Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Min ny hjemmeside

Helene2Helene2
Redigeret 13 september, 2016, 04:28 i Angst
Jeg har fået opfyldt et stort ønske:

Jeg har nu fået lavet min egen hjemmeside :-)
Hvis nogen har lyst til at se den, er adressen http://www.anneshjemmeside.dk/


Hilsen Helene
«13

Kommentarer

  • Hej Helene
    Nu har jeg læst på din hjemmeside, og der er noget jeg gerne vil spørge dig om.

    Jeg undrer mig meget over, at du i din alder pludselig bliver klar over, at din familie har været som du beskriver..

    Jeg har kendt en person - kender - som på et tidspunkt var i terapi ved noget man kalder E meter.

    Denne person fik vrangforestillinger om sin barndom - det var ret alvorligt, da det hele var opspind, plantet i denne person under terapi.

    Det samme kan måske også forekomme under hypnose, afhængig af, hvilken behandler man lader sig overgive til.

    AVISEN.DK skriver:
    Carl-Mar Møller var medlem af Scientology
    13. april 2007 12:43 | Indland Print artikel Send nyhed
    Carl-Mar Møller er uddannet terapeut hos Scientology, men i dag bruger han aldrig sektens løgnedetektor

    Journalist
    Anne Pihl Rasmussen
    Email journalist
    Af Silke Bock og Anne Pihl Rasmussen

    Terapeuten Carl-Mar Møller viser gerne resterne af sin fortid i Scientology frem: En lille trækasse med en strømmåler koblet sammen med to metaldåser – et såkaldt E-meter. Det er en slags løgnedetektor, som ikke bare måler løgne, men alle slagsfølelser.

    - E-meteret virker. Det afslører, hvor klienten har noget i klemme. Terapi hos Scientology er langsom, men okay til at bearbejde sorg over noget helt konkret. Organisationen er til gengæld rådden, fanatisk og for svage sjæle, siger Carl-Mar Møller.

    I slutningen af 1970 erne gik han til terapi hos Scientology og blev selv uddannet scientology-terapeut – en såkaldt auditor.

    En langsom metode
    Han stiller lidt på knapperne og kigger på apparatets speedometer-lignende måler.

    Overfor ham sidder en kvinde med lukkede øjne. Hun har en metaldåse i hver hånd, og E-meteret sender en svag strøm på 3,6 volt igennem hende.

    - Hvordan har du det med din kæreste? spørger Carl-Mar Møller, og nålen ryger i en blød bue mod højre, fordi kroppens egen elektricitet ændrer sig.

    Hver gang han spørger til noget, hvor hun har følelser i klemme, svinger nålen.

    - Man stiller hundrede spørgsmål, og noterer, hvor meget nålen svinger. Bagefter begynder man at spørge mere til de steder, hvor nålen svinger mest. Et dødsfald for eksempel. Personen fortæller historien igen og igen. Til sidst er sorgen grædt og snakket ud. Det er en langsom metode, siger Carl-Mar Møller.

    Selv brugte han E-meteret i begyndelsen af sin terapeutkarriere, men han oplevede hurtigt at det havde sin begrænsning.

    - Vrede kan som hovedregel ikke tales ud. I hvert fald kommer det til at tage ufattelig lang tid og koste enormt mange penge, siger Carl-Mar Møller, som forlængst har kastet sig over andre terapiuddannelser og sammensat sin helt egen metode.

    Færdig med Scientology
    I det øjeblik Carl-Mar Møller var færdiguddannet, var han nemlig også færdig med Scientology.

    - De lærer folk, at verden er ond og samfundet dårligt. Scientologerne er derimod gode, og sådan isolerer man svage mennesker. Scientology er for tøsedrenge, som har brug for at få at vide, hvad der er rigtigt og forkert, siger Carl-Mar Møller.

    Terapidelen hos Scientology kaldes Dianetik. Det mere åndelige kaldes Scientology, men i praksis føles de to ting ad. Mens man i starten sidder med E-meteret og fortæller om sit liv, sidder man senere og taler ud om tidligere liv foran samme E-meter.

