Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spm til nervesmerter i benet

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Stengaard.

    Blev du ikke tilbudt om visitering???

    Jeg blev henvist i Juni i år og blev tilbudt en tid juni 2009 på Vejle sygehus, men jeg fik et brev med hvor i der stod jeg kunne ringe inden 5-7 dage (kan ikke lige huske hvad) til region syd danmark og blive om visiteret og jeg valgte så vejlefjord som har en afdeling i Kolding,der har jeg gået siden august og jeg har kun 20 min kørsel.

    Men held og lykke med det, jeg krydser fingre for de finde en løsning.

    Mange tanker Jan
  • Indstillinger
    Hej,

    Er der nogen af jer, som kender til noget, der hedder Mind Fullnes ?? - det er noget, man bruger i forbindelse med smertebehandling til kroniske smertepatienter. Man skal så kunne reducere sit medicin-forbrug.

    Jeg er så "heldig" jeg har anden kronisk sygdom. Jeg er via den vej blevet tilbudt behandling af mine smerter via. bla. a. ovenstående samt smertestillende. (De har nu også stillet en social-rådgiver til rådighed, som skal hjælpe mig mht. arbejde.)

    :)

    Anita
  • Indstillinger
    Hej
    Har ikke skrevet herinde meget længe, men vil bare lige sige, at jeg også kender til nervesmerter i benene efter stivgørende operation. Jeg har fået blivet nerveskader i begge ben (fra hoften og ned i fødderne), og jeg kender helt klart det du beskriver, Steensgaard, nemlig, at jeg på den ene side ikke kan mærke fx en sten i skoen, mens jeg andre gange får frygtelige smerter, hvis huden blot berøres af vand - noget mærkeligt noget, men vist ret typisk for nervesmerter. Jeg har mange føleforstyrrelser i perioder og det venstre ben ligesom fryser. Min muskelkraft er væsentlig nedsat, hvilket betyder, at jeg ikke går så godt.
    Jeg får ikke noget medicin for det - har ikke fået tilbudt noget, men blot fået at vide, at fordi det er selve nerverne, der er beskadiget, så er der ikke noget at gøre - hmmm... ikke lige det, jeg havde satstet på, da jeg blev opereret for 2 år siden, men sådan blev det så, og jeg er jo langt fra alene, kan jeg læse :-(
    Mange hilsner
    Kermit
  • Indstillinger
    Jeg har også disse bensmerter/nervesmerter jeg har netop været ved lægen der opererede mig og fået udfyldt en speciallægeerklæring til noget forsikring og i den forbindelse nævnte han 4 slags medicin som de havde erfaring med virkede,må jeg spørge jer hvilke mærker i har afprøvet og om nogle har haft effekt ?

    Heidi K
  • Indstillinger
    Hej Heidi - jeg får et nervemedicin der hedder Noritren. Er egentlig ikke helt klar over OM eller hvor meget de virker - for det betyder vist jge lige skal stoppe med dem for se effekten - hvilket jeg vel egentlig burde snart :)
  • Indstillinger
    Hej derude!
    Bedre sent end aldrig ikk???
    Mine nervesmerter udarter sig ligesom Steengaard1, jeg får imipramin for nervesmerter(mikrodosis), hvilket gør en lille forskel.
    Har ikke selv fundet en metode til at reducere smerterne, andet end ro.
    Det er blevet meget slemt ned gennem hoften, hvorfor jeg halter, hvilket igen gør smerterne værrer. Hm...
    "Break a leg"
    Mvh. EK
  • Indstillinger
    Hej Hanne.
    Har andet steds skrevet om Gabapentin som en anden også skriver om, MEN vær opmærksom på at de OGSÅ skaber afhængighed. Gabadentin VIRKER mod smerter ned i benet, for mig. Fik dem via smerteklinikken.
    Mine smerter i ben og fod er klart om aftenen og natten, sådanne har det altid været.
    Har ikke mange kramper mere (opereret i 1996 for discus i lænden) men i mange år kom og gik de både nat og dag.
    Held og lykke med det hele.
    mvh
  • Indstillinger
    Har lige fået gabapentin til natten, for de smerter der specielt ved sovetid var ved at drive mig til vanvid, som åbenbart også var nervesmerter, og pillerne gør stor forskel i mit liv.
    Selvfølgelig skal man være opmærksom på, hvad man indtager af medicin; men det lyder som om, at du kan fortælle noget om afhængighed af gabapentin, som jeg ikke lige har hørt, måske vil dele???

