Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Eneste i hele verden der ikke kan blive gravid?

Føler mig sku som den eneste i verden der ikke har børn eller er gravid....kender I det?!
Gamle venner ser man pludselig og de har sku alle fået børn eller er gravide.

Selv den mand jeg nu har valgt har børn...så han forstår mig til et punkt, men derfra, er det jeg står alene.

Jeg kan godt mærke at det ikke er skide sundt for et forhold, men hvad gør man...
Jeg vil da forsøge så længe jeg kan på det offentlige...heldigvis vil de godt gå videre.
Vi har lige været til samtale, da de ville høre hvad vi ville (jeg troede sku at de ville opgive os...adrrr).
Men de vil gerne fortsætte, i min egen cyklus = hvor man normalt får hormoner til at udvikle ekstra æg, bruger jeg det der kommer naturligt, hvilke også betyder at der færrer, altså endnu færre chancer for at det lykkedes...men skal man ikke bare tro på det?

Jo fandme, det må da ske...
Lad os lige tage en beslutning om at nu sker det...

:-)

Held og lykke til jer alle sammen.
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Skytten

    Jeg føler fuldstændig det samme som dig!! Vi har forsøgt at blive gravide i over 2 år og det er ikke sket endnu - er inde i 'systemet', blevet insemineret to gange uden held og har nu opdaget en endometriose-cyste, som jeg skal have fjernet før vi kan gå videre. Det slutter sku aldrig, føler jeg. Man har det altså lidt sådan, at man føler, at der er en eller anden forbandelse over én, og som skal fjernes, før det sker... (men hvordan gør man så dét!!??) efterhånden kan man også blive helt fremmedgjort overfor at blive gravid, fordi det bare er blevet til 'projektet' og man er blevet så mekanisk i forhold til det - altså i forhold til, at skulle insemineres osv., og fordi processen gør en lidt følelseslammet i forhold til det, fordi man ikke kan investere flere følelser og håb i det, fordi man ikke vil blive skuffet igen-igen... det er bare så underligt...

    Men du er jo ikke den eneste!! kvinder som os må bare holde fanen højt og fortsætte, der er jo bare ikke andet for end at prøve indtil det lykkes, forhåbentlig...
  • Indstillinger
    Jeg vil også bare sige at du ikke er den eneste i verden, men kan sagtens fölge dit synspunkt.
    Min käreste og jeg har väret igennem 1 gang kunstig befrugtning som desvärre ikke lykkedes :o( jeg er nu gået igang med hormonerne igen og håber på at 2. gang bliver lykkens gang :o) Jeg har svär endometriose, har for nogle år siden fået fjernet 1 äggestok og äggeleder så det er mig der er årsagen til vi ikke kan blive gravide.
    Jeg er dog optimist, vil väre det for helt ärlig, jeg er kvinde og det er kvindens fornemmeste opgave i livet at föde börn. At det ikke er lige let for alle at blive gravide er så bare det vi skal overvinde selvom det kan väre svärt. Bare tro på det, jeg gör det :o)
  • Indstillinger
    Kære Skytten og Malmo

    Ville bare lige følge op på jer og høre, om der mon er sket noget på graviditetsfronten siden sidst?:-)

    Er selv blevet opereret for min omtalte endometriose-cyste nu, og er ved at komme mig over det. Håber, at vi selv kan komme hurtigt i behandling igen nu her efter operationen. Det bliver spændende at se, hvad det bringer med sig.

    Men jeg ville lige høre til jer - måske kunne gode graviditetsvibes blive spredt til os alle her på debatten:-)

    kærlige hilsener C
  • Indstillinger
    Kære cykelmyg og malmø
    Har lige skrevet svar til dig cykelmyg på en anden tråd.

    Der har jeg også fortalt at jeg igår fik negativt svar på blodprøve...på min fødselsdag...
    Puha...efter en snak med Riget er de gået med til en sidste behandling, i det nye år.

    Det med at tro på det...tja, det prøvede jeg forrig gang, jeg troede sku den sad der, var 99 % sikker, så da jeg fik afvide den ikke sad der kom det som den vildeste mavepuster...Jeg havde glemt at læse at de stikpiller kunne få menstrationen til at udblive...hmmm
    Så ja, jeg vil gerne tro på det kan lykkedes, det er bare svært, og så har jeg også indset at jeg bliver nødt til at beskytte mig selv...

    Men må vi håber at det nye år bringer glæde, og drukner tårerne..

    De kærligste og varmeste ønsker om en god jul og et fantastisk nyt år....
  • Indstillinger
    Hej igen Skytte

    Tak for dine indlæg - hvor er det dog en forfærdelig hård omgang, du og din mand er udsat for. Og på sin fødselsdag er sådan et svar da ikke lige den gave, man havde ønsket sig!! Jeg håber, at pillebehandlingen virker for jer i 2009. Jeg vil på mange måder se tilbage på 2008 som et dejligt år, men som også var fyldt af de store skuffelser - så lad os håbe for os begge to (og alle andre, der har disse problemer!), at næste år bringer lykke og glæde med sig.

    Jeg håber, at du og din mand vil få og nyde en rigtig dejlig jul og kan få det hele lidt på afstand løbet af fridagene. Og så se fremad i 2009! :-)

    Så rigtig glædelig jul og godt nytår til dig også:-)

    kærlig hilsen Cykelmyggen
  • Indstillinger
    Hej
    Vi fik sat äg op mandag den 15 december så vi ved ikke endnu om den er der eller ej. Jeg skal have taget test mandag den 29 december. Er virkelig spändt. Forsöger som sagt hele tiden at väre optimist, men jeg har selvfölgelig også dage hvor jeg slet ikke tror på jeg nogensinde bliver gravid.
    Men vi håber og håber og ventetiden er så lang. Det er de längste 14 dage i mit liv. Jeg tänker over det hele tiden. Hver gang der er en eller anden fölelse af noget i underlivet ja så körer tankerne endnu mere.
    Håber i alle få en rigtig dejlig jul og et godt nytår :o)
  • Indstillinger
    Kære Malmø

    Rigtig meget held og lykke med det! jeg vil krydse fingre for dig og håbe, at det bliver til noget denne gang.

    Rigtig god jul og godt nytår også til dig :-)

    kh Cykelmyggen
  • Indstillinger
    Hej

    Öv öv det lykkedes heller ikke denne gang :o( Mandag morgen hvor jeg skulle tage testen, som var negativ fik jeg samtidig min mens.
    Så nu er der 1 gang tilbage. Heldigvis har jeg 2 äg i fryseren som kan bruges så jeg ikke skal igennem alt det hormonting igen.
  • Indstillinger
    Hej Cykelmyg

    Hvordan går det med jer?
    Hvor langt er I i processen?

    Malmö
  • Indstillinger
    Hej Malmo

    Øv - du fik meno, ligesom jeg også gjorde i går. Stor skuffelse hver gang.

    Jeg blev, som jeg sikkert har skrevet her i debatten, opereret i november måned for en endometriose-cyste, hvorefter jeg skulle vente en måneds tid for at få min egen cyklus igang igen, før vi kunne gå i behandling igen. Den måned er nu gået, så nu kan alt ske. Vi skal ud at rejse her i januar, så jeg tror vi ser hvad der sker på rejsen (:-)) og går tilbage til behandlingen, når vi kommer hjem, hvis vi ikke skulle være blevet gravide dér.

    Men jeg holder jer opdateret, hvis noget sker!! :-) håber på good vibes out there... :-)

    kærlig hilsen Cykelmyggen
Log in eller Registrér for at kommentere.