    - Scientology har lært mig en fin spørgeteknik, og jeg bruger nok rester af den stadigvæk, siger Carl-Mar Møller, før han stiller E-meteret tilbage på plads.

    Citat slut
  • Hej Tulle

    Du starter med at skrive, at der er noget, du gerne vil spørge mig om - men spørgsmålet mangler. I stedet kommer du med et langt citat omkring Carl-Mar Møller, Scientology, risikoen for faske erindringer m.m.

    Jeg forstår godt, at det kan være svært for andre at forstå og acceptere. Men enten tror man på det og må bare acceptere eller også er man skeptisk. Jeg vil ikke prøve at forklare noget og har ikke noget behov for at prøve at omvende eller overbevise en skeptiker. Jeg er ærligt talt ret ligeglad, om andre mennesker tror på mig eller ikke tror på mig. Det er ikke mit problem.

    Men hvordan ville du selv have det, hvis andre satte spørgsmålstegn ved, om du mon talte sandt, når du fortalte om dit liv? Hvis jeg f.eks. insinuerede, at du muligvis havde fået plantet erindringer, så din virkelighed bare var noget, du bildte dig selv ind og at den måske slet ikke er, som du tror. Ville det gøre dig i tvivl om dig selv og din egen virkelighedsoplevelse eller ville du tænke, at en person der ikke tror dig på dit ord, er langt ude?

    Desuden mener jeg, at mine svar her på Netdoktor og teksterne på mine sider, burde tale for sig selv.

    Afstandstagen, mistro og skepsis bunder ofte i uveidenhed omkring et problem. Det er ingen skam ikke at vide. Så hvis du virkeligt er interesseret i, hvordan det er med fortrængninger, genkomne erindringer etc. og ikke bare vil så tvivl, så findes der glimrende bøger om disse emner.


    Hilsen Helene
  • Hej Helene
    Jeg syntes da du HAR forstået mit spørgsmål.

    Hvordan kan du leve et langt liv, i den tro, at :
    Citat:
    "Iflg. familiemyten var jeg ikke planlagt men da jeg først var der, var jeg hele familiens højt elskede efternøler. Især fars. Jeg var fars pige og far og jeg elskede hinanden meget højt."

    Citat slut

    Jeg ville vælge at tro på familien.

    Jeg har begge mine ben plantet solidt på jorden, og ingen terapeuter skal komme og fortælle mig noget om MIN barndom, deres vrangforestillinger skal ikke plantes i min hjerne.

    Det var bare det jeg ville sige.
  • Hej igen

    Ja, sådan er vi jo så forskellige.
    Du ville vælge at tro på familien og jeg vælger at tro på mig selv. Jeg troede på min familie i 43 år og jeg var så hamrende syg både mentalt og til sidst også fysisk, så jeg var ved at sætte træskoene. Da jeg begyndte at tro på mig selv i stedet, blev jeg rask. Både mentalt og fysisk. Mærkeligt ikke?

    Ét af citaterne på hjemmesiden lyder: 'Vanvid er, når man gør et andet menneskes virkelighed til sin egen'. Jeg troede på min families virkelighed - og jeg blev vanvittig. Jeg lærte at tro på min egen virkelighed - og jeg blev rask. Såre simpelt faktisk.

    Så spørgsmålet er, hvor vrangforestillingerne ligger. Man kan ALDRIG blive rask af at tro på noget, der ikke er følelsesmæssig sandhed for én selv. Uanset om usandhederne kommer fra éns familie eller en behandler.
    Men mange mennesker kan have brug for at tro på og holde fast i usandhederne, fordi de er bange for sandhederne og er bange for at adskille sig og begynde at stole på sig selv og deres egne følelser og fornemmelser. De lader sig definere af andre mennesker i stedet for at definere sig selv.

