Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg kan anbefale kæmpenatlysolie!

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Godt at se i har fundet ud af naturen er den rigtige kilde til forebyggelse og helbredelse.

    Til Jer med for højt blodtryk, løses det ved at indtage korrekt calcium, hvilket er svært via. kosten pga. forandrede sammensætninger af calcium, magnesium, fosfor og d-vitamin. Hvilket er forårsaget af kunstgødning og pesticider globalt gennem de sidste 130 år.

    Kalk kan ikke optages korrekt fra mælk, da mælken er pasteuriseret og dermed er flere enzymer og vitaminer ødelagt.

    Jeg har set effekt på 1 uge med et flydende calcium kosttilskud fra Sverige, hvor et for højt blodtryk kom ned på helt normalt niveau og der er det blevet siden. Læger ved intet om dette, lægen til den person jeg snakker om fortalte at det hed blodsænkende medicin resten af livet.
    Personen to op til lægen efter 1 uge, og fik målt for lavt blodtryk, og lægen fik afvide det drejede sig om et kosttilskud, hvortil lægen svarede, så skal du ikke have vores medicin mere. Blodtrykket herefter steg til et normalt blodtryk.

    Kosttilskudet findes ikke i Danmark, da Danmark har 2 love i lægemiddelsytrelsen som forhindre vore alles sundhed her, heldigvis kan man købe det lovligt i Sverige til Danmark. Man kan desværre ikke stole på Sundhedsstyrelsen, Fødevarestyrelsen, eller naturstyrelsen, som alle hævder at der næringsmangel i frugter og grøntsager i udlandet men det er ikke så galt i Danmark...Men det er det..

    Det korrekte forhold for at optage calcium er:

    Calcium 2 dele
    Fosfor 1 del
    Magnesium 1 del og tilhørende D3 vitamin.

    Det korrekte indtag af calcium er 1200mg om dagen for en normal person på 70kg. Dagligt Anbefalet Dosis er baggrund for et absolut minimums indtag.

    Kosttilskudet bruger jeg selv hver dag, og har absolut ikke set nogen dårlige virkninger ved det, tværtimod har jeg set flere i min familie som har gode resultater med det.

    Calcium mangel kan ikke måles i blodet og det forårsager knogleskørhed, muskelspændinger, knasen og knæklyde i nak og led. Desuden er der videnskablige forsøg der har konkluderet at det rigtige calcium indtag beskytter med op til 75% mod ende - tyktarms kræft.

    MEN husk man skal hver dag have alle vitaminer og mineraler og essentielle olier som Omega 3 og 6, og som i selv skriver skal nogle også have Omega 9 og andre tilført fordi deres krop ikke selv kan danne de andre olier. Dette skal man blive ved med selvom man er rask for netop at forebygge mod de fleste kendte sygdomme.

    Jeg må ikke skrive hvad kosttilskudet hedder, men man kan jo kontakte Golden Health i Sverige. Held og lykke med Jeres videre sunde og raske liv.

    Ha det godt alle sammen
  • Indstillinger
    Illuminans,

    Jeg har slet, slet ikke indsigt til at vurdere indholdet i dit indlæg, men vil meget gerne tro at mange kan få glæde af noget sådant.

    Men - jeg synes, det virker noget suspekt at du ikke har tilladelse til at fortælle, hvad kosttilskuddet hedder. Hvem har dog forbudt dig det?

    Noget sådant gør da i alle højeste grad mig meget mistænksom.

    Jeg vil i øvrigt råde alle, der påtænker at indtage noget, der er forbudt i Danmark, til lige at få undersøgt - via læge eller en farmaceut - at det i det mindste ikke er skadeligt/farligt at indtage. Muligvis under hensyntagen til øvrige sygdomme.
  • Indstillinger
    Jeg kan ikke anbefale nogen at søge råd hos deres læge angående sundhed og kosttilskud, lægen ved intet om sundhed, det er ikke en del af deres uddannelse. Lad læger tage sig af brækkede knogler og andre akut farlige sygdomme som f.eks. meningitis. Læger er uddannet i det store kemiske medicinudvalg medicinindustrien har designet og kopieret fra naturen gennem mindst 100 år, sådan syntetisk medicin har ingen helbredende effekt på noget liv, det kan kun lindre og gemme smerte, årsagen til smerten eksistere stadig og bi-virkningerne vil vise sig senere i livet. Nogle læger er er blevet bedre gennem tiden men de skal stadig holde sig til reglerne sat af medicinalindustrien, en læge der sagde god for et kosttilskud vil sikkert være i fare for at miste sit job. Man forventer han anbefaler et kemisk syntetisk lægemiddel.

