Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

piercing

Redigeret 2 april, 2014, 14:31 i Teenagere
Gorlubb Piercing

Jeg henvender mig hermed i stor irritation, idet vi i går vendte hjem med grædende datter på 13 år, som endte med at få en ubehagelig oplevelse hos Jack Gorlubb piercing fredag eftermiddag.
Hans atitude var ubehagelig. Syntes vi talte for meget, hvilket han i stor grad selv lagde op til ved selv at fortælle om diverse fra sit privatliv. Råber oven i købet på et tidspunkt "så se dog
i spejlet", samt diverse andre ubehagelige hårde udtalelser.Det er muligt han syntes, at 3 kvinder var for meget i et rum, men måske kunne det siges på en mere behagelig måde, men nej det ender med, at Jack forlader os ude i butikken med ordene
"nu kan jeg altså ikke klare mere, vil du tage over" til en anden ekspedient, idet min datter siger "Hvad" måske en gang for meget.
Muligt vi talte for meget, hvilket han jo selv gjorde og hvilket måske fra vores side var grundet nervøsitet, idet vi aldrig har været i en
piercingbutik før. På hjemmesiden står ordene "venlig, rolig og kyndig, opmærksom piercer, at blive ordentligt informeret om helings processen, fortsat at have adgang til sin piercer.
Ja det var ikke vores oplevelse. Skal samtidig nævne, at vores datter ikke tør komme igen til
"efterregulering" eller hvad det nu var, man skulle efter 4-6 uger, for det var vi faktisk ikke i stand til at huske efter dette besøg med "nervøsitet siddende helt ud i fingerspidserne".
Hilsen
Jannie Sørensen, mor til Katharina
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Noget forvirret?? Er ikke helt klar over, hvad det handler om.
    Jo, jeg kan læse så meget, at det handler om en dårlig oplevelse, men handler det også om, at en 13-årig er blevet piercet?
    Hvorfor i alverden skal en 13-årig det?
    Det vil jeg da et eller andet sted meget hellere diskutere.
    Det fremgår at ingen af jer har været et sådan sted før - og det udsætter man så uden videre en 13-årig for? Hvor er det barn blevet piercet?
    Har jeg misforstået noget fuldstændigt??
  • Indstillinger
    Præcis min reaktion. Jeg var chokeret da jeg læste indlægget; ikke så meget over piercerens opførsel; men over at I overhovedet befandt Jer I dén butik!
  • Indstillinger
    Til Jannie Sørensen Jeg har læst dit indlæg om Gorlupp piercing og kan slet ikke genkende den opførelse du beskriver. Jack er en topprofessionel piercer. Det er meget vigtigt for ham, at hans kunder får den rigtige information. Den bedste vi har i landet. Jeg kan godt forstå hvis du er nervøs. Når din datter skal have lavet en piercing og har stillet en masse spørgsmål. Men når Jack arbejder, så vil han have arbejdsro til det. Så hjælper det jo ikke at man står og pladder løs, som en anden pladespiller. Nu kender jeg Jack ret godt, da jeg er kommet i hans butik flere gang, for at få lavet noget. Han er venlig og i mødekommen og har meget fokus på kunden. Så mon ikke han har sagt til dig på en pæn måde at forlade lokalet. Da 3 kvinder som kværner løs i hans lille lokale, nok har været 2 for mange. Men kan forstille mig, at du ikke har hørt efter. Hvad han har sagt til dig og på hvilke måde det er sagt på. Der er jo visse mennesker som skal have det ind med en skovl. Som jeg læser din kritik er den ikke særlig saglig. Men handler mere på det personlige plan. For at sige det groft, så du er måske en af de få mennesker, som har fået ham til at pisse helt af. Tror godt du kan sende din datter til et tjek, men måske skulle du lade hende gå med en veninde. Og selv blive hjemme. En meget glad og tilfreds kunde hos Jack Rubini.
  • Indstillinger
    Må også indrømme, at jeg heller ikke forstår indlægget.

    Jeg blev selv piercet ( i navlen) for nogle år siden. Men det første jeg gjorde var at undersøge de forskellige steder. Jeg forhørte mig lidt hos nogle af mine veninder og bekendte. Fik anbefalet en rigtig god piercer hvor hygiejnen var i top. Jeg kom selvfølgelig først ind og snakkede lidt med ham om priser og lidt om hvordan det hele skulle forgår (fik allerede der et positivt indtryk af ham)

    Han var simpel hen så sød, gav mig nogle gode produkter som jeg kunne pleje min piercing med de første pr uger, og gav en god vejledning om hvordan jeg evt skulle vaske området når jeg var i bad.

    Det er altså rigtig vigtigt at få nogle gode oplysninger om vedkommende. Kan ikke forstille mig at man bare finder en piercer, gå ind og få lavet en piercing på 5 min.

    Har aldrig haft nogle problemer med hverken betændelse, smerter eller lign.
  • Indstillinger
    Jeg må 100% tilslutte mig de indlæg om, hvad en pige på 13 år skal i en piercingbutik. At hun ønsker sig en piercing mere end noget andet i verden er normalt for piger i puberteten, men som forældre burde man være nået skridtet videre. Som 13 årige er man endnu mere barn end voksen - og børn og piercinger hører nu engang ikke sammen!
    Der kommer en dag hvor man selv kan bestemme, og er en piercing stadig interessant når man fylder 18, kan man jo frit vælge at få det gjort.