    Du har din sandhed, jeg har min og vi forstår nok ikke rigtigt hinanden. Fred være med det.


    Hilsen Helene
  • AnonymousAnonymous
    Redigeret 26 oktober, 2008, 02:15
    Nå- Helene, vi kan jo lige så godt holde lidt liv i tråden her, for den store interesse har jo ikke vist sig..
    *****************************************************
    Du skriver du har været syg i mange år, men efter din terapi/hypnose, har du fået det så godt.

    Så er det jeg UNDRER mig, for først NU søger du pension???

    http://dagbog.anneshjemmeside.dk/#home

    JEG CITERER HVAD DU SKREV HER I TRÅDEN:

    ##Jeg lærte at tro på min egen virkelighed - og jeg blev rask. Såre simpelt faktisk.##

    HVORFOR SØGER DU PENSION NÅR DU ER RASK ????

    VIL DU NASSE PÅ SAMFUNDET - ELLER ER DU BARE IKKE RASK ?

    ************************************************


    Der ligger desværre mange sager, hvor fædre uforskyldt er blevet anklaget for insest - på grund af hypnotisering af børn - falske anklager, som kan smadre en fars liv fuldstændigt.

    Nu er dine forældre døde, og du mistede din elskede far som 10 årig - sådan ca.

    Du var i den tro, at det din famlie fortalte dig var sandt, og en så stor sorg, kan sagtens gøre, at du har lagt låg på din barndom.

    Måske vil din far vende sig i sin grav ( HVIS HAN KUNNE) når du nu er blevet indkodet, at han har misbrugt dig.

    Jeg forstår ikke, at det skulle være godt på nogen måder, at få sådan en opfattelse, men det er da så et held, at din far er død og borte, så han ikke 37 år efter, skulle slæbes i retten.

    Her er hvad jeg har citeret her fra Netdoktor:

    Citat

    "Genfundne minder: Psykologer og psykiatere arbejder for få klarhed omkring fænomenet genfundne minder, og til sommer vil der være et sæt retningslinier parat til behandlerne. Dansk Psykiatrisk Selskab har nedsat en arbejdsgruppe sammen med Dansk Psykologforening samt Børne- og UngdomsPsykiatrisk Selskab.
    Der er kommet fokus på fænomenet, fordi der i efteråret 2002 var flere sager om incest, der til sidst blev droppet fordi man fandt ud af, at minderne om incest var falske.
    Psykiater Michael Andreassen er formand for arbejdsgruppen, og han fortæller, at gruppen vil samle al viden om genfundne minder, lave retningslinierne og vil komme med forsalg til, hvordan behandlere kan uddannes om fænomenet.

    Han siger, at hvis man er uprofessionel i sit arbejde og bruger metoder som hypnose, kan man påføre sin klient falske minder.
    K. Klarskov og L. Bondesen, Politiken, 1. sektion, forsiden + 4.

    Citat slut

    Tilføjet dagbogsindlæg fra din hjemmeside, der tyder på at du ikke er rask som du påstår.
  • Nej, Tulle, der er vist ikke nogen grund til at holde live i denne tråd. Den er negativ, ufrugtbar og ikke konstruktiv.
    Jeg vil ikke ind i forsvar og forklaringer overfor dig. Du forstår ikke, du vil ikke forstå, du kan ikke forstå - og jeg vil ikke bruge tid og energi på at forklare dig noget, du ikke har grundlaget for at kunne forstå.

    Men det virker som om, at det provokerer dig ret meget, at jeg ikke går i forsvar?
    Jeg synes faktisk, at det er ret interessant, at du hellere vil forsvare min far, som du intet kender til, end du vil tro på mig. Jeg må altså hellere være skør eller fuld af løgn, end du vil tænke tanken, at det kan være sandt, det jeg skriver. Det siger faktisk en hel del mere om dig end om mig. Hvad er du bange for? Kan du slet ikke forholde dig til, at verden måske ikke er kun er sort/hvid? Bliver verden utryg og uigennemskuelig at forholde sig til for dig, hvis du åbner for muligheden, at det er sandt, det jeg skriver? Bliver du utryg og bange ved tanken om, at sindet måske indeholder så meget mere, end man bevidst er klar over? Er du bange for, hvad du selv gemmer på af gamle hemmeligheder? Bærer du selv rundt på gammel smerte, du ikke tør konfrontere? Er det derfor, det generer dig så meget, at jeg konfronterer min? Fordi det sætter dig i kontakt med din egen?