    Mvh. EK
  • Indstillinger
    Hej alle.

    Jeg hører desværre også til flokken med bensmerter. Jeg har det sidst år fået nogle piller, der hedder Amitripsylin. Og som Stengaard siger, så skulle man vel egentlig prøve at holde en pause, og se om de har en effekt. Jeg har bare ikke rigtig haft mod på at stoppe med dem, da jeg syntes der var en effekt i starten.

    Er det en af de fire medikamenter, du blev anbefalet?

    Mvh. dali
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg er ny på siden, men har haft nervesmerter siden december 2005, hvor jeg kom til skade, og fik en nerve i klemme i ryggen. Nerven sad i klemme indtil februar 2007, hvor jeg fik nerven løsnet, men desværre uden nogen effekt. Har indtil for nylig haft smerter ned i, især venstre ben. Var for nylig til scanning, og fik beskeden, at lægerne ikke kunne gøre mere, da der ikke længere var noget i klemme. Er nu sendt på rygcenter - formentlig i forsøg på genoptræning.

    MEN: Fik af nogle venner anbefalet Klinik Soling v/Nils Rasmussen, Helgolandsgade 11 C, Sønderborg. Kontaktede ham telefonisk i vinterferien, forklarede ham mit sygdomsforløb, og spurgte, om han kunne hjælpe, hvilket han var overbevist om, at han kunne. Jeg fik så en tid sidste fredag. Kørte derned, trods en lang fej i kraftig sne, og nåede da heldigvis frem til tiden :-). Ja, jeg skriver heldigvis, for her var der da tale om en mand, der vidste, hvad han havde med at gøre. Han forklarede, at når man kommer til skade, sætter nerverne sig hen over hinanden, og laver en "butterfly". Når lægerne løsner det, så nerven ikke længere sidder i klemme, løser de ikke butterflyen op. Derfor fortsætter smerterne.

    Nå, jeg lagde mig på hans briks, og han gjorde nogle bevægelser i leddet, i begge sider. Det gjorde helt vildt ondt, men hvad gør man ikke... Derefter fik jeg nogle 4 plader på lænden, hvortil han koblede strøm. Det føltes, som om, at en røremaskine kørte hen over musklerne, men løsnede musklerne op. Han stak samtidig nogle nåle (akupunktur) i læggene og hælene. Der lå jeg så tyve minutter. Straks jeg kom ned fra briksen, kunne jeg mærke en bedring.

    Jeg plejer, at have ondt efter 5 - 10 minutters kørsel, men klarede de godt 200 km hjem, uden at få smerter, og havde heller ingen smerter dagen efter. Søndag fik jeg lidt smerter, og sådan gik det et par dage, hvor jeg egentlig havde det fint, når jeg holdt mig i ro, men omvendt heller ikke lige skulle lave de store ting, så som at støvsuge m.m... Nå, i går var jeg så til en opfølgende behandling, og i dag er jeg smertefri.. Jubiiiii

    Selvfølgelig er der ingen, der ved, hvor længe det holder, men de sidste 3 år har jeg levet med smerterne 24 timer i døgnet, så to dage uden smerter er jo da en forrygende fornyelse.

    Han kan absolut kun anbefales, og kan kontaktes på 56483366.

    Jeg må gerne kontaktes for evt. supplerende oplysninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.