    Muligt nok at denne Jack ved noget om hygiejne og piercinger. Men hvis han vil højne seriøsiteten kunne han med fordel indføre nogle forretningsetiske principper, der f.eks gik på at han kun piercer voksne. Han har sikkert loven på sin side, men jeg er sikker på, at han ville vinde stor respekt på en klar holdning omkring ikke at pierce børn under 18, selvom det koster et par kunder nu og da. Hovedparten af hans kunder er garanteret voksne og ikke børn med hovedløse forældre.
  • Indstillinger
    En pige på 13 kan godt få lavet huller i ørene hos en pierser. Skal vi ikke gå ud fra at det er sådan landet ligger, tror ikke på at Gorlubb Piercing ligger navn til en anden form for piercing. Slet ikke på en 13årige.

    Jeg fik også lavet huller i ørene da jeg var 13 år. og hold op hvor jeg tudede bagefter. Det gjorde sgu da ondt.

    Hvis Jack har smidt dig ud af hans butik. så har du godt nok været rigtig pain in the ass for ham.


    Det jeg så ikke helt kan forstå er. hvorfor Den mor ligger hendes stakkels datters oplevelse ud på nettet med navn på sig selv og hendes datter.
    Det er da pinligt for den stakkels pige, tænk på hendes venner.

    Med hensyn til selve Jack Rubini, så er han the best you can get for piercing.

    Jeg har venner i Norge og Sverige som kommer gladelig til ham for at blive piercet af The King off Piercing.

    Så kære lille mor til 13 årige, tænk dig om næste gang du Ydmyger din datter.
  • Indstillinger
    Hej Jannie.

    Dit indlæg er lidt halvgammelt, men jeg vil alligevel tillade mig at svare på det, da jeg ikke synes, at det er retfærdigt overfor pierceren, at du hænger ham ud på Internettet uden mulighed for at forsvare sig.

    Og når vi nu ER ved det, så er det netop det faktum, at du råber højt herinde på Netdoktor - og de andre steder på nettet, hvor jeg har set dit indlæg om Gorlubb piercing - som blot bekræfter mig i, at du overhovedet ikke har sans for noget som helst. Hvis du mente noget alvorligt med din klage, og rent faktisk syntes, at du var blevet behandlet dårligt, så burde du have henvendt dig til dem, som du følte dig uretfærdigt behandlet af, og taget diskussionen dér. Givet dem muligheden for evt. at beklage eller på en eller anden måde udrede handlingsforløbet, så alle parter kan være tilfredse.

    At gå ud med store armbevægelser og svine vedkommende til både til højre og venstre med det ene formål at hænge ham ud og gøre ham upopulær, er da ca. ligeså umodent og tåbeligt som din opførsel var i Gorlubb Piercing den dag, hvor din datter blev piercet.

    Og det tillader jeg mig at sige, fordi jeg selv var til stede i Gorlubb Piercing den dag. Du opførte dig absolut ikke anstændigt og du havde tydeligvis ikke forberedt din datter på, hvad hun gik ind til. Det var ikke kun Jack, som fik nok af dig - de øvrige ansatte OG kunder fandt din opførsel ligeså anstødelig, med valgte ikke at kommentere yderligere - udelukkende for fredens skyld.
    Det er dog fuldkommen i orden hvis ejeren af butikken vælger at sætte grænser for, hvad han vil finde sig i at høre på i sin egen butik, og i samme forbindelse beder Jer om at skrue ned for lydniveauet.

    At blive piercet skal foregå lige så rent, roligt og ordentligt som hos lægen, og når I skaber så meget uro i så lille en butik, bliver de øvrige kunder ligeledes utrygge ved situationen.

    Det er utrolig nemt for dig at komme med anklager på Internettet, hvor den udsatte end ikke kan forsvare sig. Men det var måske lidt mere fornuftigt - og anstændigt - af dig at tage tyren ved hornene i stedet for at løbe med barnligt sladder.
  • Indstillinger
    jeg syndes over hovedet ikke der er noget galt med hun er 13.. og får lavet pircing.. jeg hva selv 12 da jeg fik lavet snakebites (to pircinger i hver sin side i læben) og jeg er 14 nu.. så det er der ikke noget galt med!
  • Indstillinger
    Hey, jeg er selv 13 år og jeg kan sagtens indrømme, at mange af Jeres indlæg om at børn og piercinger ikke passer sammen irriterer mig. Det er præcis mens man er cirka 15 år at man skal have en piercing! Jeg kan godt forestille mig at piger på min alder er flove over deres krop, men en piercing kan selvfølgelig booste ens selvtillid! Og desuden, hvorfor ikke pynte på sin krop som 15-årig hvor man endnu ikke har fået appelsinhud og bildæk?
    Jeg er superglad for mine huller i ørerne, hvilket jeg fik da jeg var 3 år gammel. Dengang var jeg ikke så bevidst=det gjorde ikke så ondt. Min mor har sagt at jeg ikke engang begyndte at græde. Idag har jeg 2 huller mere, og jeg er glad for alle mine piercinger!
  • Indstillinger
    Jeg forstår heller ikke hvorfor man går ind til en for at få en Piercing til sin datter på 13. og slet ikke hvis hun har en masse spørgsmål og ikke helt er klar på hvad der skal ske, og hun efterfølgende overvejer ikke at tage tilbage for at få det tjekket, synes det er uansvarligt af dig som mor.

    Det lyder som om din datter ikke er klar på at få lavet en piercing
Log in eller Registrér for at kommentere.