Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hmmm...

Redigeret 26 september, 2008, 12:07 i Ris og ros til Netdoktor
Har været fraværende på siden i længere tid - har nu forsøgt at kigge lidt med igen, og opdaget, det rent ud sagt er blevet ualmindeligt kedeligt -

Det er Tordenskjolds soldater om og om igen, de samme der skriver indlæg -

De emner, hvor man tidligere kunne få luft - jamen de er gået totalt istå, der er ligesom ikke længere plads -

Om det så skyldes, man ikke længere er anonym - tjaa - jeg ved da, at med de småproblemer jeg har i mit liv - har jeg ikke ligefrem lyst længere til at søge hjælp for .

Nådada, hun er gift med en alkoholiker - hun er overvægtig, problemer med papbørn - familien - jamen sikken da en, og man er allerede sat i bås.

Må nok erkende, at Netdoktor, som engang var en sjov og underholdende side er blevet meget lidt sjov og meget lidt underholdende - og ydermere, ingen tør længere blotte sig

Mange hilsner fra en gammel bruger af systemet - og en ny eksbruger
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er jo den første til selv at gøre noget ved det.
    Du skriver en trådstart, og du får svar, men du REAGERER IKKE !

    Vi har faktisk en tråd i Åben debat for kvinder, der handler om almindelig høflighed - at besvare de indlæg man får på sine spørgsmål.

    Jeg vil da gerne finde den til dig.

    Men se lige her først :

    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... highlight=


    Og læs så tråden om høflighed her:

    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... 17943&f=84
  • Indstillinger
    Hej Elisabeth.

    Jeg vil bare sige er jeg er 100 % enig med dig og som du skriver - kunne jeg heller ikke finde på at blotte mig.

    Det har jeg allerede gjort alt for meget. Desværre!

    Det vil mange nok være uenig med mig i - eftersom jeg faktisk har skrevet mange indlæg og også forsøgt mig med nye emner.

    Enten dur' jeg ikke til at finde emner, der har andres interesse eller ....ja, hvad.....

    Synes det er helt tydeligt, at mange er tilbageholdende og i særdeleshed når det drejer sig om peronlige problemer og psykiske problemer af enhver art.

    Ja Netdoktor var engang et sted, hvor der var masser af liv og debat, men ikke længere.

    Ok - før var der også et hav af uforskammede indlæg, som nu er væk, men er det hele - stort set ikke væk efterhånden?

    Ikke at jeg skal "kloge" i noget som jeg ikke har forstand på, men skulle det virkelig være så svært, at fjerne indlæg - der kun har til formål at chikanere andre. - Her tænker jeg på debatterne, som de var i den gamle form.

    Ser Netdoktor selv indsætter emner, som egentlig er gode. Jeg formoder, de gør det, i håb om at få gang i debatterne.

    Ser - at de fleste af deres indsatte emner - heller ikke har den store interesse.

    Har netop under emnet "Åben debat for kvinder", ønsket henvisninger til andre debatsteder med mere liv - hvis det da findes.

    Mange hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Jamen jeg er da også fuldstændig enig. GAB - her sker meget lidt. De debatter jeg kiggede med på (og jo kunne også finde på at deltage i) er helt døde. De består nu af; 'Velkommen til de nye debatter' og et enkelt 'GammeltDebatIndlæg' eller to som ND har hevet frem. Og det er debatter der før var meget liv i, man kunne opdatere sig flere gange dagligt. Ja det var tider :-)

    Jeg kigger stadig forbi en gang i mellem, primært her på Ris og Ros i håb om at ND kommer med en melding om at nu dropper vi log-in. Naivt? Ja, men man har vel lov at håbe.

    Mht chikanerende indlæg pre-log in så kan jeg ikke genkende det som et problem fra de debatter jeg fulgte med i. Jo der kom nogle gange nogle useriøse svar men de fleste var nu kloge nok til at springe disse over og de blev mere eller mindre tiet ihjel. De blev jo først personlige når der var et 'navn' at respondere til, men igen i de fleste tilfælde fik de den respons de var værdige - INGEN. I de få tilfælde hvor den som følte sig trådt over tæerne svarede igen og den så ellers gik der ud af, tja der var de jo ligesom to (eller flere) om det.

    Hvorfor jeg med log-in ikke ønsker at deltage som jeg gjorde før har jeg haft lidt svært ved at sætte ord på. Men denne tråd demonstrere fint en af grundende. Trådstarter lufter sin utilfredshed og wupti får hun en over næsen, 'du har selv...' og 'læs lige her om høflighed'. Se det synes jeg er ubehageligt men måske er jeg bare for nærtagende til at deltage i NDs debatter med log-in.

    Så jeg vil fortsat nøjes med at kigge forbi en gang i mellem - lige indtil jeg glemmer det.
  • Indstillinger
    Visiting skrev: "Mht chikanerende indlæg pre-log in så kan jeg ikke genkende det som et problem fra de debatter jeg fulgte med i."

    Svar:
    Men det kan jeg, for de debatforum blev lukkede/overvåget.

    Her er godt gang i debatterne nu, og ligger nogen stille, så er det da kun et tegn på, at folk er raske, og ikke har brug for at spørge til sygdomme.

    Men du har måske fundet et forum uden log in, det er ellers næsten umuligt i dag.
  • Indstillinger
    Jeg vil bare sige, at jeg er helt enig med både Elisabeth og Visiting.
    De debatter jeg deltog i tidligere, var dels meget aktive og dels var der sjældent problemer med ubehagelige indlæg.