    Jeg var bare bange for at få en bøde eller noget lign. Det har andre fået gennem tiden bare for anbefale virksomme kosttilskud som f.eks. Glukosamin-sulfat blev anbefalet til en som havde dårligt knæ, han var godt nok også radiovært og naturlæge, og anbefalede det i radioen. Bøden var på 10.000 kroner, men han ankede sagen i retten og kom ikke til at betale, for glukosamin-sulfat KAN genopbygge nedslidt brusk ingen tvivl om det, så længe det er det rigtige der bruges.

    Kosttilskudet er det eneste flydende Calcium man kan få, det indeholder de mineraler og D3 vitamin der skal til for at det kan optages, intet andet. I Danmark ville det være fyldt med andre syntetiske stoffer og calciumen ville være metallisk, men den skal være kolloid.

    Jeg er ikke behandler, men bare en borger som har undersøgt en hel del om emnet i længere tid nu, og syntes folk skal oplyses endnu mere om dette nu.

    Jeg vil meget nødig skrive noget suspect, jeg syntes de tider skal være fortid, nu drejer det sig om at oplyse folk om at se bort fra det kemiske helvede medicinalindustrien har udsat os for så længe, og stadig gør den dag i dag. Jeg har ingen interesse i at anbefale noget som helst har ingen aktier eller lign. Jeg har kun interesse i at oplyse folk om det jeg har set virker, og være med til at fjerne de love der forhindre salg af kosttilskud som virker i Danmark. De kosttilskud der findes i Danmark er lavet af medicinalindustrien, og indeholder syntetiske stoffer.
    Det er ikke alle kosttilskud i Sverige der er ufarlige, man skal være varsom, men dem der findes hos ovennævnt er ikke farlige og udvalget er ikke stort, men blot hvad man behøver.

    Et godt eksempel er den glukosamin-sulfat man sælger her i Danmark mod gigt smerter, er et sideprodukt til det ægte glukosamin-sulfat, som egentlig bare simpelt er knust kyllingebrusk. Det kan man også få i Sverige hvor det faktisk virker, men det i Danmark virker ikke.

    Knust kyllingebrusk 1,5gram + MethylSufanolMethan (MSM) 1,5gr om dagen vil inden for 3 - 6 mdr. have meget stor effekt på gigtpatienter som vil opleve brusken genopbygget, dette kan også læses svagt om på gigtforeningens hjemmeside, men der forelægger klinisk bevis for dette fra Harward Medical School. Beviset er over 30 år gammel. Men da gigt industrien var kæmpestor selv dengang var det i ingen´s interesse at oplyse folket om det. Videnen blev tilbageholdt.

    I Danmark er der to lægemiddel love der forhindre vores videre sundhed, den ene oversat til forståeligt dansk : "Hvis et middel har positiv effekt på helbredet skal det være et lægemiddel", et lægemiddel er typisk patenteret fordi det koster millioner at få det godkendt, da man ikke kan tage patent på knust kyllingebrusk eller A-vitamin og andre naturligt opståede midler, kommer Danskerne aldrig til at købe et kosttilskud som har positiv effekt på helbredet. Tværtimod garantere denne lov at der kun vil eksistere kemisk medicin i Danmark. Denne lov blev tidligst i 1936 i en bog fra en Dansk læge også advaret imod, men intet er sket. Folk er godtroende og føler sig godt oplyste af Kræftens Bekæmpelse, Parkinsonforeningen, Gigtforeningen, Sundhedsstyrelsen, Naturstyrelsen, Førevarestyrelsen som alle tilbageholder viden og det findes der rigelige beviser for desværre, det eneste de ønsker er at opretholde den kæmpe store pengeindustri der er i sygdom.

    Desværre viser alle tal dette er sandt.
  • Indstillinger
    Hej Illuminans

    Eftersom det er mig, der har startet denne tråd, føler jeg en vis forpligtelse til at svare dig :o)

    Først vil jeg lige sige, at jeg ikke tager kæmpenatlysolie mere. Jeg har taget det i flere omgange, men nu kan jeg åbenbart godt danne den livsvigtige olie selv, ud fra andre omega 6-olier i maden, for jeg har ikke længere smerter, som jeg ellers havde, hver gang jeg droppede det.