    Hvis du vil have en seriøs debat, så læs noget om incest og de psykiske mekanismer bag fortrængninger. Jeg kan bl.a. anbefale bogen 'Familier med sexuelt misbrug af børn' af Eva Hildebrandt. Derudover er der mange andre gode bøger til rådighed. Også 'Helbredelse af traumer' af Peter Levine er god at få forstand af. Han er ekspert i traumehealing og ved, hvordan sindet reagerer på traumatisering.

    Og så lige en sidste kommentar: Nu er jeg (som du måske har opdaget) ikke så let at skræmme væk. Men havde jeg været mere frygtsom, så havde du da fået skræmt mig til tavshed med dine mistroiske indlæg. Du vil jo gerne selv have en debat med liv i, men er du klar over, at du faktisk kan skræmme mange væk på denne måde, fordi de frygter din kontrol og dine angreb?


    Hilsen Helene
  • http://psyx.dk/genmind01.htm

    Læste du dette link Helene?
    Du Skrev:

    Nej, Tulle, der er vist ikke nogen grund til at holde live i denne tråd. Den er negativ, ufrugtbar og ikke konstruktiv.

    Svar:
    Det kommer jo an på, med hvike øjne man ser med.

    Hvis nu jeg kan forhindre andre lader sig hypnotiserer - og derved får et forvrænget billede af sin barndom, så har det ikke været forgæves.

    Du skrev:
    Jeg vil ikke ind i forsvar og forklaringer overfor dig. Du forstår ikke, du vil ikke forstå, du kan ikke forstå - og jeg vil ikke bruge tid og energi på at forklare dig noget, du ikke har grundlaget for at kunne forstå
    Svar:

    Og hvad kender du til mit " grundlag" ?

    Det kender du INTET til Helene!

    Du skrev:
    Men det virker som om, at det provokerer dig ret meget, at jeg ikke går i forsvar?

    Svar:
    Gør du ikke det :O

    Du skrev:
    Jeg synes faktisk, at det er ret interessant, at du hellere vil forsvare min far, som du intet kender til, end du vil tro på mig. Jeg må altså hellere være skør eller fuld af løgn, end du vil tænke tanken, at det kan være sandt, det jeg skriver.

    Svar:
    Jeg har set mange "skøre" mennesker - efter de har lagt deres liv i en alternatv behandlers hænder.

    Men jeg har også set, hvordan de er blevet frie IGEN.
    Du skrev:
    Det siger faktisk en hel del mere om dig end om mig. Hvad er du bange for? Kan du slet ikke forholde dig til, at verden måske ikke er kun er sort/hvid?

    Svar:
    Hvor ser du, jeg skriver jeg er bange?

    Jeg må desværre erkende at der er en okkult verden, som har bedraget mange mennesker, det er min triste erfaring - jeg kender også nogle af dem, der tager sig af ofrene, når det er gået galt, og det hele bare bliver for meget.

    Du skrev:
    Bliver verden utryg og uigennemskuelig at forholde sig til for dig, hvis du åbner for muligheden, at det er sandt, det jeg skriver? Bliver du utryg og bange ved tanken om, at sindet måske indeholder så meget mere, end man bevidst er klar over? Er du bange for, hvad du selv gemmer på af gamle hemmeligheder? Bærer du selv rundt på gammel smerte, du ikke tør konfrontere? Er det derfor, det generer dig så meget, at jeg konfronterer min? Fordi det sætter dig i kontakt med din egen?