    Mit naive håb er da også, at Netdoktor en dag tager konsekvensen af nedgangen og dropper log-in - velvidende, at det nok er ret urealistisk.

    Om der også er log-in på andre debatter på nettet, synes jeg egentligt ikke er særligt relevant. Det handler om, hvad der fungerer og ikke fungerer her på Netdoktor.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Ja det ER urealistisk Helene, og I kører i samme trædemølle endnu...
    Du skrev:
    "Jeg vil bare sige, at jeg er helt enig med både Elisabeth og Visiting."

    Næ...det vidste vi slet ikke ;)

    I er selv dem der kan ændre på jeres problem - f.eks. ved at besvare de indlæg der kommer til jeres spørgsmål.
  • Indstillinger
    Du har da helt ret, at vi er nogen, der bliver ved med at påpege det, vi anser for at være et problem. Jeg vil ikke lade være med at gøre opmærksom på det, bare fordi det ikke er sandsynligt, det bliver løst. Der sker jo da ialtfald slet ikke noget, hvis man bare tier og samtykker.

    Du vidste, at jeg ville være enig med Elisabeth og Visiting, men måske de ikke vidste det. Det plejer ikke at være så ringe at få lidt opbakning, så man ved, at man er flere med samme holdning.

    Jeg mener ikke, det er sandt, at vi er dem, der selv kan ændre på vores problem. Nogle få mennesker kan ikke gøre en død debat levende. Jeg er vist mere end rigeligt aktiv på de debatter, jeg skriver i.
    Det er jo slet, slet ikke som før log-in. Dengang var der op til flere nye indlæg dagligt, nu kan der gå mange dage imellem. Dengang udviklede det sig til en debat, hvor flere personer svarede og en gammel tråd kunne blive taget op igen længe efter. Nu har det mere karakter af en brevkasse, hvor der er ét spørgsmål og så kommer der måske ét svar og så er tråden død. Det har intet med debat at gøre i mine øjne.
    Måske er der kommet mere gang i de debatter du følger og det er da herligt men altså ikke generelt. Som du måske har set, så er der faktisk mange, der har skrevet herinde, at de ikke kunne drømme om at skrive om personlige og personfølsomme emner efter log-in. Hvilket vil sige, at det er de debatter, jeg er aktiv i, folk holder sig væk fra.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Helene du skrev: "Dengang udviklede det sig til en debat, hvor flere personer svarede"

    Ja sådan kunne det se ud - men der var måske kun 3-4 stykker - uden log in er alt jo muligt.

    Vi må følge med tiden, og det er hvad Netdoktor gør, så må de der ikke ved stå ved hvad de skriver, jo "snakke med sig selv" .. eller naboen.
    Og lad os andre så glæde os over nogen gode seriøse debatter, uden lukning og overvågning, som før.
  • Indstillinger
    Et forsigtigt spørgsmål til dig, Tulle.

    Hvis jeg ikke er helt blind, kan jeg kun få øje på dig, som er så tilfreds og har STORE rosende ord til Netdoktor.


    Hvis du svarer mig - behøver du ikke citere det, jeg HAR skrevet.

    Jeg er netop en' af dem, der ikke længere vil skrive om de person-følsomme emner, som der henvises til.

    Det er jeg ikke alene om, ser jeg.

    Mange hilsener fra Laura.
  • Indstillinger
    Laura - så er du vist ved at være blind - men tager man et overblik ned over siden, så er du TRÅDSTART til de fleste indlæg.

    Jeg citerer med eller uden din tilladelse, sådan gør man i en debat Laura.

    Eks.

    Pilar07
    Indlæg: 26
    Indmeldt: 28. jun 2008 Den 15-07-2008 23:25
    Stor og megen ros til netdoktor

    Stor og megen ros til netdoktor for at holde skidt og møg fra dørene!

    Der må være andre end mig der nyder dette, så lad os også huske at rose netdoktor for det nye log ind system, det er og bliver det eneste rigtige i en offentlig debat. ;-)

    Jeg syntes også at flere og flere "vover" at skrive, det er dejligt at konstatere. Et nyt system skal altid ses lidt an hvilket er helt naturligt.

    Pilar

    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Et andet eks.

    mekk40
    Indlæg: 5
    Indmeldt: 07. aug 2008 Den 14-08-2008 01:25
    Megen kritik af netdoktor.???????

    Der er plus og minus ved alt,så enkelt er livet nu engang,men..... På mange områder synes jeg det er helt fint,at der nu bliver ryddet lidt op.Jeg har set og læst nogle svar, som var utrolige grove,selv er jeg blevet beskyldt for at være en dårlig mor + div.og det bevirkede faktisk at jeg holdt op med,at bruge debatterne.Selvom man havde en masse at give,og jeg var nu ikke den eneste af os herinde. Man svinede simpelhen folk til på den gamle,og jeg brugte netdoktor til i sin tid til at få oplysninger om forskellige ting især AD/HD,asperger +div. vedr. familielivet og give råd som muligvis kunne hjælpe andre,der var i samme situation,tit fik man desværre bare lort i hovedet.Men ved at skulle logge ind,tænker folk måske sig bedre om för de skriver,håber jeg da ialtfald. Knus Mekk40
    PS Har forövrigt et par meget dejlige og omgængelige knægte på henholdvis 16 og 14 år,tiltrods for at være en dårlig mor,ha ha ha

    CITAT SLUT

    Er du tilfreds Laura - så har jeg ikke talt mine egne med, og jeg husker også flere roser, men så skal jeg pløje alle tråde igennem, og det gør jeg altså ikke for DIN skyld Laura - håber du forstår...;)
Log in eller Registrér for at kommentere.