    Jeg synes faktisk, at det er besværligt at tage så mange kosttilskud. Jeg prøver at begrænse mængden! Jeg ville hellere have næringsstofferne fra maden. Men jeg vil give dig ret i, at fødevarerne ikke altid har den optimale næringsværdi.

    Du skriver: ”Til jer med for højt blodtryk, løses det ved at indtage korrekt calcium…”

    Jeg er efterhånden blevet præsenteret for flere ”snuptagsløsninger” af den art. Jeg har ikke noget grundlag for at tvivle på din historie om, at en enkelt person, som du kender til, har fået løst sit blodtryksproblem ved at indtage kalk.

    Problemet er, at du tilsyneladende vil hævde, at ALLE med forhøjet blodtryk kan normalisere det ved at tage kalk.

    Til det vil jeg sige, at forhøjet blodtryk sandsynligvis kan have mange forskellige årsager. Det er i hvert fald min opfattelse. Hvis man har forhøjet blodtryk og mangler kalk, kan jeg da godt forestille mig, at indtagelse af kalk vil hjælpe på blodtrykket. Den tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen anbefaler faktisk indtagelse af calcium ved forhøjet blodtryk blandt sine mange råd.

    Af andre ”snuptagsløsninger” på problemet forhøjet blodtryk har jeg i den seneste tid oplevet 2 andre, og sjovt nok anbefaler begge forslagsstillere deres blodtryks-løsning til snart sagt alle sygdomme. Som man plejer at sige: ”En mand med en ny hammer ser søm alle vegne!”

    Om D-vitamin som blodtryksnedsættende middel:

    viewtopic.php?f=57&t=22513&st=0&sk=t&sd=a (tråden er meget lang, og mit forsøg på at bruge D-vitamin skete på forslag fra en debattør ved navn Niels, som foreslog det i en anden tråd.)

    Om vand som blodtryksnedsættende middel: viewtopic.php?t=23692&f=57 (forslaget fremsættes et stykke nede i tråden, nemlig den 14. august af Vandamen.

    Jeg tror, at det er individuelt, om sådanne forslag virker. Mine egne forslag, som jeg personligt, selvsagt har bedst erfaringer med, nemlig bladselleri og rabarber, virker tilsyneladende heller ikke lige godt på alle. Og hård motion, som kraftigt anbefales som middel mod forhøjet blodtryk, får mit blodtryk til at stige vedvarende!

    Under alle omstændigheder tror jeg, at råd af ovenstående type normalt kun kan føre til en meget lille sænkelse af blodtrykket, f.eks. fra 145/90 til 138/85, og det er jo også fint, især hvis man bruger flere forskellige råd, eventuelt sammen med medicin, sådan som jeg er nødt til at gøre.

    Når det er sagt, så synes jeg, at du har ret i, at ufarlige kosttilskud og naturlægemidler burde have en større plads i den almindelige helbredsbevarende indsats. Jeg har taget mange kosttilskud i 7 år og naturlægemidlet perikon i 8 år, og jeg er meget tilfreds med begge dele, selv om jeg synes, at det er besværligt at være nødt til at tage så mange ting.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Illuminans,

    Som jeg skrev, så er jeg som sådan overhovedet ikke uenig med dig, men jeg fandt det underligt, at du ikke havde tilladelse til at nævne et bestemt præparat. Det her er et debatforum, hvor brugerne udveksler erfaringer - og ikke f.eks. Danmarks Radio, hvor der er strikse regler for reklamer, som iøvrigt er noget vanskelige at gennemskue, men det er en anden snak.

    Hvis du læser rundt på siderne, vil du ofte støde på navne på både medicin, vitaminer og diverse kosttilskud, som folk har mere eller mindre gode erfaringer med - og noget sådant mener jeg som sådan er en del af ideen med dette debatforum, og det var det, jeg fandt suspekt - altså at det skulle være en hemmelighed.

    Jeg har ikke ikke påstået at læger ved mere eller mindre om sundhed – men jeg fastholder, at jeg ikke mener man uden videre kan rådgive om indtagelse af diverse vitaminer og kosttilskud, som man måske selv har haft glæde af til en hver situation. Som Kalmeliadamen skriver, så er der netop mange årsager og grunde til forhøjet blodtryk, og hvad der virker fantastisk for en, kan være fatalt for en anden.

