Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lavt stofskifte - øjne problemer

2»

Kommentarer

• Den fiskeolie vil jeg prøve
    TAK for rådet
  • Jeg er virkelig rystet lige nu!

Jeg havde også problemer med synsforstyrrelser og følelsen af grus i øjnene, tågesyn, hinder for øjnene og troede det var pollen allergi, så jeg fik Vialerg, som jeg altså ikke kunne tåle.

Jeg gik til øjenlægen pga synsforstyrrelserne og fik konstateret for højt tryk i øjnene, altså GRØN STÆR!

Jeg ved ikke om det skyldes Ny Eltroxin, men tanken er da skræmmende nærliggende...

Mit råd til jer alle er: Bliv undersøgt af en øjenlæge NU!
  • Til Likeu. Jeg har OGSÅ grøn stær-men det blev nu opdaget for et par år siden. Måske det OGSÅ følger med ,at have lavt stofskifte? Jeg blev laser opereret og slipper for medicin (øjendråber)Det håber jeg også du er blevet tilbudt? Vi har nok at "bøvle" med i forvejen.
    Jeg har dog stadig tørre øjne og nogle dage "tåge" for øjnene, så det er nok noget der aldrig går helt væk. Jeg får Euthyrox nu (3 mdr ca.) Muskelsmerter og ømme led er også en daglig plage, men er bedret med den nye medicin(Euthyroxen)
    Ja vi har en dum sygdom, som andre ikke kan se-så godt vi har dette forum, for ligesindede!
    Mange venlige hilsner-Ellenmarie
  • Hej Ellenmarie

Nej, jeg får kun Xalatal dråber og skal til kontrol i januar 2010 for at se, om det er nok.

Jeg spurgte læge vikaren i dag, om jeg kunne få Euthyrox, men må vente med at søge til jeg har talt med egen læge på torsdag.

Ps: den kvindelige læge havde aldrig hørt om bivirkninger af Ny Eltroxin, men jeg véd, at der er en anden patient hos dem, der har bivirkninger af dem og hvor de HÁR søgt om Euthyrox, sært ikke?

Har selv fibromyalgi og hypermobile led, så jeg ved godt, hvad det vil sige at have smerter, men at jeg også skal døjes med de ækle bivirkninger af Eltroxin, det kán og víl jeg IKKE leve med, så jeg har sagt til reservelægen, at jeg nægter at tage Eltroxin, indtil jeg kan få Euthyrox, så må jeg se, hvornår der sker noget.

Kh Anne
  • Hej Anne. Det lyder godt nok underligt,at du ikke kan få Euthyrox. Kan du ikke printe en side ud herfra og tage med. Der står jo også noget på Stofskifteforeningens Sider og Euthyrox kommer i handlen engang i år(loves der)
    Har du spurgt om du kan laseropereres? Det er kun et par "hårde" pust i iris, så er der et mikro hul, hvor væsken ,der giver trykket, kan få afløb. Både min mand og jeg fik det gjort og har ingen gener mere. Vi har haft en meget dygtig øjenlæge , der selv gjorde det. Det er jo noget lettere, ikke at skulle dryppe. Måske du har haft det for længe-det ved jeg jo ikke og der er måske også forskel på graden.
    Jeg ønsker dig god bedring med det hele. MVH.Ellenmarie
  • Jeg tager den nye Eltroxin hver dag og fik en forfærdelig kraftig hovedpine hver evig eneste dag og tit feber og røde øjne,de røde øjne forsvandt hurtigt.Men mine øjne holdt ikke op med at blive røde,en dag flippede mit ene øje helt ud,jeg tog akut til en øjelæge,som sendte mig videre til Rigshospitalets øjeklinik fordi min øjelæge skulle på ferie i flere uger.Jeg havde fået en meget alvorlig hornhindebetændelse med en byld i venstre øje som tog flere uger at behandle og skulle undersøges hver dag i starten.Efter venstre øje var behandlet,for hornhindebetændelse,fik jeg gule streptokker i begge øjne,som jeg er under behandling for nu om dage som tager nogle måneder at behandle.Jeg fik at vide at sygdommen med de gule streptokker i mine øjne kan komme igen,spurgte flere øjelæger på Rigshospitalet om det kunne være mit autoimmune lave stofskiftesygdom som giver mig øjebetændelse,men fik at vide nej det kunne det ikke.???? Men når jeg læser om flere andre folk med lavt stofskifte får øjeproblemer,begynder man at tvivle.Har stadigvæk tit hovedpine og feber og sover forfærdelig meget og er forfærdelig glemsom og fryser forfærdelig meget hver dag og bliver helt hvid i ansigtet,så min mand blev helt bange,fordi mine læber blver næsten lilla og mine kuldefornemmelser starter altid med at jeg fryser om mine arme,som så breder sig til hele kroppen.
  • Jeg var ved øjenlægen pga sammenfald af glaslegemet - en aldersbetinget sygdom. Han kunne se på mine øjne at jeg har et lavt stofskifte, og det betyder tørhed i øjnene og ofte lidt udestående øjne. Det kan medicinen nødvendigvis ikke gøre noget ved. Man kan behandle med nogle dråber der gør øjnene fugtige.
    På det tidspunkt havde jeg også anfald af flimmer - det ligner øjenmigræne. Det er holdt op igen, men det er først fem seks måneder efter jeg fik den nye medicin og min kollega som ligeledes er på eltroxin oplevede det samme.
  • Hej!
    Jeg har faktisk store problemer med øjnene, men har ikke skænket det en tanke at det kunne være mit lave stofskifte. Selvom jeg har sovet i mange timer, føler jeg ofte en trykken omkring øjnene og jeg har bare lyst til at lukke dem igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.