Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lavt stofskifte - øjne problemer

Hej. Lige et spørgsmål mere fra mig. Er der andre med samme lidelse der lider af sviende øjne og trykkende øjne låger selvom man har sovet 8 - 9 timer.??
Venligst Tvillings1977
«1

Kommentarer

• Jeg har også øjenproblemer, det er værst når jeg vågner om morgenen, så er øjnene meget tørre, og jeg er hævet omkring øjnene, men det foretager sig det meste af det, når jeg har været oppe lidt. Det har også hjulpet at jeg smed en blomstrende plante ud af soveværelset.
  • Har lige fået konstateret for lavt stofskifte og har i en længere periode haft sviende øjne der løber meget i vand samt synsforstyrrelser. Alt i alt meget irriterede og generede øjne, er det virkelig det lave stofskifte som er årsag til dette? Er der nogen der har erfaringer med dette?
  • Som jeg har skrevet før, har jeg også tørre øjne, og det tror jeg bestemt det er stofskiftet. Men jeg har også forskellige synsforstyrrelser, især når jeg er træt, og det kunne jeg også lide at vide om det er på grund af lavt stofskifte. Efter mine blodpøver at dømme er mine blodprøver fine, men det er også snart 2 år siden jeg fik det konstanteret.
    vh Annika
  • Hej Annika

Det lyder som om det er 2 år siden du har fået taget blodprøver, det er vel ikke rigtigt ?
    Man skal få taget blodprøver hvert halve til hele år for at følge tallene.

Hilsen Prik
  • Nej jeg har fået taget blodprøver mange gange, og de er har ligget meget fint, men der gik næsten et halvt år, før det var rigtig velreguleret
  • Hej Anika.
    Jeg fik også at vide sidste gang jeg var nede ved lægen,at mit stofskifte
    lå indenfor normalområdet,men jeg har det alt andet end godt.
    Jeg har også indenfor den sidste stykke tid haft store synsforstyrrelser
    og nedsat syn ,rigtig ubehagelig. Samt en mave der hele tiden puster
    op så jeg kan ligne en der er gravid,jeg oplever ligeledes muskelkramper
    i armene især venstre arm . samt hårtab og øget søvntrang.
    Har du prøvet noget lignende ?
    Venlig Hilsen HN:
  • Hej,

Det lyder som mig.

Jeg har også synsforstyrrelser. De begyndte først da jeg fik de nye Eltroxin.

Jeg er faktisk gået så langt, som at jeg ikke tog dem i lidt over 1 uge, de skulle jo lige ud af blodet. For at se om det var medicinen. Og bl.a. mit syn blev bedre dag for dag. Jeg har ikke haft problemmer med mit syn med de gamle Eltroxin.

Jeg begyndte selvfølgelig, at tage min medicin igen, efter 1 uge, for jeg skal jo have den.

Jeg blev henvist til en øjenlæge på det hospital hvor jeg går til kontrol, og mit syn blev tjekket på kryds og tværs, og der var ikke noget galt.

Jeg har prøvet, at få en anden medicin Euthyrox, men hospitalet vil ikke høre på det, for "det er jo bare et tilfælde", som de siger.

Mange hilsner fra Gypige
  • Ja det er noget mærkeligt noget med det stofskifte, at man kan have de samme problemer selv om blodprøvetallet er fint. Men jeg har det ikke hverken værre eller bedre siden jeg gik over til ny eltroxin.
    Jeg har også kramper i armene til tider, og altid ondt i hovedet pga, af infiltrationer.
    Men jeg er jo også i overgangsalderen, og når jeg taler med mine veninder på samme alder, har nogle af dem samme problemer med musklerne.
    Så jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal tro, men trods det har jeg dog flest gode dage, og må minde mig om hvor elendig forfatning jeg var i, før jeg fik eltroxin.

Jeg har lige lyst til at nævne en ting, og det er som om jeg ikke nær så let bliver smittet med alt muligt, det gjorde jeg før, syv ni tretten, håber det fortsætter.
    Kh Annika
  • Hej
    Jeg har også haft øjenproblemer. Da jeg fik konstateret lavt stofskifte i sommeren 08, troede jeg at jeg havde allergi og tog allergipiller, det hjalp selvfølgelig ikke. Jeg kunne heller ikke læse tekst-tv bogstaverne de "gik sammen" og var meget utydelige, og så var det lige som jeg havde grus i øjnene.
    I takt med at min medicin har hjulpet og tiden er gået, har jeg ikke problemer mere, ud over de kan føles lidt tørre.
    Hilsen Helle
  • Jeg har også haft øjenproblemer gik væk da jeg fik Euthyrox var der pludselig igen viste sig at det var fordi jeg havde købt noget andet fiskeolie tager nu igen EPA-GLA og har det straks bedre. vh Petra
Log in eller Registrér for at kommentere.