    Derfor er mit råd, at man altid, altid - rådfører sig med en læge eller en farmaceut, for at sikre sig, at man i det mindste ikke tager skade af det pågældende præparat.

    Det er meget muligt, at en læge vil sige ”pjat”, det er jo til at leve med, men hvis der nu bliver sagt, at dette eller hint vil være direkte farligt af den eller den grund, så bør man lytte.

    Jeg er fuldstændig enig i holdningen til de ufarlige kosttilskud - men hvad er problemet i lige at sikre sig, at de så rent faktisk ER ufarlige for den enkelte?
  • Indstillinger
    :-)

    Selvfølge skal man søge råd inden man bare indtager kosttilskud, man bør bare vælge hvem man søger det hos, men man kan også selv blive klog på området:

    Jeg vil anbefale enhver som har lyst til selv at varetage sit helbred at læse især Amerikansk læsestof fra f.eks. Dr. Wallach, "Lets play doctor" og især Udo Erasmuses bog som også findes på Dansk Fedt der dræber og fedt der helbreder.

    Også Robby Curdorfs bog "Den tilbageholdte viden om helbredelser" er et godt sted at starte inden man søger kosttilskud.

    I Dr. Wallachs bog, kan man se en mere korrekt daglig dosis tabel af vitaminer og mineraler, der er intet fusk i det han skriver, bogen er rigtig god fordi den beskriver hvordan man selv kan finde ud af hvilket mad man eventuel er overfølsom for, hvordan dit blodtryk skal være, konstatere selv en lille fraktur i knogler mm. Bogen er også et næsten komplet opslagsværk af symptomer og sygdomme og hvad man gør for at stoppe dem og forebygge dem og hvilke mineral og vitamin mangler der forårsager dem.

    Inden man automatisk afskriver Dr. Wallach som endnu en Amerikaner med en bog, vil jeg sige, jeg har undersøgt en hel del om ham, for jeg er heller ikke en der bare køber en smart historie og begynder at spise kosttilskud. Manden er god nok, ellers spørg de 40.000 radiolyttere der forsøger at ringe ind hver dag i hans radio show, eller se klip med ham på youtube.

    Mr. Udo Erasmus ville ikke være læge efter han spurgte rektor om hvad sundhed og helbred var for noget, og rektor sagde, det ved vi ikke, det her er en læge uddannelse, han valgte at stoppe og blive noget andet, for han ville hjælpe og helbrede mennesker, ikke bare lindre deres smerte.

    Dr. Wallach er uddannet dyrlæge og Naturlæge... Han har obduceret flere tusinde dyr i fangeskab og set hvad mineral og vitamin mangel medfører af sygdomme inde i kroppen, han har overværet 3000 menneskelige obuductioner også pga. hans store viden om dyr... Konklusionen er at dyr og mennesker får de samme skader ved de samme mineraler og vitamin mangler.

    Gud hjælper den der hjælper sig selv, begynd med at læse Robbys bog, læs herefter Dr. Wallachs bøger og Udo´s bog. Det der står i dem har jeg set virke på dem jeg kender.

    Jeg selv har fået et helt andet humør og er meget mere vågen og frisk end aldrig før, min krop får alle kolloide mineraler og vitaminer hver dag, jeg indtager 15gram eller mere omega 3 + Omega 6 hver dag i form af koldpresset olier. Min bedste ven har ikke kunne cykle i mere end 7 år pga. knæskade, nu her efter 3 mdr. på kyllingebrusk og MSM ja så kan man skam risikere at se ham på cykelstien.

    En anden af mine venner var på helsemesse og fik taget en vitamin-mangel kontrol, hvortil han blev spurgt, "Spiser du mange frugter", han svarede "næ" hvortil medarbejderen sagde "Du er ihvertfald meget sund, du mangler ingen vitaminer"... Han er på samme kosttilskud som mig.

    Desuden kan jeg en anden fortælling om dyr. Min Mosters hund kom også på kosttilskud med alle vitaminer og mineraler, den hund har aldrig haft lopper før, pludselig efter en uge på kosttilskud bliver den mega angrebet af en hær af lopper, man kunne se dem kravle rundt på den lille stakkel. Ved dyrlægen får hun afvide der kun findes Frontline produkter, de pippeter man drybber i nakken på dyr, produktet er dyrt, og havde ingen effekt på lopperne.
    Jeg lavede en 100% naturlig og neutral sæbe til min mosters hund indeholdende ægte certificerede essentielle olier produceret i USA.(ikke billige)
    Efter bare en vaskening døde alle lopperne indenfor en time, sæben beskytter mod ALLE parasiter, bakterier.