    Svar:
    Nu løber din fatasi af med dig..:(

    Du skrev:
    Hvis du vil have en seriøs debat, så læs noget om incest og de psykiske mekanismer bag fortrængninger. Jeg kan bl.a. anbefale bogen 'Familier med sexuelt misbrug af børn' af Eva Hildebrandt. Derudover er der mange andre gode bøger til rådighed. Også 'Helbredelse af traumer' af Peter Levine er god at få forstand af. Han er ekspert i traumehealing og ved, hvordan sindet reagerer på traumatisering.

    Svar:
    Du kan jo begynde at læse linket ;)

    Du skrev:
    Og så lige en sidste kommentar: Nu er jeg (som du måske har opdaget) ikke så let at skræmme væk. Men havde jeg været mere frygtsom, så havde du da fået skræmt mig til tavshed med dine mistroiske indlæg. Du vil jo gerne selv have en debat med liv i, men er du klar over, at du faktisk kan skræmme mange væk på denne måde, fordi de frygter din kontrol og dine angreb?

    Svar:
    For hver og een jeg får skræmt væk fra, at lægge sit kostbare liv, i en healer/clairvoyants/hypnotisørs o.s.v. hænder - så har jeg gjort dagens gode gerning.

    Og dette er et DEBATFORUM - ikke et sted for reklamer.
    Ikke at jeg har noget imod din reklame, men du kan ikke forlange den skal stå alene - uden kritik.

    Jeg linker også, men er parat til at debatere udfra linkene.
  • NEW AGE
    Antallet af new age-ofre stiger
    af Dorte Remar


    Lagt på nettet
    1998

    Sidst opdateret
    08. October 2004

    Præster og psykiatere får et stigende antal henvendelser fra mennesker, der har været i kontakt med det okkulte new age

    - Manglen på etik i new age er et stort problem. Meget bærer præg af, at man ved bedre og derfor ikke behøver at tage almene hensyn. Det var det, der fik mig til at hoppe af, siger Michael Jahn, der i otte år af sit liv var dybt engageret i new age og underviste i dybdepsykologi og selvudvikling. Nu studerer han teologi og er formand for IKON-Danmark, der er informations- og samtaleforum for kristendom og ny religiøsitet, og redaktør af foreningens blad.

    Spørgsmålet om der findes en etisk ansvarlighed og kvalitetsbevidsthed i den alternative new age-verden er aktuelt i en tid, hvor folkekirkens præster får et stigende antal henvendelser fra mennesker, der er i psykisk og fysisk nød efter kontakten med det okkulte new age-miljø. På side 5 i dagens avis fortæller den 41-årige Karin Nielsen om sin vej ud af new age-religiøsiteten.

    Også det etablerede psykiatriske behandlingssystem møder en række patienter, der lider af skadevirkninger som følge af alternativ behandling baseret på den ny folketro og fænomener som clairvoyance, healing, astrologi og aura-læsning.

    Som sjælesørger og medarbejder i foreningen IKON-København får sognepræst Niels Underbjerg, København ofte henvendelser fra mennesker, der har lidt skibbrud i den okkulte og alternative verden. Han har op til fem-seks af denne type samtaler om ugen og må på grund af mangel på tid afvise to ud af tre, der henvender sig.

    - Det er mennesker, der er kommet i klemme og er i eksistentiel nød. De har søgt ind i en religiøs sammenhæng, der proklamerer identitet. Men de opdager så, at frem for at få det, bliver den smule, de har, pillet fra dem.

    De søger hjælp, fordi de er i fysisk og psykisk nød. Den religiøse dimension kan have fremprovokeret en virkelighedsopfattelse, som næsten føles skizofren. Præsten er den sidste udvej, for selvom psykologer og psykiatere er knalddygtige til mange ting, er de ofte dårlige til det religiøse, siger Niels Underbjerg.

    Opblæsthed

    De sygehistorier, som folk fortæller efter mødet med det alternative, er svære at forstå, hvis man ikke kender til deres baggrund, mener Michael Jahn.

