Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvor slemt er det for jer

Redigeret 18 juni, 2009, 07:24 i Vulvodyni
jeg er sygemeldt, kan ingen ting har smerter 24-7 og tænker meget på selvmord- jeg kan simpelhen ikke leve med denne sygdom
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis vi kan adskille det psykiske og det fysiske, vil jeg sige at fysisk har jeg det ikke så slemt som dig. Har kun smerter når området berøres. Men psykisk står det ofte ret skidt til. Så føler jeg også at den eneste vej ud er selvmord. Men det nytter jo heller ikke noget.
    Er du sikker på at det kun er vulvo du har? Det lyder voldsomt at det er døgnet rundt. Du må da kunne få noget smertestillende eller afslappende.
    Da jeg var hos vores gud, knud damsgaard, fortalte han om en kvinde hvis humør blev styret af hvordan hun havde det i de nedre regioner. Nåe hun vågnede om morgenen, tænkte hun: hvor ondt gør det i dag, og det afgjorde så hendes humør. Hun mærkede ikke efter oven i hovedet, hvis du forstår. Hvis det er så skidt psykisk, skal du afsted til læge. Du er berettiget til psykolog hjælp når du har en kronisk sygdom!
    Håber du har det bedre i dag!
    Knus og tanker fra en af pigerne
  • Indstillinger
    mange tak for de opmuntrene ord :)
    jeg glæder mig vildt til at møde vores gud, hvad får du af behandling ?
  • Indstillinger
    Jeg har været i xylocain 5% behandling, uden effekt. Er blevet opgivet af Skejby sygehus. Er på venteliste til Holbæk, men da jeg fandt ud af at Knud er begyndt i den private sektor, tog jeg kontakt til ham. Jeg er blevet undersøgt, og skal forhåbentlig have botox i næste uge af ham. Jeg har også skrevet indlægget: Hvis du har råd.
    Så pt. er jeg ikke i behandling.. Er du også på ventelisten?
  • Indstillinger
    jeg skal også hen til ham - er næsten ligeglad med hvad det koster. glæder mig til at høre om botex - hvor bor du , hvor gammel er du ?
  • Indstillinger
    hvad koster botex i det private
  • Indstillinger
    Du skal til forundersøgelse, hvor du bliver gennemtjekket i underlivet. Hos mig fandt han svamp, som ingen andre har fundet! Denne forundersøgelse koster 8100 kr, inkl. alle tests. Efter en måned skal du tilbage til en konsultation, hvor du får svar på alle prøverne. Er det vulvo du har, bliver du højest sandsynligt behandlet med botox. Konsultationen koster 2500 kr og botoxen koster 2800 kr. Du skal efterfølgende til konsultation for at se om behandlingen virker. Så hvis du har vulvo kommer det mindst til at koste 15900 plus transport. Dyrt, men forhåbentlig penge givet godt ud.
    Jeg bor i Horsens og er 27 år. Er i fast forhold og har to små piger..
    Hvad med dig?
  • Indstillinger
    jeg bor i københavn, har du brug for et sted at sove er du velkommen - har selv 2 små børn :)
  • Indstillinger
    dejligt du skriver, jeg har været inde og tjekke flere gange om du havde skrevet. Det er hjælper lidt at vide at man er alene. Vil meget gerne have du opdatere mig på hvordan det går :) krydser fingre
  • Indstillinger
    hej igen:0)
    Du skal vide at du absolut ikke er alene. Vi er ca 8 piger der mødes et par gange årligt, som alle har vulvo, og det er så rart lige at få snakket med andre i samme situation. Man kan føle sig alene og ambuteret når man har denne sygdom. Men det lader til at botox er ret effektivt! En fra gruppem havde meget stærke smerter, og kunne nærmest ikke gennemgå en gynækologisk undersøgelse. I juni fik hun botox af knud, og nu er hun smertefri. Så der er håb! Jeg kender også en, hvor smerterne forsvandt da hun stoppede med p-piller, og en hvor smerterne forsvandt da hun stoppede med al behandling.. Jeg satser på at botox er vejen frem for mig, og jeg håber inderligt at det er det samme for dig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hvis det ikke virker. Jeg føler at jeg snyder min mand for en rigtig kvinde, og det er forfærdeligt at gå med så stærke skyldfølelser overfor den man elsker. Og jeg kan ikke lægge krop til smertefuld sex mere. Også selv om det er det der skal til for at blive med min mand. For smerterne skader mere end de gavner. Mit hoved kan ikke fungere, når jeg ikke respekterer min krops signaler. Hov- det blev lidt langt:0)
    Har du fået en tid ved Knud?
    Håber du har en god dag i dag..
  • Indstillinger
    Forresten ser jeg at du har skrevet et indlæg om lyrica. Er det et medicament du kender til? Og ved du om det er effektivt?
Log in eller Registrér for at kommentere.