    Hunden går kun rundt i deres have, han vil ikke gå tur uden for haven, så hvor er alle de lopper pludselig kommet fra? måske pindsvin eller katte, men hvorfor de angriber ham så kraftigt må være fordi hans blod som den eneste hund i nabokvarteret har alle næringsstoffer, og dem vil lopperne sikkert også have.

    Hunden fik ro fra sine plageonder efter bare en time efter badet.

    Olierne virker på alle mennesker og dyr, de kan også indtages for et hav af lidelser. Dette virker mere "Magisk" idag end det gjorde for 2000år siden, fordi vi er hjernevasket til at tro kun kemisk syntetisk medicin virker.

    I dag kan vi læse og hører om skrækken at Antibiotika ikke virker så godt længere, multiresistente bakterier osv. Det er jeg overhovedet ikke bange for.

    Problemet eksistere kun fordi læger kun tror der findes antibiotika, NIKS... Disse olier har altid og kan stadig bekæmpe alle bakterie og parasit angreb.

    Magi eller ej, vælg selv, men en dag er det kun det rigtige valg der kan redde ens liv, jeg vælger naturen. Hvis den en dag ikke kan hjælpe mig, så må mit eventyr stoppe der :-)
  • Indstillinger
    Hej Illuminans

    På mig virker det altså, som om du forsøger at ”rende åbne døre ind”!

    Masser af mennesker tager kosttilskud hver eneste dag. Jeg vil tro, at det især var den tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen, som inspirerede folk til det. Nu har man i længere tid ikke hørt noget til ham, men han er jo også en ældre mand efterhånden, så det skal være ham tilgivet, hvis han omsider nyder sit otium.

    Jeg har lagt mærke til, at man ikke længere kan komme ind på den Internetside, hvor man før i tiden fandt Carsten Vagn-Hansens gode råd (altså www.dsgnet.dk). Men det ser ud til, at man kan læse nogle af de samme ting på:

    http://www.naturli.dk/Default.aspx?ID=865

    eller

    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/

    Du giver udtryk for, at det, du skriver, bliver mødt med modstand. Jeg tror, at det er, fordi du skriver på sådan en konspirations-agtig måde, som om der skulle være en sammensværgelse mod folk, der omtaler kosttilskud, og man derfor er nødt til at fortie navne på visse produkter eller visse personer.

    Selvfølgelig har du ret i, at de almindelige læger ikke er tilstrækkeligt uddannede inden for naturlige helbredelsesmetoder, så som helbredelse med vitaminer og mineraler og sunde olier. Men det har vi jo vidst i massevis af år. Det er ikke noget nyt. Og lægerne har da ikke magt til at forbyde os at kompensere for de vitaminer og mineraler, vi mangler, eller magt til at forbyde os at tage naturlægemidler.

    Desuden stiller du sagen op på en måde, som jeg personligt ikke bryder mig om, når du skriver: ”Magi eller ej, vælg selv…”

    Denne enten-eller-holdning dur ikke, efter min mening. Der er intet som helst magisk over kosttilskud. Hvis man f.eks. mangler jern, som jeg gjorde i massevis af år, uden at kunne få hjælp af min læge, kan det da godt virke magisk, når problemet endelig blev opklaret, og man begynder at tage jernpiller. Fornemmelsen af at mærke kræfterne komme igen var uendelig fantastisk – i hvert fald hos mig. Men at beskrive den slags som magi, virker underligt på mig. Det er jo bare sund fornuft, at man skal kompensere for de ting, man mangler.

    Og jeg vil igen advare dig imod at påstå at kosttilskud kan løse alting, f.eks. når du giver udtryk for, at ALLE tilfælde af forhøjet blodtryk kan løses med kalk! Det er simpelthen for langt ude.