    - Men der er ingen tvivl om, at det er mangel på almindelig medmenneskelig indsigt, når en clairvoyant for eksempel fortæller folk, at de ikke bliver ret gamle, eller at der render fjendtlige ånder rundt i deres lejlighed.

    - Et af de største problemer indenfor new age er, at du er din egen højeste dommer og mester. Etikken er funderet på loven om karma og reinkarnation, som handler om, at mennesket er på vej til at udvikle en højere grad af bevidsthed, i realiteten mod guddommelighed. Og nogle mener så, at de er nået længere og kan se noget, vi andre ikke kan se. Jeg kalder det en herrefolksmentalitet.

    - Det kan man også opleve fra kristen side, så derfor bør kritikken rettes begge veje. Men humlen i det er, at i det øjeblik kristne er intolerante overfor andre mennesker, er vi det i modstrid med, hvad Jesus har fortalt os. Når en healer gør noget lignende, sker det udfra en new age-filosofi om, at personen ikke ved bedre, og gjorde han eller hun det, ville det blive accepteret.

    Pensioneret overlæge i psykiatri, Mogens Jacobsen, har i 20 år studeret parapsykiske fænomener som clairvoyance, astrologi og helbredelsesmetoder af magisk art. Han er nu i gang med at undersøge den til tider skadelige virkning, som clairvoyanter og astrologer kan have på dem, han betegner som letkøbte ofre.

    - Jeg har de sidste år, jeg fungerede som overlæge i psykiatri, bemærket, at antallet af henvendelser fra mennesker, der har haft dårlige oplevelser med alternativ behandling, var stigende. Det er ikke grunden til, at de henvender sig, men det dukker op henad vejen. Jeg vil tro, at mange begynder med at henvende sig til en præst og ikke en psykiater, fordi det i første omgang er et trosspørgsmål.

    - Som psykiater har jeg mødt ret mange mennesker, der var blevet slået temmelig skæve af det her halløj. Det har forarget og gjort mig ked af det, og jeg har derfor undersøgt markedet og læst en masse bøger. Det største problem for psykisk skrøbelige mennesker eller mennesker, der har en psykisk lidelse eller er psykotiske, er, at de har svært ved at skelne virkelighed fra fantasi. Men det, de gør i den alternative verden, er at bruge magisk tænkning, hvor virkelighed og fantasi bliver forvekslet. Og på den måde skubber disse terapeuter den hældende vogn lidt længere ud i grøften, fortæller Mogens Jacobsen.

    Overlæge Jørgen Due Madsen, Psykiatrisk Afdeling i Hillerød, understreger, at der ingen forskning er på området, og at der ikke er lavet en talmæssig opgørelse over antallet af psykiatriske indlæggelser som følge af alternativ behandling.

    - Alligevel kan man godt have en formodning om, at nogle får psykiske problemer og symptomer ved kontakten til nyreligiøse og okkulte miljøer, og at der er en stigning i antallet af disse tilfælde. Men samtidig må man jo også sige, at de miljøer har en tiltrækning på mennesker, der er ustabile eller har skader i forvejen.

    - Generelt mener jeg, at når man som i det alternative behandlingsmiljø og i de nyreligiøse miljøer arbejder med meget stærke virkemidler, så må etikken også skærpes. Jo skarpere en kniv er, jo mere kræves der af en kirurg. Og jo stærkere virkemidler, jo mere må der kræves af faglighed og ikke mindst etik. Men ofte er det sådan, at meget i den nyreligiøse verden ledes af autoritære "profetskikkelser", som er helligt enøjede og uden selvkritik, siger Jørgen Due Madsen.

    Blandt behandlere og clairvoyanter i den alternative verden findes en række uskrevne etiske regler: Fortæl aldrig om død. Pres ikke folk til noget, de ikke har lyst til, Og behandl aldrig folk, der ikke har bedt om det.

