Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nupo

er der nogen der har gode erfaringer med nupo, jeg overvejer at starte på deres produkter men jeg ved ikke rigtig og jeg ved heller hvad pris leje de ligger i og om man godt kan træne ved siden af og hvor meget man skal have hver dag. håber der er nogen derude der kan hjlæpe
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Så vidt jeg er orienteret, står der tydeligt på pakningerne hvordan og hvorledes stadset skal indtages.
    Men hvorfor vil du tage det? Det er møgdyrt, smager - igen så vidt jeg ved - forfærdeligt, og har absolut ingen effekt. Jo, du taber måske et par kilo, men de + et par mere ryger på igen så snart, du stopper kuren.

    Dog tror jeg ikke, der findes en eneste "kur" der fraråder motion, så det kan du sagtens dyrke. Hvis du virkelig mener, at du vil tabe dig, så er der kun en måde: Kostomlægning; masser af grøntsager, god varieret kost - og så slut med junkfood, søde drikke, slik og den slags. Og så et godt motionsprogram.
  • Indstillinger
    det er bare det med det job jeg har der er det svært at komme i motionscentere og jeg har prøvet det med at spise sundt men der sker intet
  • Indstillinger
    Jeg skrev i et andet indlæg, at jeg faktisk har en veninde, der sidste år blev fedmeopereret. Hun havde vel en overvægt på 100 kg. Hun har altid spist sundt, men hun spiste bare for meget.
    Jeg synes, det er sjovt, når du skriver, at du har prøvet at spise sundt - som om det lige var en kur, der blev prøvet i 14 dage?
    Jeg hører udelukkende gode historier om dem, der fuldstændig omlægger deres kost og f.eks. følger vægtvogterne eller vægtkonsulenternes program, hvor man jo skal veje sin kost.
    Mht motion, så er det faktisk muligt at dyrke motion andre steder end i et center. Hvad med at løbe nogle gange om ugen eller ganske enkelt indøve nogle programmer, du kan dyrke hjemme?
    Jeg har trappe i mit hjem, og jeg gør faktisk ofte i at løbe op og ned et par gange, når jeg skal fra den ene etage til den anden, dvs. jeg tager lige turen nogle gange, inden jeg ordner mit ærinde. Det er nem og hurtig motion.
    Jeg finder også nogle gange på at sætte noget god musik på, og så hopper og springer jeg rundt, svinger med arme og ben - det er faktisk vældig sjovt, og jeg bliver godt forpustet af det.
    Vel er det svært at tabe sig, men hvis man virkelig vil, så kan det sagtens lade sig gøre, det kræver bare en indsats.
    Hvis du gerne vil det der pulverstads, så prøv dog det; jeg lover dig, du vil tabe dig - på pengepungen!!!
    Og som nævnt - du kan sikkert tabe nogle kilo her og nu, men de kommer på igen, så snart du stopper kuren, og hvad er så lige ideen?
  • Indstillinger
    jeg er en pige/kvinde på 24 som et overvægtig med omkring 30 kg for meget og er sådan en person der godt kan lide at få gode råd fra andre folk der ved hvad man er i gennem og det at man bare kan snakke om tingene men på det sidste har jeg følt mig overfuset når ejg har læst svar herinde og jeg har ikke længere den samme lyst til at komme her fordi jeg nærmere føler jeg får en skideballe frem for en god snak
  • Indstillinger
    Kæreste Peddy84,

    Du skriver her, hvorfor jeg må gå ud fra, at det er mig, du føler dig overfuset af. Det er jeg frygtelig ked af, og vil beklage meget, hvis du føler sådan, for det har ikke været min mening.
    Nu er vi jo åbenbart ikke så mange her inde, så vi to har stødt på hinanden et par gange.

    Du spørger vedr. Nupo, og jeg kan kun svare ud fra, hvad der gentagene gange er blevet bevist, nemlig at de der ”nemme” kure ikke virker.

    Det er overordentlig vanskelig at udtrykke sig skriftligt, da man jo i sagens natur ikke kan få mimik og tonefald med; derfor forsøger jeg udelukkende at forholde mig til, hvad der direkte bliver skrevet.