    Jeg synes, at det er en udmærket ide, at vi her udveksler titler på bøger, som har været os til hjælp. Jeg har også læst bogen af Udo Erasmus: ”Sundt fedt og dræberfedt”, som den hedder på dansk (Du har gengivet titlen forkert ;o). Jeg synes også, at det var en udmærket bog. Der findes også en, der er skrevet af en dansker, nemlig Anette Harbech Olesen: ”Det er ikke lige fedt”, som også er udmærket. Derudover har jeg haft glæde af svenskeren Susanna Ehdins bog ”Det selvhelbredende menneske” og Mia Damhus: ”Harmoniske hormoner”.

    Jeg holder også øje med Internettets oplysninger. Mange gange kan man finde noget værdifuldt ved at bruge søgemaskinen google. Selvfølgelig er man nødt til at sikre sig, at der er tale om seriøse oplysninger.

    Jeg har haft meget glæde af www.vitalraadet.dk. Der er masser af seriøse artikler i arkivet på denne side, men desværre er det længe siden, at lægerne bag siden har skrevet nye artikler.

    Efter min mening er der ikke i Danmark den store fare for at komme til at købe noget, der er farligt. Kontrollen i Danmark er meget skrap. Det farlige ligger efter min mening i, at man kan komme til at sætte et kosttilsskudsprogram forkert sammen, fordi man ikke har sat sig ordentligt ind i tingene. Nogle vitaminer skal man tage sammen med andre ting, for at de virker, og andre slags modarbejder hinanden. Hvis man virkelig skal have kompetent rådgivning, vil jeg anbefale en kostvejleder. En uddannet kostvejleder kan man finde f.eks. her:

    http://www.fadk.dk/

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Kære Illuminans,
    jeg har været inde på den svenske side for at finde det middel, du anbefaler, men ikke vil nævne med navn.
    Der er 3 forskellige flydende, er det nr. 1 - 2 eller 3 ?
    Jeg har forhøjet blodtryk og vil gerne afprøve Kæmpenatlysolie.
    Eller skriv det til mig:
    hansen.inga@jubii.dk
    På forhånd tak.
  • Indstillinger
    Hej Katinga

    Måske har du allerede fået svar fra Illuminans via din egen e-mail-adresse.

    Men for en sikkerheds skyld vil jeg lige skrive, at jeg ikke tror, at du kan forvente, at kæmpenatlysolie har en blodtryksnedsættende virkning. Jeg har i hvert fald aldrig hørt, at kæmpenatlysolie skulle virke mod forhøjet blodtryk. Man kan selvfølgelig sige, at det altid vil være gavnligt – også i forhold til forhøjet blodtryk – at spise sundt, og hvis din krop ikke selv kan danne denne livsvigtige olie ud fra andre omega 6-olier, så er det en udmærket ide at tage det. Kæmpenatlysolie kan du købe i Matas eller i en helsekostforretning. Du kan også købe specialblandinger af meget sunde olier, der indeholder både omega 3 og kæmpenatlysolie. Men de er meget dyre, og jeg mener, at man kan få de sunde olier på billigere måder.

    Som jeg skrev, har jeg brugt kæmpenatlysolie for at forebygge ledsmerter (især i hænder og ryg). Og jeg vil lige sige til dig, at i de ca. 6 år, jeg har taget kæmpenatlysolie regelmæssigt, er mit blodtryk STEGET meget – så meget at jeg har måttet femdoble min medicindosis (fra 8 mg Atacand til 32 mg Atacand plus 2 Centyler)!

    Man kan dog ikke uden videre konkludere, at kæmpenatlysolie så har en blodtryksforøgende virkning, for der har været andre faktorer i mit liv (f.eks. stress, anstrengelse og anspændte muskler), der satte blodtrykket op. Men den blodtryksnedsættende virkning af kæmpenatlysolie har jeg altså ikke oplevet, og jeg har heller aldrig læst om en sådan virkning.

    Jeg tror, at du måske har misforstået Illuminans. Det er kalk-tilskud, Illuminans tilråder som middel til at normalisere et forhøjet blodtryk. Man kan så undre sig over, at Illuminans skriver dette råd i en tråd, hvor overskriften taler om kæmpenatlysolie, men det er en anden sag.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tusind tak for svaret, nej jeg har ikke fået mail.
    Ja, jeg huskede fejl, nu har jeg nærlæst igen. De nævnte ting kan jeg jo få i min Helsekostbutik, de behøver vel ikke være flydende.
    Selvom jeg ved, at "flydende" kan være vigtigt, det så jeg her i sommer. Penicellin virkede kun på min søster i flydende form. Mærkeligt.
    kh
Log in eller Registrér for at kommentere.