    Det understreger Steen Landsy, der har arbejdet i den alternative branche i 30 år. Han er stifter og formand for foreningen Nyt Aspekt og chefredaktør på bladet af samme navn.

    - Når folk overtræder disse regler, er det fordi, de ikke kender folk godt nok, eller fordi de er overivrige. Man kan ikke tillade sig at gribe ind eller rådgive uden at blive bedt om det. Det er en etisk kodeks, der er utrolig vigtig, og en af de helt elementære ting, man lærer som behandler.

    - De overivrige er mennesker, der utrolig gerne vil gøre noget godt, og det berettiger dem så til at gøre noget, de ikke er blevet bedt om. Det må komme an på motivet, hvordan vi skal dømme det. Mennesker er ikke på samme forståelsesniveau og kan komme ud i noget, de ikke har styr på. Det kan ske for alle, men det er uheldigt.

    - Jeg skønner, at 80-90 procent af behandlerne i den alternative verden, fungerer på et etisk grundlag. Og det er faktisk sådan, at Danmark er så lille et land, at en behandler ikke gennem længere tid kan gøre uhensigtsmæssige ting, uden at der går rygter om, at vedkommende har roterende fis i kasketten. Det skal ikke opfattes som et forsvar, men som en konstatering. Man kan jo ikke autorisere området, for hvordan skulle man gøre det, spørger Steen Landsy retorisk.

    Ingen kontrol

    Måske kunne man fra politisk side kigge nærmere på kvaksalveri-loven og tindersøge, om der er behov for justeringer i forhold til det alternative behandler-marked. Man kunne måske også stille krav om dokumente- rede kundskaber af dem, der nedsætter sig som alternative behandlere.

    Det foreslår den svenske religionshistoriker Olav Hammer, Lunds Universitet. Han er forfatter til bogen "På jagt efter helheden. new age. En ny folketro?", der udkom på dansk sidste år.

    - Jeg tror, at den alternative verdens vækst har været så hurtig, at det er kommet bag på samfundet. Noget, der for 10 år siden var en lille subkultur, er pludselig vokset til en massebevægelse. Men nu bør samfundet vågne op og indse, at vi har et stort miljø, der tiltrækker i tusindvis af mennesker. Et miljø, som der ingen kontrol er med, og som har nogle behandlingsformer, der er meget kraftfulde, siger Olav Hammer.

    Kilde:
    Para-nyt 1998 nr. 6
    © 1998 Dorte Remar. Gengives her med forfatterens tilladelse.
  • Spildte Guds ord... både fra din og min side. Jeg må beklage, Tulle, jeg ikke har læst dine links og jeg har kun lige skimmet dine sidste indlæg igennem. Det sluger sgu for meget af min energi og skaber så meget negativt, så jeg orker ikke. Hvorfor skal jeg bruge tid på noget og nogen, der er fyldt med mistro mod mig og min virkelighed. Det har jeg fået så rigeligt af. Desuden kender jeg så udmærket til frygten for falske erindringer (specielt når der er hypnose indblandet). Men det er ikke min frygt, den må du godt beholde for dig selv og så kan du jo prøve at sprede den ud til andre. Mig bider den ikke på længere.

    Du og jeg kan ikke kommunikere med hinanden for vi har ingen fællesnævnere og der er ingen mulighed for ægte dialog.
    Så tag du det bare som om, du har vundet denne 'kamp' - hvad det vel er for dig. Hvis nogen lader sig 'omvende' eller skræmme af dig, så de ikke går i hypnose eller anden alternativ behandling, så ville det nok alligevel ikke være den rigtige behandlingsmetode for dem.

    Denne tråd er for mit vedkommende slut nu.

    P.S.: Tulle, du opnår formentligt det modsatte af din hensigt: Du skaber meget interesse for min hjemmeside på denne måde. Jeg kan se på statistikken, at der er rigtigt mange der har klikket sig ind på min side via angstdebatten her efter vores lille diskussion er startet.


    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.