Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

?? til smerteklinik

Redigeret 21 december, 2008, 14:07 i Kroniske smerter
Håber nogle vil dele erfaringer

Jeg har endometriose og har daglige smerter. Jeg kan godt smerterdækkes ved de piller jeg får hos min læge - men jeg bliver ør af dem. Vi kan ikke rigtig finde andet, der har samme gode virkning.

Jeg er blevet forslået at undersøge omkring Smerteklinik af en god veninde. Er der nogle af jer, der har erfaringer indenfor dette - og hvilken hjælp fåes på en sådanne klinik ??

GitteB
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    http://www.vejlefjord-smertecenter.dk/F ... r-121.aspx

    Du kan måske få nogle oplysninger her? Jeg kender ikke selv til det, men denne side virker fornuftig, du kunne måske ringe og høre om de kan fortælle mere?
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar. Der lyder som en rigtig god klinik. Jeg vil kigge på deres hjemmeside og jeg ringer sikkert også til dem, for at høre om de har kendskab til en klínik i nærheden af mig.

    GitteB
  • Indstillinger
    Dejligt du kunne bruge rådet - ellers tag selv fat i Google, det var sådan set bare det jeg gjorde :-)

    Held og lykke med det hele!
  • Indstillinger
    Hej Gitte.

    Jeg har en spondylolistese og har været tilknyttet en smerteklinik i knap 1 1/2 år nu.
    Mht hvilken hjælp de yder, så har de jo en meget stor viden indenfor medicinpræparater og deres sammensætning.
    Alt efter hvor du befinder dig mht smerterne, er der også tilknyttet sygeplejersker, psykologer og evt. terapigrupper som du kan drage nytte af.
    Der er dog meget stor ventetid til de offentlige smerteklinikker.
    Den eneste måde du kan komme til en af disse er gennem henvisning fra din egen læge.

    Mvh Jakle
  • Indstillinger
    Jakle - tak for dit svar.

    Jeg ved at der er lang ventetid på at komme på smerteklinik. Jeg synes godt at jeg kan overskue en lang ventetid - 2 år eller mere - når jeg tænkter at jeg kun er 33 år og skal leve med mine smerter resten af livet.

    GitteB
  • Indstillinger
    Smerteklinik er guld værd - men du skal finde den rigtige!!!

    Jeg er i dag 29 år og tilses kun én gang om året på Tværfagligt Smertecenter på Herlev. Men da mit smertetraume brød ud, var jeg 16 år.

    Jeg kom til den helt rigtige smerteklinik - nemlig på Herlev Sygehus. Udover at diagnostisere og behandle smerterne, så havde jeg enorm stor glæde af en smertepsykolog, som jeg gik ved i 3 år og som i dag har gjort mit liv til et smukt liv, selvom jeg har kroniske smerter.

    Se dig godt for. På trods af ventetiden, så er det guld værd.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Men jeg synes umiddelbart at det er svært at finde den rigtige klinik, når jeg intet ved om det. Må jo bare stole på at min læge henviser mig til den rette.

    Tror jeg vil bestille tid hos min læge og tage en snak med ham.

    GitteB
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Men jeg synes umiddelbart at det er svært at finde den rigtige klinik, når jeg intet ved om det. Må jo bare stole på at min læge henviser mig til den rette.

    Tror jeg vil bestille tid hos min læge og tage en snak med ham.

    GitteB
  • Indstillinger
    Hej Gitte

    Jeg har erfaring med smerteklinikken i Køge...Mon ikke de alle sammen er ens!

    På smerteklinikken var de SÅ søde.
    Her blev jeg behandlet med respekt og som kronisk smertepatient.
    På INTET tidspunkt blev der stillet spørgsmålstegn ved, om smerterne var rigtige eller om hysteri kunne være årsag.
    Nej, jeg VAR smertepatient.

    Min sygehistorie blev gennemgået og de fortalte mig om deres erfaringer

    Jeg fik bl.a. at vide, at
    -jeg aldrig ville blive smertefri, men de kunne afhjælpe smertene.

    - 25% af deres patienter desværre var umulige at hjælpe

    Forløbet varede op til ca. 1 år, hvor jeg jævnligt var på klinikken, hvor fremskridt/tilbageskridt blev gennemgået.
    Hvor medicinering blev justret eller et produkt blev erstattet af nyt indtil bedst mulig medicinsammensætning var nået.

    De ønskede absolut at gøre alt i deres magt for at hjælpe mig.

    Desværre endte jeg i den gruppe af 25%, som ikke kunne hjælpes, men de fandt dog den bedste løsning for en medicinsammensætning og dosis, som de kunne,på det tidspunkt.

    Herefter overtog min læge, i samråd med Smerteklinikken, receptskrivningen, men jeg fik at vide, at jeg altid kunne kontakte dem for spg. og evt. blive henvist igen.


    Du skal så absolut være positiv, forvente, at de vil gøre alt de kan for dig.
    Bedst af alt er, at de ikke vil stille spørgsmålstegn ved dine smerter og de er forstående og hjælpsomme.

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Hej gitte1

    Du villle tale med din læge om henvisning til smerteklinik.

    fik du gjort det og til hvilkenn blev du henvist?

    Jeg håber at du fik din henvisning og at du ikke skal vente for længe.

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.