    Du skriver at du har svært ved at komme i motionscentre p.gr. af arbejdstider; jeg forslår dig nogle andre måder at dyrke motion på – er det overfusning?

    Du skriver, at du har prøvet ”det med at spise sundt”. Jeg beklager, men det opfattede jeg tydeligt som om, du netop havde prøvet det en tid, og så var holdt op med det igen. Hvis jeg har misforstået, beklager jeg dybt, men det var, hvad du skrev.

    Jeg ved, det er hårdt at være overvægtig, jeg ved at man ønsker, der var en nem kur – men det er der ikke, selv om ugebladene – især nu til januar - har den ene ”fantastiske” kur efter den anden.

    Jeg foreslår vægtvogtere eller vægtkonsulenter – netop ud fra, at jeg har fået forståelse af, at det er der, man finder de fleste succeshistorier, men det er hårdt arbejde, jeg ved det.

    Jeg vil meget gerne vide, hvor du føler dig overfuset af mig, for det har bestemt ikke været min mening – og da det muligvis beror på en misforståelse, vil jeg naturligvis gerne rette op på det. Jeg ved, jeg kan udtrykke mig noget direkte, men jeg suynes ikke, man får noget ud af at ”snakke efter munden”.
    Jeg kunne jo ret beset være fuldstændig ligeglad med, om du vil prøve Nupo, men da jeg absolut synes, det er en dårlig ide, har jeg reageret på dit indlæg.
  • Indstillinger
    Kære Peddy,

    Som nævnt er jeg ked af at have overfuset dig - jeg vil vældig gerne rydde op, men hvis ikke du hjælper mig, så kan jeg jo ikke vide, hvor jeg har været for grov, hvorfor jeg heller ikke har mulighed for at gøre noget ved det.
  • Indstillinger
    der har været lidt fra dig men nogen af de andre debatter hvor ejg har skrevet har det været meget værre - men jeg kan forælle dig at jeg har dropet tanker om nupo og min kæresste og ejg fra januar vil begynde at ændre på vores madvaner, da vi begge er overvægtige. men du skal have mange tak for alt det du skrev - bliv endelg ved med de gode råd og kan du have en glædelig jul og et godt nytår
  • Indstillinger
    Ja, men held og lykke med det; når I begge er sammen om det, kan det sikkert blive nemmere, da I jo så kan bakke hinanden op.

    Jeg læste en gang om et råd: Et par var som jer i gang med at tabe sig og dyrke motion. De indførte en god, rask travetur hver aften inden sengetid. De erfarede, at netop denne tur også øgede deres seksuelle lyst, så ofte løb de nærmest det sidste stykke hjem.

    Jeg ved ikke, om det passer, men hvis det gør, er det vel ikke at foragte!

    I lige måde - rigtig dejlig jul og held og lykke med det.
  • Indstillinger
    Hmm.. Har selv prøvet Nupo, men synes det smagte af møg, så droppede det.. Jeg siger det samme som Lotte123!
    Den bedste kur mod overvægt er motion!
    Og Peddy, hvis du ærlig talt føler dig stødt over sådan en opmuntring fra Lotte123, så synes jeg du burde få noget bedre selvtillid - det går jo ikke at man rent faktisk føler at nogen er efter en = over computeren >_<

    Men anyway det kan være hårdt at blande arbejdslivet med motionen, men lige de der få ekstra skridt, eller en ekstra gang op ad trappen det gør faktisk en forskel :)
    Lad det blive en vane, ligesom når man børster tænder inden man sover osv, så kan man jo også lige tage 10 mavebøjninger som en start :)
    Det er bare noget der skal blive en vane. Og man behøver jo ikke at starte med det hårdeste pilates, bare start med lidt motion også trap op, når du har lyst og overskud til det ;D

    - Nadine
  • Indstillinger
    Jeg har læst de forskellige indlæg, og der er mange gode vinkler - dog er det næste altid den samme .-)

    På min blog har jeg samlet lidt op på de erfarringer jeg har haft med nupo - dem kan du se her:

    http://gossip-glitter.dk/nupo-slankekur ... slankekur/

    Knus fra Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.