Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Såret i navlen ?

Redigeret 16 april, 2009, 14:40 i Endometriose
Hej igen,

Jeg havde bare lige et spørgsmål....mit sår i navlen synes jeg er rimelig klamt...det lugter helt vildt og er nærmest umuligt at rense...gjorde I andre noget som fik lugten til at gå væk, eller rensede det med noget specielt??? Jeg er heller ik så glad for at rode rundt i det, da jeg ikke er så glad for at se blod og sår....så har I nogle gode råd...skal man bare vente på det heler eller hvordan? Synes bare ik det er så fedt!!!

Kærlig hilsen
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Alle de gange jeg er blevet opereret har jeg ikke haft problemer med såret. Siden det lugter synes jeg bestemt at du skal få fat i din læge og få det set på. Det lyder som om der er ved at gå betændelse i det.

    GitteB
  • Indstillinger
    Åh altså...tak for det...det håber jeg bare ikke...kan set ik overskue det....men ja så må jeg nok få fat på min læge....

    Go aften!:-)
  • Indstillinger
    Hvordan går det med dit sår ?

    GitteB
  • Indstillinger
    Jeg havde samme problem, og en uge efter operationen begyndte den at bløde ret meget.. så tog til vagtlægen og fik udskrevet pencilin...
    For en uge siden (en måned siden operationen) begyndte det så at gøre ondt, den var knaldrød inden i og der kom betændelse fra det.. Så til lægen igen, og får nu stærkere antibiotika for svær infektion..
    Håber det virker denne gang :)
  • Indstillinger
    Hej med jer...

    Sorry, jeg har ikke været herinde de sidste par dage. Det går faktisk meget bedre med navlen, det væsker slet ikke, men jeg kan nu stadig ik røre ved det, for det er ret ømt....så tror bare jeg skal vente til det heler helt....

    Synes det har har gjort lidt ont i sårene de sidste to dage, sådan nive-agtigt, men det er nok en del af helingsprocessen.

    Her en uge efter operationen er jeg stadig ikke mig selv, jeg er ved at være ret utålmodig..men jeg føler slet ik jeg har overskud til noget som helst...har en opvask stående fra weekenden og har bare ik fået gjort rent og har heller ik været på indkøb, har bare ik energien - er det normalt? Synes heller ik det er rart at løfte for meget for så gør det ondt, plus man stadig ikke går normalt. Er det bare mig der er doven eller havde I det på samme måde??? Oveni det er jeg MEGAAAAAA forstoppet har aldrig oplevet noget lignende...det gør så så ondt at jeg slet ikke kan komme af med det fordi det gør for ondt. Oplevede I også det??

    Tak for jeres hjælp!

    Kærlig hilsen
  • Indstillinger
    Ja, man kan godt være træt i et godt stykke tid efter operationen.

    Med hensyn til såret i navlen, er det meget vigigt at forsøge at holde det nogenlunde tørt, der kan meget nemt komme en svampeinfektion, hvis det hele tiden er fugtigt, og det lugter forfærdeligt.. Så hvis det bliver rødt og lugter, og det ikke er en bakteriel infektion kan almindelig svampedræbende creme fra apoteket hurtigt hjælpe.
  • Indstillinger
    Det er meget almindeligt at være meget træt efter en operation. Så tag det roligt og kom helt ovenpå inden du laver det helt store.

    GitteB
  • Indstillinger
    Hej Hej:-)

    Tak for jeres råd....I har jo ret..det er bare mig der er utålmodig!!!!

    Jeg prøver så godt jeg kan at holde navlen tør, men det godt nok svært for den er jo virkelig øm endnu..men indtil videre ser det ok ud og det lugter heldigvis ikke som i starten!!

    Go' søndag til jer:-)
  • Indstillinger
    Hejsa
    Mht. dit sår i navlen, så skal du holde godt øje med det, jeg fik stafylykokker eller hvordan det nu lige staves efter min kikkertopr. og det tog altså 3 mdr. og flere gange pencillin før det var væk, og så rensede jeg med klorhexidin.
    Sveskejuice, drik det mod forstoppelsen, ved godt det ikke lige at den drik der smager bedst, men det virker - jeg drak et glas morgen og aften, og trappede derefter ned til 1 glas og så et halvt...
    Pøj pøj fremover :-)
  • Indstillinger
    Jeg stoppede med 2. gangs pencilin for nogle dage siden. Min navle er stadig øm og der er en svag rødmen derinde.. Hvordan var symptomerne for stafy.?
Log in eller Registrér for at kommentere.