Er det psoriasis-gigt?
Hej
Jeg fik for et par år tilbage pletpsoriasis som jeg fik en behandling til. Pletterne forsvandt, men jeg har haft smerter i led og muskler lige siden. Jeg er blevet scannet, fået taget blodprøver og fået røngenfotograferet mine knogler, hvor der skulle noget radioaktivt stof ind på mine led. Ingen af undersøglserne har vist sig at det var psoriasisgigt.
Kan man få stillet sådan en diagnose uden de kan se om det er det?
Og hvad skal jeg gøre for at få stillet sådan en diagnose, hvis det selvføljelig er det?
En neurolog har sagt at det måske er psoriasisgigt, men han var ikke sikker for han kunne ikke se noget på min hud. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det mere fastlagt på hvad det kan være..
Jeg fik for et par år tilbage pletpsoriasis som jeg fik en behandling til. Pletterne forsvandt, men jeg har haft smerter i led og muskler lige siden. Jeg er blevet scannet, fået taget blodprøver og fået røngenfotograferet mine knogler, hvor der skulle noget radioaktivt stof ind på mine led. Ingen af undersøglserne har vist sig at det var psoriasisgigt.
Kan man få stillet sådan en diagnose uden de kan se om det er det?
Og hvad skal jeg gøre for at få stillet sådan en diagnose, hvis det selvføljelig er det?
En neurolog har sagt at det måske er psoriasisgigt, men han var ikke sikker for han kunne ikke se noget på min hud. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det mere fastlagt på hvad det kan være..
Kommentarer
Det er ikke for at putte salt i såret, men jeg har stået i den samme problemstilling i nu 15 år.
Jeg fik psoriasis i mild grad da jeg var tre, og startede med ledsmerter da jeg var femten. Da prøverne ikke viste noget, gjorde lægerne ikke mere. I 2000 fik jeg der værre, og kom igennem hele møllen med undersøgelser, det viste ingenting. Fik lavet også lavet en knoglemargskintografi (radioaktiv stof, der bliver sprøjtet ind og sætter sig hvor der er aktivitet) den vidste tydeligt øget aktivit i samtlige små fingerled og håndlæge...endelig!! men nej, reumotologen underkendte den fordi jeg var så ung(22 år) Nu otte år efter har jeg endnu en gang måtte stoppe uddannelse, pga smerter og leddene er også begyndt at hæve, men blodprøverne siger stadig ingenting og da jeg ikke rigtig har noget udslæt (og lægerne i 1981 skrev "mistanke om psoriasis" i min journal)kan ikke ikke sætte en diagnose på mig. De har så sagt fibromyalagi, samtidigt med de kaldte den en skraldespand diagnose, og det heller ikke stemmer helt overens med de hævede led.
Så du skal vide du ikke er den eneste i verden, som støder panden mod muren...
(jeg troede faktisk jeg var...indtil jeg så dit indlæg)
www.even-marstrand.dk/html/reference.html
Hilsen
Carsten
vil bare sige at der er håb for jer derude.