Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bløder efter/under sex

2

Kommentarer

• Hej,
    Jeg er lige begyndt at have sex. Jeg har fast kæreste og vi har haft sex 4 gange. Jeg er ret urolig fordi jeg begyndte at bløde sidste gang vi havde sex. Er det normalt?
    Jeg blødte meget lidt første gang vi havde sex, og har ikke blødt de andre gange. Jeg bløder også lidt når han bare har sine fingre oppe i mig. Er det noget jeg skal vær urolig for?
    Håber meget i kan hjælpe mig!
  • Først og fremmest skal du være ophidset og våd før I trænger ind i din skede. Samtidig kan I kan prøve at bruge lidt glidecreme både når det er jeres fingre og hans pik der er oppe i dig.

Du skulle måske også lige tage et kik på hans fingre. Måske han trænger til en tur med din neglefil så han ikke river dig :)

Men nej; du skal ikke være bekymret.
  • Hej!
    Jeg har et lille problem jeg håber nogen kan svarer på eller hjælpe mig med.
    Når jeg har fået en orgasme (alene) og når jeg går på toilettet for at tørre mig, så er der en lille smule blod i "slimet". Det er ikke meget overhovedet, jeg er bare nervøs. Nogen siger det er sarte slimhinder på nettet og andre siger noget helt andet.
    Tænkte på om nogen har oplevet det samme? - Og har i fundet en løsning?
    Please help!

Mvh

Smukkeren :-)
  • Hej med jer :-)

Håber også i kan svare på mit spørgsmål.

Jeg har i et år haft fast kæreste på, vi har sex næsten hver dag. Det er ikke særlig tit vi springer en dag over.
    Jeg er på p-piller og derfor valgte jeg at holde pause med min menstruation to gange. Da jeg så er over ved min menstruation igen, begynder vi igen og ha sex som vi plejer.
    Men denne gang gør det ondt når hans pik er på vej op i mig, under sexen gør det ikke rigtig ondt. Men når vi er færdige begynder det at gøre lidt ondt igen. De to sidste gange hvor jeg er gået på toilet efter sex, er jeg begyndt at bløde.

Er der nogen der kan svare mig på om det er noget som skal trekkes eller om det er helt normalt? Tak på forhånd :-)
  • Hej med jer!

- Jeg har lige et spørgsmål. Jeg havde sex (aller første gang) med min kæreste for en måned siden, og der blødte jeg rigtig meget, så jeg blev nødt til at gå med blind 7 dage efter. Jeg har ikke dyrket sex lige siden, for kan det passe at man bløder igen efter anden gang?

- Hilsen Anonym, jeg håber i kan svare på mit spørgsmål ;)
  • Hej!! jeg har et dilemma/problem. Jeg har været sexuelt aktiv i et og et halvt år nu, jeg har været sammen med min kæreste i lidt over et halvt år, og vi dyrker self. sex. Jeg har aldrig før haft problemer med blødninger under sex, men jeg har nu tre gange oplevet af jeg begynder at bløde (ikke særlig meget, men lidt) under sex (også bare hvis der gives finger) og dagen efter kan der godt forkomme en smule blod i mit udflød. Jeg har det meget dårligt med det, og syntes ikke det er specielt fedt. Min kæreste er sådan set lidt ligeglad under samleje men er lidt bekymret for at han gør noget galt. Jeg selv er bare bage for at der er noget galt med mig. Normalt kan jeg snakke med mine forældre om det meste, men jeg har meget svært ved at skulle snakke med dem om mit sexuelle liv, selv min kæreste har jeg haft det svært ved at snakke med. Jeg har heller ikke specielt lyst til at gå til min læge, da jeg syntes det er yderst pinligt. Kan du ikke hjælpe mig? er der noget galt med mig eller er det normalt? behøver jeg gå til lægen med det eller går det over? Håber virkelig at I kan hjælpe mig.
  • Jeg havde for et par dage siden sex med min kæreste, hvor det blev rimelig hedt. - Det skal siges at jeg aldrig har prøvet så stor en seksuel ophidselse før. Men mens vi havde sex, begyndte jeg at bløde lidt. Jeg burde først få min menstruation, om 1½ uge, og blodet var ikke af samme slags som min menstruationsblod. Men 10 minutter efter alt det seksuelle var forbi, var alt som det plejede. Dagen efter havde vi så sex igen, og jeg blødte igen! Bløder kun når jeg bliver seksuelt ophidset, ellers er alt som normalt.
    Er der andre der har prøvet lignende? Kan det være noget med hormonerne ved en seksuel ophidselse, der gør at jeg bløder?
  • Du burde lige få et tjek hos en gynækolog. Sådan for en sikkerheds skyld. Du skal ikke bløde.
  • jeg ville høre om der er nogen der er blevet behandlet imod rifter i underlivet - man bliver vidst frosset? er der nogen der kan forklare mig behandlingen, hvordan det foregår og hvad man kan forvente af det?
  • Har selv haft en rift i underlivet, et par gange eller 4.... Riften opstår oftest hvis manden er kommet op i dig, mens du ikke har været helt våd. Riften går over af dig selv efter højest et par uger. Men derfor er det en rigtig god ide, ikke at have samleje i de par uger, da riften bare vil "flåes op" igen, hvis man kan sige det sådan, da såret ikke er helet endnu.
    Har godt hørt om det med at blive frosset i underlivet, men det var vidst mere omkring blødning ved samleje. Derfor skal en rift, ikke tages så alvorligt, at man ligefrem skal fryses til dernede ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.