ved at give op, for smerterne bliver værre måned for måned og involverer flere og flere strukturer i bækkenet.
    Jeg trænger til at kunne håbe igen. Det ikke at have et spinkelt håb dræner mig virkelig.
  • Indstillinger
    Pernille,

    Du må ikke lade folk slå dig ud! Hvor er det tarveligt af din læge at tage al håb fra dig, før der er grund til det!

    Svider det, hvis du prøver at have samleje? Jeg prøver bare lige at pejle mig ind på, hvordan det gør ondt, for det fortæller meget om, om det er vulvodyni eller ej.

    HVIS det "kun" er muskelspændinger, så skal de jo lade være med at lægge hele byrden over på dig! Så skal du have hjælp, for det er altså svært at klare det hele ved at lave øvelser selv. En fysioterapeut kan muligvis hjælpe dig. Personligt vil jeg anbefale en underlivsmassør. Nu ved jeg ikke hvor du bor, og der findes desværre ikke så mange her i DK. Jeg kender en i København: http://www.janum.dk/
    Hun er rigtig sød og professionel.

    Håber det kan hjælpe lidt.
  • Indstillinger
    Muskelspændinger i underlivet gør livet til et helvede. Jeg led i flere år.
    Ingen læger kunne finde grunden, men en dygtig fysioterapeut hjalp mig og fik fjernet smerterne.
    Hun trykkede på "mørbradsmusklerne", det gjorde meget ondt, men det hjalp.
    Samtidig fandt hun ud af, mit ene ben var længere end det andet. Det blev korrigeret. Det drejer sig om 6 mm.
    Lægerne troede det måske var min blære. Det gjorde ondt overalt i underlivet.
    Muskelsmerter kan gøre afsindigt ondt.


    Pernille9, du har helt ret, de øvelser hjælper ikke en dyt. Der skal meget mere til. Jeg har gået sammenbøjet af smerter, så slemt var det.
    Jeg sveder ellers aldrig, men jeg svedte da fysioterapeuten trykkede de smertende steder. Det gjorde særdeles ondt, men det hjalp.

    Hun mente smerten kom fra mine ben, fordi hele underlivet blev trukket skævt. Jeg fik sat 6 mm under den ene hæl .
    Det skulle glæde mig, hvis oplysningen kan hjælpe dig.
  • Indstillinger
    Hej alle,

    Jeg har lidt af vulvodyni i 2 år nu, og mine læger har ikke været til meget hjælp.

    Jeg har nu fået besked af Kirsten Hervert på Koldning sygehus om at begynde på noget binyrebarkhomonholdig creme i tre måneder, som vi håber det bedste på det virker! Mine smerter blev halveret efter jeg for ca. 1 år siden stoppede på p-piller, så det føles som om der ikke er lang vej igen, men så alligevel ..

    Mit spørgsmål lyder bare .. Hvordan har i holdt modet oppe? Jeg har gennem de sidste tre år haft den sødeste og mest forstående kæreste, som forsøger at holde mit mod ved lige, men jeg synes det er svært. Jeg har svært ved at føle mig "normal". Jeg har stadig et sexliv med min kæreste, dog uden egentligt samleje. Så det er ikke fordi jeg mangler sexuel tilfredsstillelse, men jeg mangler behovet for at kunne - samtidig med følelsen af, at det ikke gør ondt hele tiden!

    Håber det hele giver mening, og I kan hjælpe mig .. Jeg er meget bange og nervøs for det hele!

    Med de venligste hilsner!
  • Indstillinger
    Hej SSSSS21

    For det første: Dejligt at du har en sød og forstående kæreste. Det har været min vigtigste vej til at holde modet oppe. Den næstvigtigste: Knud Damsgaard!

    Du har sikkert hørt om ham før og du vil høre om ham igen, der er ingen som ham i Danmark. Det kan være, at cremen virker for dig - det kan sagtens være - men jeg vil anbefale dig at få en tid hos Knud Damsgaard lige meget hvad. Hvis du er indstillet på at vente, så få din læge til at henvise dig til Holbæk Sygehus, hvor han har sin vulvaklinik - men der er lang ventetid.

    Jeg valgte at springe køen over og tage på Arresødal Privathospital, hvor Knud er en gang om ugen. Det vigtigste er at få kontakt, for når han først har fat i dig, slipper han dig ikke, før du er rask.

    Jeg kan desværre ikke sige, hvad der virker. Jeg er ikke blevet helt rask endnu, men jeg er på vej. Og skulle cremen ikke virke, har du brug for Knud til at støtte dig. Han har i øvrigt telefontid hver tirsdag mellem 8-9 - ring til ham og få en snak om, hvad du skal gøre. Måske kender han en god læge i dit nærområde, som han vil anbefale dig at se først. Det er ikke sikkert, at du har Vulvodyni, som han er ekspert indenfor, men hvis du har, har du brug for at tale med én, der ved noget om det - og ikke én af de utallige læger, man kan møde, der tror det hele er psykisk. Det hjælper i hvert fald ikke på humøret. De skulle have fem slag med et vådt Ekstrablad, de læger.

    Til alle jer andre, der er blevet raske, tillykke!! Jeg håber meget på, at jeg snart kan skrive det samme. Men som sagt, jeg er overbevist om, at Knud ikke giver slip, før jeg er helt rask.

    Så fat mod - han kan hjælpe dig.

    Mh

    Louise1983
  • Indstillinger
    Hej piger! :)

    Hvor er det dejligt at høre at det går godt med så mange af jer.

    Jeg har også vulvodyni, nærmere bestemt vestibulodyni, som betyder at smertenerverne er blottede i det område og derfor giver sviende smerter ved berøring.

    Jeg har ligesom jer været igennem så mange led, inden jeg kom til rette sted. Har bl.a. prøvet fysioterapi, ændret kost, utallige gynækologbesøg hvor jeg fik massage i underlivet, akupunktur osv. Intet har hjulpet.
    Nu er jeg også begyndt hos Knud Damsgård og har også valgt at springe køen over og blive behandlet på Arresødal Privathospital. Jeg håber virkelig, det virker. Lige nu venter jeg på svar på en masse prøver, jeg har fået taget, og Knud mener, at de vil tilbyde mig botox. Jeg krydser fingre for at det hjælper, ligesom det har hjulpet mange af jer! :)

    Til alle de piger som går rundt med smerter - Giv ikke op, selvom lægerne ikke tror på jer! Kræv jeres ret til at blive behandlet.
    Jeg læste selv denne debat inden jeg gik til Knud Damsgård og jeres indlæg fik mig til at vælge denne fantastiske læge. Så tusind tak fordi I skrev om jeres oplevelser her inde.

    Kh Marie-Louise
Log in eller Registrér for at kommentere.